  • 11. Data: 2023-12-04 10:40:54
    Temat: Re: Gdyby ekolodzy myśleli...
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-03 o 22:33, cef pisze:
    > Janusz/Kowalski potrzebuje czegoś innego.

    Gdyby np. za 4 pensje mógł sobie kupić takie auto do miasta zamiast 50
    pensji ? ;-) na Dacię Spring jak chcą go zmusić ekofaszyści?

  • 12. Data: 2023-12-04 10:50:12
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-04 o 09:28, heby pisze:
> [...]
    tys-km-przebiegu-prezentacja-video-ID6G0EVs.html

    > Pozostaje powoli zacząć się rozgladać za używanym elektrykiem. Przy
    > moich 95% czasu trasach <10km.

    I to jest normalne rynkowe zachowanie.

    Też tłumaczę ojcu że jak jeździ kilka kilometrów max to taki wózek mu
    wystarczy. Homologacja L6e powoduje mniejszą wagę i brak tych wszystkich
    obowiązkowych systemów bezpieczeństwa.
    Dzięki temu z małej materii otrzymujemy duży zasięg

    L6eBP:
    45km/h
    6kW (8,15 hp)
    425 kg z paliwem

    Czyli w mordę Citroen AMI ale polskie salony nie przewidują/nie chcą
    tego sprzedawać
    Chińczyk przypłynie dopiero za 5 miesięcy na zamówienie

    Jednak ekofaszyści mają ambitniejsze plany ;-0

  • 13. Data: 2023-12-04 10:53:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.12.2023 o 09:44, Cavallino pisze:

    > Soula nie chcesz?
    > Zastanawiam się nad zmianą na coś mocniejszego....

    Gdzie jest ten od siedmiu koni? Widzisz i nie grzmisz?

  • 14. Data: 2023-12-04 17:08:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/12/2023 09:44, Cavallino wrote:
    > Soula nie chcesz?

    Sam nie wiem co chcę. Leafa chciałem, ale pod kątem traktowania go jako
    magazynu energii, jak nic nie robi. Potem wyczytałem, że nie dostanę go
    w tym kraju, w taki sposób.

    > Zastanawiam się nad zmianą na coś mocniejszego....

    Ja potrzebuje samochód którym bezpiecznie przemieszcze się z dzieckiem
    do szkoły raz dziennie i skoczę na zakupy. Więc mikroskopijne samochody
    odpadają, jedyne co się łapie to jakiś fortwo. Do jazy dalej mam
    normalny samochód.

  • 15. Data: 2023-12-04 18:17:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.12.2023 o 17:08, heby pisze:

    > Ja potrzebuje samochód którym bezpiecznie przemieszcze się z dzieckiem
    > do szkoły raz dziennie i skoczę na zakupy. Więc mikroskopijne samochody
    > odpadają, jedyne co się łapie to jakiś fortwo.

    Ja do takich celów zakupiłem Citroena C-zero, może właśnie któryś z
    trojaczków(i-miev, i-on, c-zero) się nada?

  • 16. Data: 2023-12-04 19:30:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/12/2023 18:17, nadir wrote:
    > Citroena C-zero

    Problem w tym, że ja już mam Sparka na benzynę. I bardzo sobie chwalę
    ten samochodzik. Więc kupno *trzeciego* samochodu musiało by być
    uzasadnione ekonomicznie. C-Zero to tak pi x drzwi jakieś 25tyś za pewno
    mocno padniętego, mowa wszak o 10+. W połowie tej ceny własnie miałbym
    Sparka, który jest o wiele wygodniejszy niż elektryk o nieznanym
    przyszłym czasie działania baterii.

    Dlatego tak mi ciezko coś znaleźć. Jak bym nie miał tego Sparka było by
    łatwo, a tak szukam opcji "do sklepu i szkoły", tanio, dobrze i szybko.
    Wiem, że mogę wybrac tylko 1 ;)

    Nie trzeba było kupować Sparka :P

    Ta, marudzę.

    Jak mi ktoś pokaże normalny mały elektryk z normalnymi 4 siedzeniami i
    działajacą baterią za 15k to się zastanowię ;)

    No i jeszcze wchodzi w grę własnie takie cudo bez prawa jazdy, dla
    dzieci. Ale jednoczesnie patrząc na konstrukcję takiego Ami, zastanawiam
    się, czy dzieci mi przeżyją w środku po zderzeniu z wózkiem sklepowym.

    Same dylematy. Czuję się rozdarty wewnętrznie pomiędzy tęczową ekologią
    i gejową konfederacją.

  • 17. Data: 2023-12-04 20:24:58
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-04 o 19:30, heby pisze:
    > Jak mi ktoś pokaże normalny mały elektryk z normalnymi 4 siedzeniami i
    > działajacą baterią za 15k to się zastanowię ?

