-
Data: 2017-10-24 23:01:55
Temat: Re: Gaśnice - jak zamontować, żeby nie zabiła
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 24 Oct 2017 22:18:35 +0200, sirapacz napisał(a):
>> Mniej więcej tyle (14m/s na 40cm) miałem tutaj:
>> https://www.youtube.com/watch?v=TzUy9zEN5wE
>
> Fajnie masz:)
> OT: co z tą zalaminowaną kartką potem robiła małzonka?
Biegnie do tyłu pokazywać stronę z "OK" każdej kolejnej nadjeżdżającej
załodze.
Jest to element procedury bezpieczeństwa w rajdach.
Kolejne załogi widząc wpadek przed którym nie ma kogoś kto pokazuje OK,
musi się zatrzymać, wezwać pomoc i udzielić pomocy.
Podobnie jak ktoś pokazuje stronę na której jest czerwone SOS.
>> Od kiedy stosuje się kołnierze HANS, to nie słyszałem o obrażeniach
>> spowodowanych przeciążeniami, chociaż samochody potrafią się zatrzymać na
>> drzewie przy dużo większych prędkościach.
> Obrażenia wewnętrzne wielonarządowe. Jak pizdniesz odpowiednio szybko to
> ci kołnierz nie pomoże.Tfutfutfu
No ja znam dane, że 18-20g to jest śmiertelne zagrożenie, ale jednak jakoś
nie ma takich przypadków w motorsporcie, gdzie grubych dzwonów pod
dostatkiem.
Urządzenia potrafią zarejestrować ponad 100g, ludzie połamani, a jednak
tych wewnętrznych obrażeń jakoś nie ma.
A jeśli ktoś ginie czy jest poważnie ranny to wszystkie znane mi przypadki
to jest jednak bezpośrednie uderzenie w elementy samochodu albo jakieś
rzeczy które się w nim znalazły.
Sądzę że wbicie cała w ciasny, głęboki fotel i bardzo ciasne obwiązanie się
szerokimi pasami, powoduje że te narządy jakoś nie latają wewnątrz, bo nie
mają swobody ruchu, jaką mają w sytuacji kiedy jedzie się zwykłym autem
zapiętym w wąski pas trzypunktowy.
Wcześniej powszechne były urazy kręgosłupa, ale od kiedy się jeździ w HANS
to też już te urazy są znacznie rzadsze i mniej groźne.
I o wewnętrznych obrażeniach słyszy się raczej w cywilnych autach gdzie
człowiek nagle zderza się z wąskim pasem bezpieczeństwa.
>> Jak coś się komuś dzieje, to jednak z powodu urazów z powodu uszkodzeń
>> pojazdu, albo przebicia go czymś.
>
> Ale na rajdzie zderzenie chyba zwykle poprzedza hamowanie czy sunięcie w
> poślizgu, a część wypadków cywilnych samochodów to dzwony na pełnej
> prędkości bez hamowania.
Na rajdzie też zdarza się dzwon prawie bez hamowania.
Albo hamowanie jest ale np. ze 180 do 120 i wtedy dzwon.
Tu masz gościa co walnął tak jak ja, ale jeszcze szybciej (swoją drogą
jeden z moich ulubionych zakrętów) - tu już z utratą oddechu i
prawdopodobnie chociaż na chwilę przytomności
https://www.youtube.com/watch?v=gGl6G_4ISBo
> Abstrahując: nie mam wielkich wymagań, chcę tylko nie pogorszyć szans na
> przeżycie dzwona z powodu mojej bojaźliwości czy zapobiegliwości - stąd
> pytanie o sposób zamocowania cięższej gaśnicy.
Gaśnicę (jak i wszystko inne) na pewno warto mieć zamocowane :)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.17 23:34 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 00:24 Tomasz Pyra
- 25.10.17 01:09 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 01:48 J.F.
- 25.10.17 02:19 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 08:09 Marcin N
- 25.10.17 08:37 Tomasz Pyra
- 25.10.17 12:19 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 12:47 J.F.
- 25.10.17 16:41 T.
- 26.10.17 01:03 Pawel \"O'Pajak\
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz