  • Data: 2010-11-16 13:50:47
    Temat: Re: [GWK] opona zimowa - problem
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Grzegorz Brycki napisał:
    > Witam,
    >
    > Sytuacja:
    > Kupiłem nowy komplet opon zimowych Continental ContiWinterContact TS800
    > 175/80R14. Ostatnio wjechałem w dziurę i przestała trzymać powietrze.
    >
    > Pojechałem do wulkanizatora w Krakowie. Ten nie znalazł dziurki i
    > wymienił wentyl, co nic nie dało. W "ramach gwarancji" wziął i w końcu
    > znalazł podobno malutką dziurkę z boku opony. Stwierdził jednak, że nie
    > ma sensu tej opony naprawiać, bo łata z boku nie pozwoli wyważyć koła i
    > lepiej kupić dętkę...

> [...]
    Witam!
    Dziury z boku to rzeczywiście problem. Łatanie lub klejenie nie do końca
    się sprawdza ze względu na charakter pracy boku opony. Założenie dętki
    do opony bezdętkowej nie jest działaniem prawidłowym, gdyż ma ona
    konstrukcję przystosowaną do trzymania się felgi bez pomocy dętki.
    Niemniej, przy rozsądnych, przepisowych prędkościach nie powinno być
    problemu. Najlepiej rzeczywiście wymienić oponę. W tym celu znajdź tę
    lub inną dziurę, zatrzymaj się koło niej, wezwij policję. Panowie spiszą
    protokół i z tym udasz się do ubezpieczyciela krakowskich dróg. Tak
    przynajmniej działa to z uszkodzonymi felgami. Czy się uda z dziurawą
    oponą - nie wiem. Może ktoś już próbował?
    Pozdrawiam.