  • 1. Data: 2010-10-01 20:21:15
    Temat: Gdzie kupić kondensatory 130°C
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    Problem dotyczy wszechobecnych LCD-ków, a i plazm też.
    Do teraz zaopatrywałem się pokątnie po znajomych, ale problem już jest poważny.
    Te na 105°C są nic nie warte 1:1 w miejscu, gdzie oryginalnie siedzą 130°C.
    Czasem uda się wcisnąć zamiennik np. 3x1000uF/105°C=3300uF/130°C.
    No ale teraz nastał LED i stała się ciasność...
    Pomożecie?

  • 2. Data: 2010-10-01 20:40:45
    Temat: Re: Gdzie kupić kondensatory 130°C
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-01 22:21, Krenauer pisze:
> [...]
    > Czasem uda się wcisnąć zamiennik np. 3x1000uF/105°C=3300uF/130°C.
    > No ale teraz nastał LED i stała się ciasność...

    raptem miesiac temu wymienialem kondensatory w zasilaczu do TV LCD LG i
    przy okazji nie zauwazylem zeby temperatura przekraczala 50 stopni.

    Zastanow sie czy potrzebujesz tego co napisales czylekarz cie oszukuje.

  • 3. Data: 2010-10-01 20:46:28
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Fri, 01 Oct 2010 22:40:45 +0200, konieczko <t...@o...pl> wrote:

    >raptem miesiac temu wymienialem kondensatory w zasilaczu do TV LCD LG i
    >przy okazji nie zauwazylem zeby temperatura przekraczala 50 stopni.
    >
    >Zastanow sie czy potrzebujesz tego co napisales czylekarz cie oszukuje.
    Wiesz co, chyba masz rację...
    Przecież wtedy było tylko +7°C.
    Łomatko, gdzie moje tabletki...

  • 4. Data: 2010-10-01 20:50:20
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-01 22:46, Krenauer pisze:

    > Wiesz co, chyba masz rację...
    > Przecież wtedy było tylko +7°C.
    > Łomatko, gdzie moje tabletki...

    To nie temperatura je wykancza ale chuj wie co, w kazdym badz razie z 4
    sztuk wybrzuszonych wszystkie nadawaly sie do wymiany pojemnosc z
    2200uF spadla do 100uF.

  • 5. Data: 2010-10-01 21:06:34
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Fri, 01 Oct 2010 22:50:20 +0200, konieczko <t...@o...pl> wrote:

    >To nie temperatura je wykancza ale chuj wie co, w kazdym badz razie z 4
    >sztuk wybrzuszonych wszystkie nadawaly sie do wymiany pojemnosc z
    >2200uF spadla do 100uF.
    To chyba jednak temperatura, skoro 3 lub 4 (dobrej klasy) na 105°C połączone
    równolegle w miejsce jednego o podobnej pojemności na 130°C są tylko trochę
    zimniejsze.
    Nie mam pod ręką kamery na podczerwień - ona mogłaby dać jaśniejszy obraz tego,
    co dzieje się w zasilaczu.

  • 6. Data: 2010-10-01 23:46:28
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    konieczko <t...@o...pl> napisał(a):

    > To nie temperatura je wykancza ale chuj wie co, w kazdym badz razie z 4
    > sztuk wybrzuszonych wszystkie nadawaly sie do wymiany pojemnosc z
    > 2200uF spadla do 100uF.

    Przyczyną jest tania, tandetna technologia kondensatorów elektrolitycznych,
    miniaturyzacja - upychanie coraz większych pojemności do małych obudów.
    To zbyt duża Equivalent Series Resistance jest przyczyną grzania kondensatora
    przy traktowaniu go dużym impulsowym prądem o wysokiej częstotliwości.
    Elektrolit wewnątrz zaczyna się gotować, wysycha, maleje pojemność, rośnie ten
    ESR, grzeje się coraz mocniej, proces lawinowo (chociaż powoli) narasta aż w
    końcu może rozsadzić puszkę.

  • 7. Data: 2010-10-02 00:07:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wmak napisał:

    > tandetna technologia kondensatorów elektrolitycznych, miniaturyzacja
    > - upychanie coraz większych pojemności do małych obudów.

    Jest jeszcze technika upychania coraz mniejszych pojemności do dużych
    obudów -- http://www.joemonster.org/mg/albums/new/1012/madeinc
    hina.jpg ,
    ale nie wiem czy to lepsze.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-10-02 16:27:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Oct 2010 00:07:57 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Jest jeszcze technika upychania coraz mniejszych pojemności do dużych
    >obudów -- http://www.joemonster.org/mg/albums/new/1012/madeinc
    hina.jpg ,
    >ale nie wiem czy to lepsze.

    Nie jest to jakis fake ?
    Patrze na to .. kupa roboty, oplacaloby sie tak oszukiwac ?

    Nie byloby lepiej wziasc 4700uF i tylko nadruk zmienic ?

    J.

  • 9. Data: 2010-10-02 17:01:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Nie jest to jakis fake ?

    Bardzo możliwe.

    > Patrze na to .. kupa roboty, oplacaloby sie tak oszukiwac ?

    Każdy orze jak może i oszukuje jak potrafi.

    > Nie byloby lepiej wziasc 4700uF i tylko nadruk zmienic ?

    Dla kogo lepiej? Wiem tyle, że łatwiej. A jak łatwiej, to dla producenta
    lepiej. Ta technika (upychania coraz większych pojemności do małych
    obudów) została poddana krytyce przez mojego przedmówcę, choć zyskała
    sympatię wytwórców. Dla konsumenta jest wszystko jedno w jaki sposób
    go orżną. Kondensator z nadrukiem 4700uF też przecież rzadko kiedy ma
    tyle, zwłaszcza jak się zmierzy jakiś czas po podłączeniu do prądu.
    I to niestety nie jest fake.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-10-02 19:43:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > go orżną. Kondensator z nadrukiem 4700uF też przecież rzadko kiedy ma
    > tyle, zwłaszcza jak się zmierzy jakiś czas po podłączeniu do prądu.

    sam kiedyś coś takiego zrobiłem. Ale było to w celu kontrabandy gotówki z
    PRLu w stanie wojennym. Wysłany zasilacz działał bezproblemowo. Ale
    wymieniłem 10mF na 10mF w mniejszej obudowie, ale między jedną a drugą
    obudową były pieniądze ;-) (przedawnione, więc mogę się przyznać ;-))

    Waldek