-
Data: 2017-10-24 23:01:55
Temat: Re: Gaśnice - jak zamontować, żeby nie zabiła
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 24 Oct 2017 22:18:35 +0200, sirapacz napisał(a):
>> Mniej więcej tyle (14m/s na 40cm) miałem tutaj:
>> https://www.youtube.com/watch?v=TzUy9zEN5wE
>
> Fajnie masz:)
> OT: co z tą zalaminowaną kartką potem robiła małzonka?
Biegnie do tyłu pokazywać stronę z "OK" każdej kolejnej nadjeżdżającej
załodze.
Jest to element procedury bezpieczeństwa w rajdach.
Kolejne załogi widząc wpadek przed którym nie ma kogoś kto pokazuje OK,
musi się zatrzymać, wezwać pomoc i udzielić pomocy.
Podobnie jak ktoś pokazuje stronę na której jest czerwone SOS.
>> Od kiedy stosuje się kołnierze HANS, to nie słyszałem o obrażeniach
>> spowodowanych przeciążeniami, chociaż samochody potrafią się zatrzymać na
>> drzewie przy dużo większych prędkościach.
> Obrażenia wewnętrzne wielonarządowe. Jak pizdniesz odpowiednio szybko to
> ci kołnierz nie pomoże.Tfutfutfu
No ja znam dane, że 18-20g to jest śmiertelne zagrożenie, ale jednak jakoś
nie ma takich przypadków w motorsporcie, gdzie grubych dzwonów pod
dostatkiem.
Urządzenia potrafią zarejestrować ponad 100g, ludzie połamani, a jednak
tych wewnętrznych obrażeń jakoś nie ma.
A jeśli ktoś ginie czy jest poważnie ranny to wszystkie znane mi przypadki
to jest jednak bezpośrednie uderzenie w elementy samochodu albo jakieś
rzeczy które się w nim znalazły.
Sądzę że wbicie cała w ciasny, głęboki fotel i bardzo ciasne obwiązanie się
szerokimi pasami, powoduje że te narządy jakoś nie latają wewnątrz, bo nie
mają swobody ruchu, jaką mają w sytuacji kiedy jedzie się zwykłym autem
zapiętym w wąski pas trzypunktowy.
Wcześniej powszechne były urazy kręgosłupa, ale od kiedy się jeździ w HANS
to też już te urazy są znacznie rzadsze i mniej groźne.
I o wewnętrznych obrażeniach słyszy się raczej w cywilnych autach gdzie
człowiek nagle zderza się z wąskim pasem bezpieczeństwa.
>> Jak coś się komuś dzieje, to jednak z powodu urazów z powodu uszkodzeń
>> pojazdu, albo przebicia go czymś.
>
> Ale na rajdzie zderzenie chyba zwykle poprzedza hamowanie czy sunięcie w
> poślizgu, a część wypadków cywilnych samochodów to dzwony na pełnej
> prędkości bez hamowania.
Na rajdzie też zdarza się dzwon prawie bez hamowania.
Albo hamowanie jest ale np. ze 180 do 120 i wtedy dzwon.
Tu masz gościa co walnął tak jak ja, ale jeszcze szybciej (swoją drogą
jeden z moich ulubionych zakrętów) - tu już z utratą oddechu i
prawdopodobnie chociaż na chwilę przytomności
https://www.youtube.com/watch?v=gGl6G_4ISBo
> Abstrahując: nie mam wielkich wymagań, chcę tylko nie pogorszyć szans na
> przeżycie dzwona z powodu mojej bojaźliwości czy zapobiegliwości - stąd
> pytanie o sposób zamocowania cięższej gaśnicy.
Gaśnicę (jak i wszystko inne) na pewno warto mieć zamocowane :)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.17 23:34 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 00:24 Tomasz Pyra
- 25.10.17 01:09 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 01:48 J.F.
- 25.10.17 02:19 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 08:09 Marcin N
- 25.10.17 08:37 Tomasz Pyra
- 25.10.17 12:19 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 12:47 J.F.
- 25.10.17 16:41 T.
- 26.10.17 01:03 Pawel \"O'Pajak\
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=