  • 281. Data: 2019-05-29 14:03:08
    Temat: Re: Galaxy S7 LAGUUJJEE
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Filip454" <f...@g...com> wrote in message
    news:qckkq3$k36$1@dont-email.me...

    > Jeszcze smyrając od prawej do lewej czasem można to zrobić
    > (np. w Safari się tak cofa do poprzedniej strony).

    Piszesz o poruszaniu się wstecz WEWNĄTRZ aplikacji.
    Ja pisałem wyżej o powrocie z jednej aplikacji (SMS)
    do aplikacji innej, używanej wcześniej (Facebook).
    Nawigacja wewnątrz aplikacji - tutaj iOS się nie wtrąca
    programiście i nie umożliwia żadnego "wstecz" systemowego.
    Programista aplikacji musi sobie to samemu "załatwić" albo
    smyraniem po ekranie od prawej do lewej jak to jest w Safari
    albo guzikiem wstecz < występującym w wielu innych.

    > Ja Home używam rzadko, przyzwyczaiłem się, że najczęściej 3D Touch
    > otwieram menedżer zadań i tam dotykam wolnego miejsca, co z kolei przenosi
    > mnie do ekranu powitalnego. W edycji tekstu, 3D Touch jest naprawdę
    > niezastąpione. Słyszałem, że stopniowo ubijają tę funkcję w nowych
    > iPhone'ach. Trochę szkoda. Mogliby zostawić chociaż 3D Touch
    > dla samych pól tekstowych.

    Obawiam się, że nie mam tego 3D Touch w iPhone SE bo nie wiem
    o czym mówisz :-)

    > W Androidzie brakuje takich rozwiązań, które zdecydowanie ułatwiają
    > obsługę, a są w zamyśle bardzo proste.

    W Androidzie wszystko jest sprowadzone do wspólnego mianownika.

  • 282. Data: 2019-05-29 14:17:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > W dniu 2019-05-29 o 02:37, Pszemol pisze:
    >
    > [...]
    >
    > Nie klikam tego codziennie ale w opcjach iPhone gdzie wchodzę do
    > folderu>menu>folder>menu>folder>karta (przykład) nie idzie się cofnąć
    > o krok.

    Nie rozumiem.... jakie menu masz w folderze??
    Przez folder ja rozumiem grupę ikon aplikacji wsadzonych
    do jednego "worka" w oknie głównym iOSa...
    Tam nie ma żadnego menu.

    > Nie wszystkie apki pozwalają również na cofnięcie i nie są wyposażone w
    > "<".

    Jakie nie są wyposażone w "<"?
    Może obsługują wtedy smyranie po ekranie z prawej na lewą?

    > W starszych wersjach IOs tego nie zauważyłem.

    Tak, to było dodane niedawno, znaczy się może z 5-6 lat temu :-D

> [...]
    > mało i apki ściągało się inaczej i też ich sporo było. Apki miały małą
    > wagę (kilka kb) i nie potrzebowały wielgachnych zasobów, działając płynnie
    > i szybko. Też ubolewam nad brakiem Windows Mobile (WM) bo nie dość że
    > obecnie brakuje apek, które kiedyś używałem i lepszej kompatybilności z
    > Windows PC z poziomu smartfona czy to Andek czy IOs, to na dodatek
    > robienie romów czy wszelaka fajna dłubanina, łącznie z łatwością pisania
    > apek odeszła a xda-developers już nie będzie takie samo jak kiedyś :(
    > Początki Androida czy IOs były wtedy wręcz śmieszne a zaczynali od zera,

    Dłubacze tacy jak Ty to mikroskopiny ułamek rynku.

    > Siedzę w urządzeniach mobilnych chyba od poczatku, zaczynając od Palma i
    > ścieżka poszła do Androida bo się szybciej rozwinął a przede wszystkim
    > zapewnił mnogość opcji w wyborze sprzętu jak i oprogramowania, czego
    > brakuje właśnie w Apple. Nawet głupie nawigacje samochodowe oparte są w
    > przeważającej ilości na innym systemie niż iOS. Właśnie zapędy z żądaniem
    > kasy na licencjonowanie systemów operacyjnych położyły Microsoft wobec
    > darmowej alternatywy na czym skorzystało Apple i Android czy powstające
    > inne Linuksy do obsługi urządzeń mobilnych gdzie obecnie Apple zaczyna
> [...]

    Apple się wciąż rozwija i zagarnia coraz większe części rynku mobilnego,
    i to w nowych miejscach, gdzie dotychczas królował Android...
    Popatrz na ostatni przyrost liczby iPhone w Polsce. Mówi Ci to coś?

    > Co do chińczyków, to oni mają swój wewnętrzny ryneczek i swoje systemy od
    > lat, pakowane do różnych smartów niedostępnych dla reszty świata.
    > Wystarczy że się zmobilizują bo potencjał mają niezły. Coraz lepiej
    > wychodzi im hardware i za niewiele lat, mogą stać się bez problemu potęgą,
    > której USA nie zagraża i będzie musiało zacząć się liczyć z nowym graczem
    > na rynku. Dla końcowego klienta to jednak plus.

    Owszem, jeśli nauczysz się czytać i gadać po Chinsku... bo ich apki
    nie są tłumaczone na angielski.

  • 283. Data: 2019-05-29 14:23:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nono, redndering do tej rezoluszyn też zajmuje a obrazki ładniejsze :)

    Wiesz skąd się wzięła nazwa Retina Display u Apple?
    Ano stąd, że z pewnej odległości od ekranu oko ludzkie nie jest
    w stanie rozróżnić większej rozdzielczości niż ta w Retina Display.
    Produkowanie urządzenia z wyświetlaczem o rozdzielczości
    większej niż limit oka jest tu jaskrawym przykładem przerostu
    formy nad treścią: użytkownicy niezorientowani popatrzą na
    wielkie liczby w specyfikacji technicznej i uznają że większa
    rozdzielczość będzie "lepsza" - tym czasem większej ilości
    pikseli NIE ZOBACZĄ, chyba że przez lupę, a CPU będzie się
    bardziej wysilał przy renderingu i więcej prądu z baterii potrzebował.

    Że co?

  • 284. Data: 2019-05-29 15:26:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-29 o 14:17, Pszemol pisze:
    [...]
    > Tak, to było dodane niedawno, znaczy się może z 5-6 lat temu :-D

    No nie powiem że Apple się nie rozwija. Rośnie jak jedno drzewo, jednego
    koloru i jednego rodzaju i mu liści przybywa.

    > Dłubacze tacy jak Ty to mikroskopiny ułamek rynku.

    Nie zrozumiałeś. W ogóle dziwię się amerykanom, znanym z pędu do
    wolności, że dali się złapać w politykę producenta oferującego pełne
    niewolnictwo od samego początku. OK, jest to dobre ale wolności w tym
    nie ma i nie zapowiada się żeby była. Kawałek cytatu ale rozumiem że
    filozofia usera iPhone, daleko odbiega od uśmiechu pełnej wolności "bo
    mu to wystarcza":)

    "Ale skoro Apple chce mieć tak dużo kontroli, to... użytkownicy muszą
    pogodzić się z tym, że mają jej baaardzo niewiele. A nawet: bardzo,
    baaardzo, niewiele. To inżynierowie firmy niejako projektują w jaki
    sposób mamy korzystać z tych urządzeń: stąd cały szereg ograniczeń,
    których próżno szukać u konkurencji. Dotyczących nie tylko działania
    systemu i zarządzania wewnętrzną strukturą plików, ale nawet tak
    prostymi sprawami jak... wygląd ekranu."

    Po co mi komunikatory czy inne aplikacje na iPhone i tylko na iPhone,
    skoro nie są kompatybilne z niczym? Nawet usługi sieciowe, które Google
    wprowadza są kompatybilnie z iOS ale w drugą stronę to rzadkość.

    Ta hermetyczność Apple może jest i dobra dla samego Apple ale odrzuca
    ich filozofia w kompatybilności czy blokowaniu pewnych funkcji, gdzie w
    Androidzie jest pełna wolność, bez ograniczeń, na porządku dziennym:

    "W porównaniu do Androida, iOS wydaje się być niezwykle uszczuploną i
    skrępowaną opcją. Zapomnijcie tam o wolności, która na tę chwilę
    pozostaje domeną Androida. iOS jest systemem schludnym i przemyślanym,
    skrojonym z myślą o niewielkiej grupie urządzeń -- i przez większość
    swoich wcieleń... działa na nich co najmniej dobrze."

    > Apple się wciąż rozwija i zagarnia coraz większe części rynku mobilnego,
    > i to w nowych miejscach, gdzie dotychczas królował Android...
    > Popatrz na ostatni przyrost liczby iPhone w Polsce. Mówi Ci to coś?

    W Polsce wielkości jednego stanu USA? Nie rozśmieszaj mnie, bez DualSIM?

    "Rynek globalny

    Jeśli spojrzymy na rynek globalny - tu bez wątpienia rządzi Android.
    Według statystyk Statcounter, od stycznia 2018 do stycznia 2019 miał
    74,45% rynku, podczas gdy iOS 22,85%. Pozostałe 2,7% to podział pomiędzy
    KaiOS (linuksowy system operacyjny, pomyślany jako następca Firefox OS)
    - 1,1%, Windows - 0,3%, Samsung - 0,28% i pomniejszych graczy."

