  • 41. Data: 2023-12-06 12:48:08
    Temat: Re: Gdyby ekolodzy myśleli...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2023 o 12:11, heby pisze:

    > W pierwszym poście _Mastera_

    Nie widzę postów Mastera.

    > Cały wątek jest o tym, że jak ktoś naprawdę chce, to i za 10kzł znajdzie
    > jakieś wozidło elektryczne na miasto.

    Błędne założenie.
    Znaczy znajdzie, ale osobiście nie chciałbym tym jeździć.
    W miarę współczesny elektryk z bateriami li-on to jakieś 3 razy więcej.

    Mam takiego smarta i też wolałbym dołożyć, gdybym miał nim ZIMĄ jeździć
    na codzień, nawet do miasta.

    > Zaś Twoja propozycja jest ok, ale nie ma śladu sensu ekonomicznego,
    > nigdy mi się nie zwróci przepłacenie 4x względem Sparka.

    Ale to jest inny temat, złomem zawsze taniej.
    Kwestia preferencji.

    > Zgadza się, jest ciężko znaleźć tanią opcję uzywaną, bo albo jest
    > działajaca, albo nie i wtedy tanią.

    Za 10 tys po prostu nie ma.

    > Mój Spark jest w stanie fabrycznym. Przejechał 50k w 10 lat.

    I choćby z tego powodu jest już złomem.
    Co nie znaczy, że nie może jakoś tam spełniać swojej funkcji.

    > Nie twierdze, że takie są wszystkie, ale pradę mówiąc kilka się już mi
    > przewineło dość rozsądnych opcji takich muluchów. Nie widzę sensu
    > konkurowania z elektrykami, chyba że właśnie elektryki spadną do
    > rozsądniejszych cen. Czy to już ten moment? Nie, raczej nie.

    Zależy co dla kogo jest rozsądną ceną i za co.

  • 42. Data: 2023-12-06 17:12:35
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W pierwszym poście _Mastera_ zostało *napisane*.
    >
    > Cały wątek jest o tym, że jak ktoś naprawdę chce, to i za 10kzł znajdzie
    > jakieś wozidło elektryczne na miasto.

    No właśnie nie znajdzie, trzeba 2x tyle.

    > To jest całkiem ok opcja, ale jest
    > jeden feler: te zabawki nie wyglądają na bezpieczne w zderzeniu z paką
    > do wożenia tucznika prowadzoną przez prawnika. Niepokoi mnie to.

    A Spark wygląda?

    > Zaś Twoja propozycja jest ok, ale nie ma śladu sensu ekonomicznego,
    > nigdy mi się nie zwróci przepłacenie 4x względem Sparka.

    Żeby elektryk miał szansę zwrócić się trzeba zużyć jego akumulatory. A
    jak się jeździ tyle co kot napłakał to one się zestarzeją a nie zużyją.

    > Zgadza się, jest ciężko znaleźć tanią opcję uzywaną, bo albo jest
    > działajaca, albo nie i wtedy tanią.
    >
    > Ogólnie obejrzałem kilka elektryków i stan baterii zawsze stanowił
    > podstawowy problem przy niskiej cenie.
    >
    > Swoją droga, ponoć we Francji rdzewieje kilkaset elektryków z upadłej
    > firmy wypożyczajacej na minuty. To mogło by miec sens. Ale z jakiegoś
    > powodu nie sprzedają. Dziwne.

    Ponoć.

  • 43. Data: 2023-12-06 18:24:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2023 17:12, io wrote:
    > A Spark wygląda?

    Wygląda lepiej. Jak ostatnio sprawdzałem, to był ze stali. Takie AMI
    wygląda na pospawane rurki od parasola ogrodowego opakowane dmuchanym
    plastikiem który wcześniej był zmieloną piaskownicą. Pewno, że to nie
    Granada, taki Spark. Ale też na mieście jest raczej <=50.

    W dziedzinie zderzania się z prawnikami, nawet Smart fortwo nie
    wychodził najgorzej. Natomiast czasami widuję taki francuski maluch,
    niedaleko mnie i to wygląda biednie, drzwi są zrobione z dykty i nie
    mają wzmocnień (koleś jeździ bez tapicerki na 1 drzwiach, to wiem ;).

