  • 21. Data: 2009-12-30 06:22:57
    Temat: Re: GSM jammer
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    TERRANova wrote:
    > Jest tego duzo ale u nas ciezko zdobyc.

    Na dealextreme.com jest tego troche.

    --
    KILu

  • 22. Data: 2009-12-30 06:43:23
    Od: "Radiofan" <r...@r...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hhe018$e20$1@inews.gazeta.pl...

    > A to w takiej kancelarii można montować sobie jakieś
    > niecertyfikowane urządzenia?

    Na urządzenia zabezpieczające (drzwi, zamki, system alarmowy, itp.) trzeba
    mieć certyfikat.
    Jammer się do nich nie zalicza.

  • 23. Data: 2009-12-30 07:30:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Radiofan,

    Wednesday, December 30, 2009, 7:43:23 AM, you wrote:

    > Na urządzenia zabezpieczające (drzwi, zamki, system alarmowy, itp.) trzeba
    > mieć certyfikat.
    > Jammer się do nich nie zalicza.

    Jammer się zalicza z innej ustawy - jest nielegalny i tyle.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2009-12-30 09:47:54
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Taaaa... zdążyliśmy się przyzwyczaić. Mądrzejewicz zna się na
    > wszystkim. Osoby innego zdania niż on uważa za półgłówków. Co na to
    > lekarz?
    > Ale ad rem.

    Sporo mógłbyś sie od niego nauczyć.

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU
    > z dnia 3 lipca 2007 r.
    > w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych,
    > które mogą być używane bez pozwolenia radiowego
    > (Dz. U. z dnia 1 sierpnia 2007 r.)
    >
    > wraz z późniejszymi zmianami, zadają kłam jego twierdzeniu.

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd. W którym to miejscu jest napisane?

    Marek

  • 25. Data: 2009-12-30 11:30:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    marko1a napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sporo mógłbyś sie od niego nauczyć.

    Nie przeczę, że od osoby o jakiejś wiedzy w *jednej* dziedzinie
    mógłbym się czegoś nauczyć. Jednak posiadanie wiedzy nie jest
    immunitetem na chamstwo, bufonowatość i wydawanie kategorycznych
    osądów w *każdej* dziedzinie.

    > Nie wprowadzaj ludzi w błąd. W którym to miejscu jest napisane?

    Wyciąłeś zacytowany przeze mnie fragment pana M. Przypomnę więc co
    napisał:
    "używanie jakichkolwiek nadajników poza pasmem CB jest
    koncesjonowane i wymaga urządzeń certyfikowanych."

    Chyba teraz nie masz wątpliwości po zapoznaniu się z Rozporządzeniem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 26. Data: 2009-12-30 12:13:05
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > koncesjonowane i wymaga urządzeń certyfikowanych."
    >
    > Chyba teraz nie masz wątpliwości po zapoznaniu się z Rozporządzeniem.

    Bo zeszliśmy niepotrzebnie w bok rozważając co wolno a co nie wolno w
    pozostałych pasmach jak CB, LPD, PMR, może jeszcze sterowania modeli,
    radiopowiadamiania i czego tam jeszcze. Nie o to chodzi. To zupełnie nie to.
    Wróćmy do zakresów GSM. Tam nie ma prawa nic innego nadawać. Żadne obce
    urządzenie, tylko urządzenia operatorów posiadających koncesję. W tych
    szczególnie chronionych zakresach obowiązuje jesli dobrze pamiętam norma max 4nW
    dla emisji ubocznych. Czyli jakiekolwiek urządzenie nawet niekoniecznie będące
    nadajnikiem, moze to być nawet toster czy tez świetlówka LED - tak tak,
    wszystko jest badane - jeżeli dane urzadzenie sieje ponad te 4nW w zakresach
    chronionych to dostaje szlaban na sprzedaż i rozprowadzanie.
    Jammer jest tego klasycznym przykładem

    Marek

  • 27. Data: 2009-12-30 12:35:59
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

    > Ręce opadają. Bo używanie jakichkolwiek nadajników poza pasmem CB jest
    > koncesjonowane i wymaga urządzeń certyfikowanych. Masz koncesję na
    > nadawanie w pasmach GSM?

    nie wiem, nie znam się, czyli odtwarzacz samochodowy MP3 nadający na UKF to
    też wymaga koncesji i certyfikatów,

    przecież chodzi o zagłuszacz malutkiej mocy z zasięgiem 10m

  • 28. Data: 2009-12-30 12:36:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    marko1a napisał(a) :

    > Bo zeszliśmy niepotrzebnie w bok rozważając co wolno a co nie wolno w
    > pozostałych pasmach jak CB, LPD, PMR, może jeszcze sterowania modeli,
    > radiopowiadamiania i czego tam jeszcze. Nie o to chodzi. To zupełnie nie to.

    Tu tylko 90% racji :-)
    Grupy dyskusyjne mają to do siebie, że dyskusje fluktuują w różnych
    kierunkach, w zależności od poruszonego pobocznego tematu. I dlatego
    dobrym zwyczajem jest cytować fragment do którego się odnosimy. Co
    też uczyniłem, by nie wrzucać niezgodnie ze stanem faktycznym do
    jednego worka całej sprawy, jak to niektórzy robią.

    > Wróćmy do zakresów GSM. Tam nie ma prawa nic innego nadawać.

    Tu 100% racji.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 29. Data: 2009-12-30 12:50:17
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    Użytkownik "Ent" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie wiem, nie znam się, czyli odtwarzacz samochodowy MP3 nadający na UKF
    > też wymaga koncesji i certyfikatów,

    Tak. Uzywanie takich transmiterow tez jest nielegalne..... i to w wielu
    krajach. W niektorych sa dopuszczone tylko w jakims niewielkim wycinku pasma
    UKF/FM

    > przecież chodzi o zagłuszacz malutkiej mocy z zasięgiem 10m

    To nie ma znaczenia. Nie jesteś w stanie dokładnie określić zasięgu takiego
    jammera. Czestotliwosci są wykupione przez operatorow komórkowych i mają oni
    prawo z nich w pelni korzystac. Mało tego...mają oni obowiązek zapewnic
    połączenia (w tym połączenia alarmowe)
    Co będzie jeśli na skutek pewnych uwarunkowań lokalnych jak duża odległość
    do najbliższego BTSa czy też dobra propagacja, taki jammer zakłóci wszystko
    w promieniu kilkuset metrów i uniemożliwisz komuś możliwość dodzwonienia się
    na telefon alarmowy? Weźmiesz za to odpowiedzialność?

    c.

  • 30. Data: 2009-12-30 13:01:13
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2009-12-29 23:33, Adam Dybkowski wrote:

    > :-o A ile % ludzi tak zrobi w sali kinowej / kościele / operze?
    > Chodzi właśnie o tego zdesperowanego "lekarza", który MUSI być pod
    > telefonem.

    Jak ktos mieszka bliska granicy taj jak ja np to ma na stale wlaczony
    reczny wybor sieci. Za duzo bym za roaming placil, biorac pod uwage ze w
    chalupie mialem (przy wlaczonym automacie) czesto czeska siec, a do
    granicy w linii prostej mam jakies 10 km. Z kolei przy wlaczonym recznym
    wyborze plus potrafi mi trzymac do 10 km w glab Czech.

    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl