  • 1. Data: 2011-01-22 06:49:24
    Temat: Gdzie jest granica absurdu? (z cyklu: nowy bat na kierowcow)
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    "Przekraczający prędkość kierowcy będą teraz namierzani również z
    powietrza, przez policyjne helikoptery - informuje "Dziennik Gazeta
    Prawna"."

    http://moto.onet.pl/1636064,1,mandaty-z-helikoptera,
    artykul.html

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2011-01-22 10:51:08
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > http://moto.onet.pl/1636064,1,mandaty-z-helikoptera,
    artykul.html

    głośno o tym mówią ale chyba tylko jeden w polsce jest wyposażony w
    odpowiedni sprzęt

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 3. Data: 2011-01-22 10:53:03
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > http://moto.onet.pl/1636064,1,mandaty-z-helikoptera,
    artykul.html

    Czemu absurdu?
    A poza tym od pomysłu do przemysłu droga daleka.

  • 4. Data: 2011-01-22 10:55:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin CeSaR

    > Czemu absurdu?

    Poważnie pytasz? Wiesz ile kosztuje eksploatacja helikoptera? Jakby
    postanowiono wykrywać za pomocą helikoptera kto rzuca papierki po
    cukierkach na chodnik to tez by Cię to nie zdziwiło?

  • 5. Data: 2011-01-22 11:05:19
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-22 10:51, Scyzoryk pisze:
    artykul.html

    > głośno o tym mówią ale chyba tylko jeden w polsce jest wyposażony w
    > odpowiedni sprzęt

    No i czy suma mandatów zebranych przez godzinę lotu, rekompensuje koszt
    użycia helikoptera przez ten czas? Ja uważam, że nie za bardzo.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2011-01-22 11:24:09
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Poważnie pytasz? Wiesz ile kosztuje eksploatacja helikoptera? Jakby
    > postanowiono wykrywać za pomocą helikoptera kto rzuca papierki po
    > cukierkach na chodnik to tez by Cię to nie zdziwiło?

    Pytam poważnie. Bo patrolowanie ulic i autostrad jest stosowane na świecie
    od lat.
    I mam świadomość kosztów i właśnie z tego powodu napisałem że od pomysłu do
    przemysłu droga daleka.
    U nas nie ma kasy na paliffko do radiowozów więc o wykorzystanie helikoptera
    też jestem spokojny - nic z tego nie będzie.
    I jest jeszcze jeden aspekt - obawiam się że u nas wszystko trzeba udowodnić
    więc za specjalnie nie wyobrażam sobie egzekwowanie kar które miałyby
    powstać na podstawie pomiarów z helikoptera.
    W usiech na autostradzie maluje się co ćwierć mili pasy na jezdni. Nad
    autostradą lata sobie samolocik i mierząc czas przejazdu samochodu pomiędzy
    tymi pasami określa prędkość samochodu. Na podstawie pomiaru patrol drogowy
    zatrzymuje samochód i dalej sprawa idzie do sędziego, który nakłada mandat.
    Tylko że w usiech w zasadzie wystarczy słowo policmajstra, że było
    wykroczenie. Tam gdzie jest słowo policjanta kontra słowo oskarżonego górą
    jest policjant. Oczywiście możesz się sądzić ale lepiej zapłacić 200 za
    mandat niż 100 za godzinę pracy adwokata. A godzin zawsze kilka policzy :-)

  • 7. Data: 2011-01-22 11:30:21
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > No i czy suma mandatów zebranych przez godzinę lotu, rekompensuje koszt
    > użycia helikoptera przez ten czas? Ja uważam, że nie za bardzo.

    Raczej będzie to działalność dodatkowa, na zasadzie że skoro i tak leci
    na patrol to przy okazji częściowo zrefinansują koszty lotu mandatami.
    Tak czy inaczej za chwilę się pewnie dowiemy, że mamy mieć dodatkową
    nalepkę rejestracyjną, 0.5m x 1.5m ..na dach :)

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-01-22 11:33:01
    Od: Arek M <a...@g...pl>

> [...]
    >>

    > No i czy suma mandatów zebranych przez godzinę lotu, rekompensuje koszt
    > użycia helikoptera przez ten czas? Ja uważam, że nie za bardzo.

    A moze chodzi o poprawe bezpieczenstwa a nie o zarabianie kasy? ;)
    To w koncu nie straz miejska :D

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 9. Data: 2011-01-22 11:52:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin CeSaR

    > Nad autostrad? lata sobie samolocik i
    > mierz?c czas przejazdu samochodu pomiedzy tymi pasami okre?la predko?ae
    > samochodu. Na podstawie pomiaru patrol drogowy zatrzymuje samochód i
    > dalej sprawa idzie do sedziego, który nak?ada mandat. Tylko ?e w usiech
    > w zasadzie wystarczy s?owo policmajstra, ?e by?o wykroczenie. Tam gdzie
    > jest s?owo policjanta kontra s?owo oskar?onego gór? jest policjant.
    > Oczywi?cie mo?esz sie s?dziae ale lepiej zap?aciae 200 za mandat ni? 100
    > za godzine pracy adwokata. A godzin zawsze kilka policzy :-)

    Typowy przykład zamordyzmu. Droga odwoławcza niby jest, ale tak
    zagmatwana i kosztowna, jakby jej wcale nie było.

  • 10. Data: 2011-01-22 11:55:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 11:30:21 +0100, MZ wrote:
    >Raczej będzie to działalność dodatkowa, na zasadzie że skoro i tak leci
    >na patrol to przy okazji częściowo zrefinansują koszty lotu mandatami.

    Tylko tak w zasadzie to po co ma leciec na ten patrol ?
    Zeby zameldowac "ci kierowcy to jezdza jak wariaci" ?

    Bo raczej nie widze takiej sytuacji "trzy auta w rowie na 187 km,
    wyslijcie jakis patrol zeby wczesniej ostrzegal o gololedzi".

    Szczegolnie jak wszyscy teraz maja komorki

    J.