-
11. Data: 2017-02-25 11:02:41
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2017-02-25 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
> Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma zadnego
zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych stali i
wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie albo sobie
moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.
>
A tak zapytam, co ma wspólnego podniesienie mocy ze zużyciem zaworu?
Nieraz te same zwory idą w różnych wersjach mocowych już wyjściowo od
producenta, zatem softwareowe zwiększenie mocy do poziomu najmocniejsze
seria plus kilkanaście procent (pod warunkiem zachowania podstawowych
zasad takiego tuningu a nie na pałę boosta i wtryski w pętli, a EGT
daleko poza granicami rozsądku) ma żaden wpływ na zawory.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
12. Data: 2017-02-25 12:23:18
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 25 Feb 2017 11:02:41 +0100, Lewis napisał(a):
> W dniu 2017-02-25 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
>> Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma zadnego
zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych stali i
wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie albo sobie
moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.
>>
> A tak zapytam, co ma wspólnego podniesienie mocy ze zużyciem zaworu?
a) temperatura ... wiecej mocy, to pewnie wyzsza,
b) regulacja ...
> Nieraz te same zwory idą w różnych wersjach mocowych już wyjściowo od
> producenta, zatem softwareowe zwiększenie mocy do poziomu najmocniejsze
> seria plus kilkanaście procent
No ale producent pewnie sprawdzil ze wytrzymuja w najmocniejszej
wersji ... przynajmniej tyle, aby do nastepnego serwisu starczylo :-)
Adam P kiedys pokazywal glowice w ktorej gniazda byly na jakies 4mm
wypalone ... moze zawory te same, ale gniazda wzmocnione ?
O tej dodatkowej lubryfikacji to ja slyszalem w kontekscie samochodow
japonskich, ze niby potrzebuja ... sierra nie potrzebowala :-)
J.
-
13. Data: 2017-02-25 12:29:30
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2017-02-25 o 12:23, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 25 Feb 2017 11:02:41 +0100, Lewis napisał(a):
>> W dniu 2017-02-25 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
>>> Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma
zadnego zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych
stali i wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie
albo sobie moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.
>>>
>> A tak zapytam, co ma wspólnego podniesienie mocy ze zużyciem zaworu?
>
> a) temperatura ... wiecej mocy, to pewnie wyzsza,
> b) regulacja ...
>
>
>> Nieraz te same zwory idą w różnych wersjach mocowych już wyjściowo od
>> producenta, zatem softwareowe zwiększenie mocy do poziomu najmocniejsze
>> seria plus kilkanaście procent
>
> No ale producent pewnie sprawdzil ze wytrzymuja w najmocniejszej
> wersji ... przynajmniej tyle, aby do nastepnego serwisu starczylo :-)
>
> Adam P kiedys pokazywal glowice w ktorej gniazda byly na jakies 4mm
> wypalone ... moze zawory te same, ale gniazda wzmocnione ?
>
> O tej dodatkowej lubryfikacji to ja slyszalem w kontekscie samochodow
> japonskich, ze niby potrzebuja ... sierra nie potrzebowala :-)
>
>
> J.
>
Robiłem silniki i softy w dziesiątkach saabów i takich seryjnych i taki
w których moc wzrosła ponad 2krotnie w stosunku do serii. Owszem jak
ktoś wrzuci gotowca do tego gaz ma po autokalibracji a nie strojeniu to
głowice a nawet tłoki nie wytrzymują. Ale mój prywatny silnik po
przebiegu ponad 200kkm z czego 30kkm z lekkim stg 1 i ponad 50kkm z mocą
dwukrotnie większą, upalany na torach i wszelakich wyścigach głowice i
zawory miał tak samo zużyte jak seryjny po 200kkm. Tak więc jak sobie
pościelisz tak się wyśpisz, zrobisz gównianego gotowca i olejesz
strojenie gazu to nie płacz że zjadło zawory ;)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
14. Data: 2017-02-25 13:00:17
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 25.02.2017 o 12:23, J.F. pisze:
> O tej dodatkowej lubryfikacji to ja slyszalem w kontekscie samochodow
> japonskich, ze niby potrzebuja ... sierra nie potrzebowala :-)
Honda też nie nie - 100k na gazie i na razie nic nie wskazuje, żeby się
przed dozywociem wysypały.
Shrek
-
15. Data: 2017-02-25 23:54:53
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Od: uciu <a...@g...com>
W dniu piątek, 24 lutego 2017 22:00:48 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> Za szybko, nawet jak na silnik któy w powszechnej opinii "nie lubi" gazu.
> Ile ci pali lpg/100, a ile benzyny?
Pb 9-11
LPG 12-14
uciu