  • 31. Data: 2023-12-05 21:44:14
    Temat: Re: Gdyby ekolodzy myśleli...
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-05 o 17:44, io pisze:
    > Z twojej lewej kieszeni zabrać i dać do twojej prawej ale już
    > pomniejszone o to, co się rozsypało i jeszcze okradając okolicznych
    > sąsiadów?

    To nie moja bajka ale podobno jest ocieplenie klimatu i trzeba mniej
    wydzielać ;-)

    UE chce wymieniać samochody na elektryczne pod lufą karabinu ekonomicznego

    Moja propozycja jest bardziej CYWILIZOWANA ;-)

  • 32. Data: 2023-12-05 22:33:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.12.2023 o 21:42, _Master_ pisze:

    > Bo diabeł tkwi w szczegółach. AMI to L6e ?

    A babcia to mama mamy.

  • 33. Data: 2023-12-05 22:35:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.12.2023 o 21:44, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > UE chce wymieniać samochody na elektryczne pod lufą karabinu ekonomicznego
    >
    > Moja propozycja jest bardziej CYWILIZOWANA ;-)

    Nie wydaje się by ich obchodziła ekonomia. Oni po prostu czują się
    powołani tak, jak czuli się Krzyżacy, że po trupach religię krzewili,
    albo ten z wąsikiem.

  • 34. Data: 2023-12-06 07:07:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 09:44, Cavallino pisze:
> [...]
    tys-km-przebiegu-prezentacja-video-ID6G0EVs.html

    > Soula nie chcesz?
    > Zastanawiam się nad zmianą na coś mocniejszego....

    To ty od trzech lat jesteś future tesla owner?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-12-06 07:33:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2023 o 14:06, heby pisze:

    > Ale jak by co :) ?

    Jakbyś był zainteresowany zakupem.

  • 36. Data: 2023-12-06 09:36:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2023 07:33, Cavallino wrote:
    > Jakbyś był zainteresowany zakupem.

    Ale że Twojego, czy ogólnie?

    Soul (rozmiem że masz na myśli Kia) to wydatek nieporówywalnie wiekszy
    niż zakładam. Nowy to chyba powyżej 150. Za ile realnie można kupić go z
    baterią nadającą się do czegokolwiek?

  • 37. Data: 2023-12-06 09:42:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2023 o 09:36, heby pisze:

    > Ale że Twojego, czy ogólnie?

    Mojego.

    > Soul (rozmiem że masz na myśli Kia) to wydatek nieporówywalnie wiekszy
    > niż zakładam. Nowy to chyba powyżej 150.

    Mój jest z dużą baterią (dlatego nadaje się w trasy), więc sporo więcej.

    > Za ile realnie można kupić go z
    > baterią nadającą się do czegokolwiek?

    Około 100 tys netto.
    Do negocjacji.

  • 38. Data: 2023-12-06 11:17:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2023 09:42, Cavallino wrote:
    > Około 100 tys netto.
    > Do negocjacji.

    Nie zrozum mnie źle, ale to wątek o elektryku za 10kzł ;)

    Za 100tyś to ja będę miał ze cztery Sparki z paliwem na 10 lat.

  • 39. Data: 2023-12-06 11:44:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2023 o 11:17, heby pisze:

    > Nie zrozum mnie źle, ale to wątek o elektryku za 10kzł ;)

    Gdzie to napisałeś?

    W każdym razie zapytaj za 10 lat.
    Teraz nie da się nic polecić w tym zakresie.

    > Za 100tyś to ja będę miał ze cztery Sparki z paliwem na 10 lat.

    I "zawsze złomem"?

  • 40. Data: 2023-12-06 12:11:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2023 11:44, Cavallino wrote:
    > Gdzie to napisałeś?

    W pierwszym poście _Mastera_ zostało *napisane*.

    Cały wątek jest o tym, że jak ktoś naprawdę chce, to i za 10kzł znajdzie
    jakieś wozidło elektryczne na miasto. To jest całkiem ok opcja, ale jest
    jeden feler: te zabawki nie wyglądają na bezpieczne w zderzeniu z paką
    do wożenia tucznika prowadzoną przez prawnika. Niepokoi mnie to.

    Zaś Twoja propozycja jest ok, ale nie ma śladu sensu ekonomicznego,
    nigdy mi się nie zwróci przepłacenie 4x względem Sparka.

    > W każdym razie zapytaj za 10 lat.
    > Teraz nie da się nic polecić w tym zakresie.

    Zgadza się, jest ciężko znaleźć tanią opcję uzywaną, bo albo jest
    działajaca, albo nie i wtedy tanią.

    Ogólnie obejrzałem kilka elektryków i stan baterii zawsze stanowił
    podstawowy problem przy niskiej cenie.

    Swoją droga, ponoć we Francji rdzewieje kilkaset elektryków z upadłej
    firmy wypożyczajacej na minuty. To mogło by miec sens. Ale z jakiegoś
    powodu nie sprzedają. Dziwne.

    > I "zawsze złomem"?

    Mój Spark jest w stanie fabrycznym. Przejechał 50k w 10 lat. A kupiłem
    go jak miał 5k przebiegu i ponad rok.

    Nie twierdze, że takie są wszystkie, ale pradę mówiąc kilka się już mi
    przewineło dość rozsądnych opcji takich muluchów. Nie widzę sensu
    konkurowania z elektrykami, chyba że właśnie elektryki spadną do
    rozsądniejszych cen. Czy to już ten moment? Nie, raczej nie.