  • 31. Data: 2009-12-30 13:16:34
    Temat: Re: GSM jammer
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marko1a,

    Wednesday, December 30, 2009, 10:47:54 AM, you wrote:

    > Sporo mógłbyś sie od niego nauczyć.

    Czego Zbynia w dzieciństwie nie nauczyli, Tego Zbigniew Tos na starość
    nie pojmie.

    > Nie wprowadzaj ludzi w błąd. W którym to miejscu jest napisane?

    Też mnie ciekawi, w którym miejscu to rozporządzenie zezwala na
    używanie jammerów GSM. Bo siakoś nie widzę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2009-12-30 15:56:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a) :

    >>> wszystkim. Osoby innego zdania niż on uważa za półgłówków. Co na to
    >
    > Czego Zbynia w dzieciństwie nie nauczyli, Tego Zbigniew Tos na starość
    > nie pojmie.

    Oho, ubodło pana przemądrzałego zadufanego. Widzę że mam swoją
    teczkę, bo zechciało mu się znaleźć moje nazwisko. Na tej grupie
    nigdy go nie podawałem. Choć łatwe do odszukania.

    --
    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 33. Data: 2009-12-30 17:48:36
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Ręce opadają. Bo używanie jakichkolwiek nadajników poza pasmem CB jest
    > koncesjonowane i wymaga urządzeń certyfikowanych. Masz koncesję na
    > nadawanie w pasmach GSM?

    No nie aż tak - jest sporo więcej zakresów w których bez indywidualnych
    zezwoleń można używać urządzeń nadawczych - tyle że na wszystkich tych
    zakresach sprzęt musi posiadać deklarację zgodności od producenta
    (podpartą opinią akredytowanego ośrodka certyfikacyjnego).
    I faktycznie zakres GSM nie jest dostępny dla każdego - użytkownicy
    telefonów używają zakresu na mocy pozwolenia udzielonego operatorowi. Na
    dokładkę telefony nadają w innym zakresie jak BTS-y, nadawanie
    czegokolwiek w paśmie BTS-ów to w ogóle kryminał.

    --
    Darek

  • 34. Data: 2009-12-30 17:53:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:
    > Przesadziłeś, bo zapomniałeś o PMR i LPD ;-)

    A na mniejsze odległości WiFi, Bluetooth i parę innych wynalazków...

    [...]

    > W .de zagłuszacze komórek są zainstalowane tylko w (niektórych) więzieniach.
    > I nie są to zagłuszacze, tylko "martwe" BTSy.

    No, nie sądzę że tylko w więzieniach - założę się że w instytucjach
    specjalnie chronionych kontrwywiadowczo też to mają - tyle że co w
    takich instytucjach mają to tylko domyślać się możemy.

    --
    Darek

  • 35. Data: 2009-12-30 18:47:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    > No nie aż tak - jest sporo więcej zakresów w których bez indywidualnych
    > zezwoleń można używać urządzeń nadawczych

    No - kwa nać! - następny, który kontekst zgubił...

    > - tyle że na wszystkich tych zakresach sprzęt musi posiadać
    > deklarację zgodności od producenta (podpartą opinią akredytowanego
    > ośrodka certyfikacyjnego).

    Niekoniecznie ale nie o tym mowa w tym wątku, udiabła!

> [...]
    > dokładkę telefony nadają w innym zakresie jak BTS-y, nadawanie
    > czegokolwiek w paśmie BTS-ów to w ogóle kryminał.

    I o to chodzi. To jest meritum. Nie krótkofalowcy, autoalarmy, RFID,
    kuchenki mikrofalowe, mikrofony bezprzewodowe i całe inne badziewie.
    Mowa w tym kontekście o pasmach GSM. Za które operatorzy zapłacili
    ciężkie pieniądze.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2009-12-30 19:00:13
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_jammer#Leg
    alities

    na dole Legalities , niestety Poland wyparowal

    co do pasma 88-108 nie piszcie dziwactw ze nie ma w kodeksie punktow
    dopuszczajacych nadawanie w tym pasmie bo SA

  • 37. Data: 2009-12-30 19:42:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Na dokładkę telefony nadają w innym zakresie jak BTS-y, nadawanie
    > czegokolwiek w paśmie BTS-ów to w ogóle kryminał.

    A we fabryce, co te komórki produkuje? Albo w zakładzie
    remontowo-naprawczym? Samochodowy nadajnik UKF być może
    nadaje niekryminalnie z tego samego paragrafu, co generator
    sygnałowy w warsztacie. Wiadomo, że z pasmem GSM jest inaczej?

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2009-12-30 20:00:57
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl>

    > Zamiast zagłuszać lepiej postawić mikro BTSa, do którego będą się logowały
    > wszystkie komórki (udającego roaming zagraniczny). Takie gotowce za
    > sensowną cenę już są za Wielką Wodą:
    > http://paulstamatiou.com/review-att-3g-microcell
    > http://www.wireless.att.com/learn/why/3gmicrocell/

    Tylko to jest dla ustalonych 10 terminali

  • 39. Data: 2009-12-30 20:30:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-29 23:48, Mirek pisze:

    > Wracając do tematu - może by tak tą salę jakoś zaekranować? - trudno
    > będzie, wiem.

    A jak się coś zapali? Nie będzie nawet połączeń alarmowych...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 40. Data: 2009-12-30 20:44:40
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl>

    > A jak się coś zapali? Nie będzie nawet połączeń alarmowych...

    W sieciach zakładowych też nie ma