  • 1. Data: 2010-10-28 07:43:27
    Temat: Garaż: Jak zamocować koła
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Witam

    Mam stosunkowo wąski garaż.
    Chcę trzymac w nim koła zimowe.
    Ponieważ koła IMHO nie powinny stac na ziemi,
    wymyśliłem sobie ze wykonam 4 śruby na kołkach
    i na tych śrubach będę na ścianie koła wieszał - zabezpieczając przed
    zsunięciem nakrętką.

    Jak myślicie: Da się to zrealizować?

    Założenia:
    - nie mogę kół trzymac na stojaku biedronkowym (poziomo jedno na drugim)
    - koła powinny być tak przechowywane aby nie trzeba było ich przy wymianie
    wysoko dźwigać
    - koła są pełne (opona+felga)

  • 2. Data: 2010-10-28 08:11:37
    Temat: Re: Garaż: Jak zamocować koła
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin P

    > Mam stosunkowo w?ski gara?.
    > Chce trzymac w nim ko?a zimowe.
    > Poniewa? ko?a IMHO nie powinny stac na ziemi, wymy?li?em sobie ze
    > wykonam 4 ?ruby na ko?kach i na tych ?rubach bede na ?cianie ko?a
    > wiesza? - zabezpieczaj?c przed zsunieciem nakretk?.

    Zamontuj na suficie cztery elektromagnesy, po jednym na przyssanie
    każdego koła.

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2010-10-28 08:36:06
    Temat: Re: Gara?: Jak zamocowaae ko?a
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik to napisał:

    > begin P

    > Zamontuj na suficie cztery elektromagnesy, po jednym na przyssanie
    > każdego koła.

    Czyscisz mi monitor z soczku marchewkowego :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2010-10-28 09:23:09
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Zamontuj na suficie cztery elektromagnesy, po jednym na przyssanie
    > każdego koła.

    ROTFL ;-) Zsynchronizowane z wyłącznikiem światłą w taki sposób, że po
    zgaszeniu odciskaja mu na karoserii logo audicy ;-)
    No i jeżeli to alusy, to może być problem ;-)

    Ale może wystarczy połączyć rozwiązanie jednego problemu z drugim -
    zamontowac koła jedno nad drugim na ścianie w taki sposób, by uderzać
    drzwiami w oponę przy otwieraniu.
    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2010-10-28 09:51:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Yogi\(n\)

    > Ale może wystarczy połączyć rozwiązanie jednego problemu z drugim -
    > zamontowac koła jedno nad drugim na ścianie w taki sposób, by uderzać
    > drzwiami w oponę przy otwieraniu.

    Dobre, ale co gdy elektromagnes przyssie też auto?

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-10-28 10:15:40
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-28 09:51, to pisze:
    > begin Yogi\(n\)

    > Dobre, ale co gdy elektromagnes przyssie też auto?

    To wtedy nic nie stoi na przeszkodzie by przechowywac koła na ziemi, pod
    autem.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2010-10-28 10:23:27
    Temat: Re: Gara?: Jak zamocowa? ko?a
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-28 07:43, P pisze:
    > Witam
    >
    > Mam stosunkowo w?ski gara?.
    > Chc? trzymac w nim ko?a zimowe.
    > Poniewa? ko?a IMHO nie powinny stac na ziemi,
    > wymy?li?em sobie ze wykonam 4 ?ruby na ko?kach
    > i na tych ?rubach b?d? na ?cianie ko?a wiesza? - zabezpieczaj?c przed
    > zsuni?ciem nakr?tk?.
    >
    > Jak my?licie: Da si? to zrealizowa??
    >
    > Za?o?enia:
    > - nie mog? k? trzymac na stojaku biedronkowym (poziomo jedno na drugim)
    > - ko?a powinny by? tak przechowywane aby nie trzeba by?o ich przy wymianie
> [...]
    Jak masz wąski garaż, to najpierw sprawdź, czy koła + samochód się
    mieszczą (nie chcesz kół wieszać wysoko, a to oszczędziłoby trochę miejsca).
    Jak dojdziesz do wniosku, że miejsca jest wystarczająco, to kup np. w
    Praktikerze wieszaki w kształcie litery "J" o odpowiednim promieniu tego
    zagięcia, aby sięgnęło otworu centralnego felgi (zawieszonej odwrotnie,
    niż na samochodzie - licem do ściany); taki wieszak przykręcasz na dwa
    kołki każdy i voila.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 8. Data: 2010-10-28 10:34:54
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-28 07:43, P pisze:
    > Witam
    >
    > Mam stosunkowo w?ski gara?.
    > Chce trzymac w nim ko?a zimowe.
    > Poniewa? ko?a IMHO nie powinny stac na ziemi,
    > wymy?li?em sobie ze wykonam 4 ?ruby na ko?kach
    > i na tych ?rubach bede na ?cianie ko?a wiesza? - zabezpieczaj?c przed
    > zsunieciem nakretk?.
    >
    > Jak my?licie: Da sie to zrealizowaae?
    >
    > Za?o?enia:
    > - nie moge kó? trzymac na stojaku biedronkowym (poziomo jedno na drugim)
    > - ko?a powinny byae tak przechowywane aby nie trzeba by?o ich przy wymianie
> [...]
    Nie piszesz jakie to koła. Troche inny rozmiar problemu jest gdy to będą
    14" 175x55 a co innego gdy np 20" 275x30 i alusy 9calowe...
    W dodatku - czy masz otwór centralny "na przelot" czy zasłonięty dekielkiem?
    Pomysł że śrubami może i dobry, ale łatwiej chyba wrzucać felgę "na hak"
    tylu L niż celować w otwór na śrubę (kilkukrotnie nie trafiając, i
    rysując sobie felgę o sterczącą śrubę), i jeszcze łapać to nakrętką.
    Gotowe odpowiednio wygięte kawałki aluminiowej rurki (w kształcie L) do
    przykręcenia do ściany znajdziesz w wielu marketach budowlanych, tylko
    że nie widziałem odpowiednio dużych na felgi/opony typu 19" >195 (raczej
    na maleństwa).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-10-28 11:34:55
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > begin Yogi\(n\)

    > Dobre, ale co gdy elektromagnes przyssie też auto?

    Można wtedy drugie trzymać pod tym pierwszym :-)
    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2010-10-28 12:22:40
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Yogi(n)" wrote:
    > Można wtedy drugie trzymać pod tym pierwszym :-)

    ROTFL!!!! :D

    Zespołowo czyścicie mi monitor... :D

    Pozdrawiam
    .Peeter