eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGdzie jest granica absurdu? (z cyklu: nowy bat na kierowcow) › Re: Gdzie jest granica absurdu? (z cyklu: nowy bat na kierowcow)
  • Data: 2011-01-22 11:24:09
    Temat: Re: Gdzie jest granica absurdu? (z cyklu: nowy bat na kierowcow)
    Od: "CeSaR" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Poważnie pytasz? Wiesz ile kosztuje eksploatacja helikoptera? Jakby
    > postanowiono wykrywać za pomocą helikoptera kto rzuca papierki po
    > cukierkach na chodnik to tez by Cię to nie zdziwiło?

    Pytam poważnie. Bo patrolowanie ulic i autostrad jest stosowane na świecie
    od lat.
    I mam świadomość kosztów i właśnie z tego powodu napisałem że od pomysłu do
    przemysłu droga daleka.
    U nas nie ma kasy na paliffko do radiowozów więc o wykorzystanie helikoptera
    też jestem spokojny - nic z tego nie będzie.
    I jest jeszcze jeden aspekt - obawiam się że u nas wszystko trzeba udowodnić
    więc za specjalnie nie wyobrażam sobie egzekwowanie kar które miałyby
    powstać na podstawie pomiarów z helikoptera.
    W usiech na autostradzie maluje się co ćwierć mili pasy na jezdni. Nad
    autostradą lata sobie samolocik i mierząc czas przejazdu samochodu pomiędzy
    tymi pasami określa prędkość samochodu. Na podstawie pomiaru patrol drogowy
    zatrzymuje samochód i dalej sprawa idzie do sędziego, który nakłada mandat.
    Tylko że w usiech w zasadzie wystarczy słowo policmajstra, że było
    wykroczenie. Tam gdzie jest słowo policjanta kontra słowo oskarżonego górą
    jest policjant. Oczywiście możesz się sądzić ale lepiej zapłacić 200 za
    mandat niż 100 za godzinę pracy adwokata. A godzin zawsze kilka policzy :-)