    "Sprzedaż smartfonów na całym świecie utrzymuje się mniej więcej na tym
    samym poziomie. W porównaniu z poprzednim okresem nieco zwiększyła się w
    przypadku iPhonów - do 24,44%, podczas gdy Android zsunął się do 72,35%.
    Być może jest to związane z premierą nowych modeli iPhone - XS, XS Max
    oraz XR. Na początku roku najchętniej kupowanymi markami urządzeń
    mobilnych były produkty Samsungai Apple, ale w drugim kwartale 2018
    udało się wejść pomiędzy nie Huawei. Jest to o tyle ciekawe, że na kilku
    dużych rynkach - jak USA - urządzenia tej firmy są zakazane ze względu
    na podejrzenie naruszania przez nie bezpieczeństwa i prywatności.
    Prognozy na 2019 rok przewidują globalny wzrost udziału Androida do
    86,3% i znaczny spadek iOS - do 13,6%."
    https://www.pcworld.pl/news/iPhone-vs-Android-kto-rz
    adzi-na-rynkach,412131.html

    "Android jest mobilnym systemem, który wszystkim użytkownikom daje od
    groma wolności. Jego twórcy pozostawili użytkownikom wolną rękę w całym
    szeregu aspektów. To właśnie na Androidzie bez większego kombinowania
    można pozmieniać ikonki, szufladę z aplikacjami, dowolnie żonglować
    domyślnymi aplikacjami, a wygląd systemu przewrócić do góry nogami. Mimo
    że domyślnym sklepem dla Androida jest Google Play, nie jest to jedyny
    market. Jeżeli chcemy: możemy korzystać z innych bibliotek, albo nawet
    samodzielnie sięgnąć po *.apk i zadbać o instalację programu, który
    chcemy. Odpada nam też wtedy kwestia problematycznych blokad
    regionalnych, kiedy to aplikacja X, Y albo Z nie trafia do rodzimej
    wersji sklepu -- bo zawsze bez specjalnego kombinowania można je
    zainstalować w kilka minut, bez dodatkowych kont i kombinowania."

    > Owszem, jeśli nauczysz się czytać i gadać po Chinsku... bo ich apki
    > nie są tłumaczone na angielski.

    Masz bardzo stare dane. Nie dość że znaczna większość już jest po
    angielsku, to kończy się "łamany polski" i zaczyna być coraz bardziej
    poprawny.

    Podsumowując, masz 22 procent racji, która spada vs 74 przewagi po mojej
    stronie i czujesz się wygranym. Ja uważam inaczej :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 285. Data: 2019-05-29 15:30:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-29 o 14:23, Pszemol pisze:

    > Wiesz skąd się wzięła nazwa Retina Display u Apple?
    > Ano stąd, że z pewnej odległości od ekranu oko ludzkie nie jest
    > w stanie rozróżnić większej rozdzielczości niż ta w Retina Display.

    Dziwne, że ja nawet na tym skompresowanym filmie widzę różnicę :D

    Tak, tak, zaraz napiszesz, że kąt kamery był inny przy filmowaniu,
    gorszy dla iPhone :D

    > Że co?

    Że pijany (niedowidzący) user weźmie sobie cokolwiek, co go zaspokoi :]

  • 286. Data: 2019-05-30 00:40:44
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-29 o 08:57, z pisze:
    > Jesteś tu nowy i jeszcze gówno wiesz jak było rok dwa trzy temu.

    Nie wiem co ty mi tu za farmazony jebiesz. Grupy odwiedzałem już dawno
    temu. Jeśli chodzi o smartfony ogólnie, tym bardziej nie jestem nowy.

    > A dyskusja jest o polityce firmy. Do tej dyskusji nie jesteś przygotowany.

    Oczywiście, że jestem przygotowany. Podawałem stosowne kontrargumenty i
    dowody. Co więcej - dyskusja nie jest o polityce firmy, bo już dawno
    zmieniliście jej tory na Android vs. iOS.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 287. Data: 2019-05-30 00:41:39
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-29 o 12:34, Mirek Ptak pisze:

    > Plonk śmieciu

    Plonk nawzajem śmietniku.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 288. Data: 2019-05-30 00:43:02
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-29 o 12:04, Mirek Ptak pisze:
    > nie na apki, ale na media.

    To dziwne co piszesz. Właśnie jedną z największych zalet Androida jest
    ustawianie apek na SD (jeśli producent na to zezwala lub jeśli masz roota).

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 289. Data: 2019-05-30 00:45:19
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-29 o 14:03, Pszemol pisze:
    > Obawiam się, że nie mam tego 3D Touch w iPhone SE bo nie wiem
    > o czym mówisz :-)

    Tak, oczywiście SE tego nie posiada, ale 3D Touch to bardzo mocny
    argument za wyborem smartfona Apple do zastosowań "edytorskich" (jeśli
    ktoś dużo pisze na smartfonie, 3D Touch jest niesamowicie przydatny).

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 290. Data: 2019-05-30 00:45:53
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-29 o 11:00, z pisze:
    > Ale Ty mało wiesz a pyskujesz za trzech.

    Ja tylko dyskutowałem, do momentu kiedy nie zaczęto mnie wyzywać.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]