    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdyby ekolodzy myśleli...
    Date: Mon, 4 Dec 2023 23:20:48 +0100

    W dniu 04.12.2023 o 19:30, heby pisze:

    > Problem w tym, że ja już mam Sparka na benzynę.

    Łooopanie ja mam trzy na benzynę i jeden na ON. Z tym, że u mnie trzech
    kierowców w domu.

    > I bardzo sobie chwalę
    > ten samochodzik. Więc kupno *trzeciego* samochodu musiało by być
    > uzasadnione ekonomicznie.

    Jak tu niektórzy twierdzą samochód to nie jest ekonomiczne uzasadnienie
    tylko wygoda i/lub fanaberia. Więc każdy musi kierować się swoją ekonomią.

    > C-Zero to tak pi x drzwi jakieś 25tyś za pewno
    > mocno padniętego, mowa wszak o 10+.

    No mniej więcej tyle dałem.

    > W połowie tej ceny własnie miałbym
    > Sparka, który jest o wiele wygodniejszy niż elektryk o nieznanym
    > przyszłym czasie działania baterii.

    Spark to rozumem Chevrolet, następca Matiza?
    Jeżeli tak, to akurat nie jest jakoś mocno wygodniejszy od C-zero,
    Matiz/Spark jest na pewno szerszy, ale C-zero jest wyższy, ma większy
    rozstaw osi i ogólnie w środku ma więcej miejsca niż w Matizie, którym
    akurat jeździłem, bo Spark to akurat różne ma wymiary.

    > Jak mi ktoś pokaże normalny mały elektryk z normalnymi 4 siedzeniami i
    > działajacą baterią za 15k to się zastanowię ;)

    Za 15kPLN to ciężko będzie, ale już 20-25k da się coś znaleźć, co nawet
    zasięg będzie miało w granicach 80km, oczywiście latem, bo zimą ze
    względu na ogrzewanie zasięg mocno spada, ale 40-50km też da się przejechać.

    > No i jeszcze wchodzi w grę własnie takie cudo bez prawa jazdy, dla
    > dzieci. Ale jednoczesnie patrząc na konstrukcję takiego Ami, zastanawiam
    > się, czy dzieci mi przeżyją w środku po zderzeniu z wózkiem sklepowym.

    Z tym bez prawa jazdy, to chyba nie w naszym kraju.

    > Same dylematy. Czuję się rozdarty wewnętrznie pomiędzy tęczową ekologią
    > i gejową konfederacją.

    Trzeba olać ekologię i liczyć kasę. Potrzebowałem małego gówienka do
    jazdy po mieście, bo benzyna wiecznie niegrzana i samochód palił 6-7
    litrów na krótkich odcinkach. Warunek był, że ma mieć minimum 4 drzwi i
    4 miejsca, padło więc na trojaczki. Nawet żona, która była sceptyczna do
    kształtu tego samochodu, i elektryków w ogóle, nie wyobraża sobie teraz
    innego pojazdu do miasta. Małe, ale przy tym wysoko się siedzi,
    widoczność we wszystkich kierunkach doskonała, zwinne i wszędzie się
    mieści, mało "pali".