  • 44. Data: 2023-12-06 20:13:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.12.2023 o 18:24, heby pisze:

> [...]
    > plastikiem który wcześniej był zmieloną piaskownicą. Pewno, że to nie
    > Granada, taki Spark. Ale też na mieście jest raczej <=50.

    No to może AMI wystarczy :-)

    > W dziedzinie zderzania się z prawnikami, nawet Smart fortwo nie
    > wychodził najgorzej.

    A jakiś prawnik jeździł? Smart bardzo dobrze wychodził w testach
    zderzeniowych bo ma klatkę bezpieczeństwa, można było normalnie drzwi
    otworzyć.

    > Natomiast czasami widuję taki francuski maluch,
    > niedaleko mnie i to wygląda biednie, drzwi są zrobione z dykty i nie
    > mają wzmocnień (koleś jeździ bez tapicerki na 1 drzwiach, to wiem ;).

    Rowery jakoś jeżdżą bez wzmocnień.

  • 45. Data: 2023-12-06 20:59:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2023 20:13, io wrote:
    > No to może AMI wystarczy :-)

    Nie bardzo. Wsiądziesz, a gdzie zakupy? To chyba nie ma rozsądnego
    ogrzewania czy klimatyzacji. Zły klimat :/ Mozna odejmować ficzery z
    samochodu, ale w pewnym momencie zostanie Ci silnik na kołach i dach z
    dykty. To niekoniecznie to, co rozsądne.

    > A jakiś prawnik jeździł?

    Czasami prawnicy jeżdzą jakąs paką na tuczniki. Typu Navara. Kiedyś
    (200x?) promocja była dla prawników i lekarzy. Po miesiącu na osiedlu
    stało ich naście i co rusz słyszałem jak Pani Doktór mieszkajaca obok,
    od odcisków, marudzi, że nie może swojego wozidła zaparkować. Zawsze też
    istnieje niezerowe niebezpieczeństwo, że będzie Cie wyprzedzał minister
    albo jakiś inny bandyta w swoim, opancerzonym betonem, Mersedesie.
    Dlatego trzeba z rozwagą jesli chchodzi o grubość wzmocnień wozidła.
    Spark ma marne, ale jakieś ma.

    > Smart bardzo dobrze wychodził w testach
    > zderzeniowych bo ma klatkę bezpieczeństwa, można było normalnie drzwi
    > otworzyć.

    Tak, dlatwgo o nim mówię. Z maluchów Smart błyszczy bezpieczeństwem. A AMI?

    > Rowery jakoś jeżdżą bez wzmocnień.

    Dlatego mała kolizja oznacza połamana miednicę ;)

  • 46. Data: 2023-12-06 21:46:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.12.2023 o 20:59, heby pisze:

    > Nie bardzo. Wsiądziesz, a gdzie zakupy?

    Jeśli w Twizy się mieści to w AMI pewnie tak samo.

    > To chyba nie ma rozsądnego
    > ogrzewania czy klimatyzacji.

    Jeśli nie przeszkadza w poruszania się Twizy to czemu miało by
    przeszkadzać w poruszaniu się AMI.

    > Zły klimat :/ Mozna odejmować ficzery z
    > samochodu, ale w pewnym momencie zostanie Ci silnik na kołach i dach z
    > dykty. To niekoniecznie to, co rozsądne.

    No to właśnie opinia motocyklistów jest taka, że potrzeba tylko dachu by
    nie padało.

> [...]
    > albo jakiś inny bandyta w swoim, opancerzonym betonem, Mersedesie.
    > Dlatego trzeba z rozwagą jesli chchodzi o grubość wzmocnień wozidła.

    To postulat by wszystkie pojazdy były lżejsze a nie by wszyscy jeździli
    ciężarówkami.

    > Tak, dlatwgo o nim mówię. Z maluchów Smart błyszczy bezpieczeństwem. A AMI?

    No raczej nie, ale jest lepiej widoczne niż rower czy piechtochód i ma
    lepsze zabezpieczenia niż rower czy piechtochód.

    > Dlatego mała kolizja oznacza połamana miednicę ;)

    Od razu kolizja ... wystarczy wpaść w poślizg, złamać palec, żebra i ...
    dwa miesiące L4 :-)