    Masz 3 możliwości:
    - musisz więcej zarabiać
    - poczekać aż elektryki stanieją - tylko nie wiadomo czy baterie będą
    tanieć bo 6 tysi do Smarta e to nadal duże pieniądze.
    - zejść z wymagań ?

  • 18. Data: 2023-12-04 22:51:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/12/2023 20:24, _Master_ wrote:
    > Masz 3 możliwości:
    > - musisz więcej zarabiać

    Źle to interpretujesz. Zarabianie dużo generuje takie właśnie dylematy.

    Tylko biedotę stać na iPhone18. Obserwacja własna.

    > - poczekać aż elektryki stanieją - tylko nie wiadomo czy baterie będą
    > tanieć bo 6 tysi do Smarta e to nadal duże pieniądze.

    Podobno miały już stanieć.

    > - zejść z wymagań ?

    E tam, jesli coś nie przebije mojego malutkiego Sparka, to chyba obejdę
    się smakiem na te elektryki. Może kupie kiedyś jakiegoś melexa, jak już
    miasto zamkną i tyle.

  • 19. Data: 2023-12-04 23:20:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.12.2023 o 19:30, heby pisze:

    > Problem w tym, że ja już mam Sparka na benzynę.

    Łooopanie ja mam trzy na benzynę i jeden na ON. Z tym, że u mnie trzech
    kierowców w domu.

    > I bardzo sobie chwalę
    > ten samochodzik. Więc kupno *trzeciego* samochodu musiało by być
    > uzasadnione ekonomicznie.

    Jak tu niektórzy twierdzą samochód to nie jest ekonomiczne uzasadnienie
    tylko wygoda i/lub fanaberia. Więc każdy musi kierować się swoją ekonomią.

    > C-Zero to tak pi x drzwi jakieś 25tyś za pewno
    > mocno padniętego, mowa wszak o 10+.

    No mniej więcej tyle dałem.

    > W połowie tej ceny własnie miałbym
    > Sparka, który jest o wiele wygodniejszy niż elektryk o nieznanym
    > przyszłym czasie działania baterii.

    Spark to rozumem Chevrolet, następca Matiza?
    Jeżeli tak, to akurat nie jest jakoś mocno wygodniejszy od C-zero,
    Matiz/Spark jest na pewno szerszy, ale C-zero jest wyższy, ma większy
    rozstaw osi i ogólnie w środku ma więcej miejsca niż w Matizie, którym
    akurat jeździłem, bo Spark to akurat różne ma wymiary.

    > Jak mi ktoś pokaże normalny mały elektryk z normalnymi 4 siedzeniami i
    > działajacą baterią za 15k to się zastanowię ;)

    Za 15kPLN to ciężko będzie, ale już 20-25k da się coś znaleźć, co nawet
    zasięg będzie miało w granicach 80km, oczywiście latem, bo zimą ze
    względu na ogrzewanie zasięg mocno spada, ale 40-50km też da się przejechać.

    > No i jeszcze wchodzi w grę własnie takie cudo bez prawa jazdy, dla
    > dzieci. Ale jednoczesnie patrząc na konstrukcję takiego Ami, zastanawiam
    > się, czy dzieci mi przeżyją w środku po zderzeniu z wózkiem sklepowym.

    Z tym bez prawa jazdy, to chyba nie w naszym kraju.

    > Same dylematy. Czuję się rozdarty wewnętrznie pomiędzy tęczową ekologią
    > i gejową konfederacją.

    Trzeba olać ekologię i liczyć kasę. Potrzebowałem małego gówienka do
    jazdy po mieście, bo benzyna wiecznie niegrzana i samochód palił 6-7
    litrów na krótkich odcinkach. Warunek był, że ma mieć minimum 4 drzwi i
    4 miejsca, padło więc na trojaczki. Nawet żona, która była sceptyczna do
    kształtu tego samochodu, i elektryków w ogóle, nie wyobraża sobie teraz
    innego pojazdu do miasta. Małe, ale przy tym wysoko się siedzi,
    widoczność we wszystkich kierunkach doskonała, zwinne i wszędzie się
    mieści, mało "pali".

  • 20. Data: 2023-12-05 07:22:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]

    > do szkoły raz dziennie i skoczę na zakupy. Więc mikroskopijne samochody
    > odpadają, jedyne co się łapie to jakiś fortwo. Do jazy dalej mam

    Soul jest większy niż fortwo (w środku to rozmiary kompakta), na miasto
    jest rewelacyjny, a jak trzeba to w trasie też daje radę.
    Jakby co to pisz.