  • 71. Data: 2010-03-10 00:58:34
    Temat: Re: GPS w telefonie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:hn5f1g$ict$1@news.onet.pl...
    > -to gatunek taki ze swietnie prowadzi po wczesniej wyznaczonej trasie, ale
    > jak sie z niej zjedzie, to sie robia schody - transmisja do serwera,
    > wyznaczenie nowej trasy, odbior - i dobiero mozna nawigowac kierowce. A w
    > miedzyczasie ten sie wscieka ze nie ma zadnych wskazowek, i przejezdza
    > kolejne zjazdy.

    Ujjj... to bolesne, ale trudno się dziwić - procek w telefonie
    nie ma zbyt dużych mocy przerobowych....

  • 72. Data: 2010-03-10 09:12:30
    Od: "g" <...@h...ijk>

    > Znalazłem tam kilkustopniową opcję ściemniania ekranu, może
    > pomoże...

    Jest tam funkcja inteligentnego gaszenia -jak nic skomplikowanego nie
    ma, ekran nie świeci

  • 73. Data: 2010-03-10 09:18:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Mar 2010 17:58:34 -0600, Pszemol wrote:

    >Ujjj... to bolesne, ale trudno się dziwić - procek w telefonie
    >nie ma zbyt dużych mocy przerobowych....

    Tu nie tyle o procek chodzi, co o mozliwosci - do procka nie ma
    dostepu, jest Java, jej maszyna symulowana na procku, dostepnej
    pamieci np tylko 1MB.

    Telefony "z systemem operacyjnym" to juz inne mozliwosci i ceny.

    J.

  • 74. Data: 2010-03-10 10:06:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-03-09 20:51, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    Jasne :)
    http://www.pocketgpsworld.com/reviews/tomtom-950/950
    -map1.jpg

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 75. Data: 2010-03-10 12:48:00
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > -trzeba placic abonament za korzystanie [czasem moze wyjsc taniej] i za
    > transfer [bywaja znizki u operatorow]
    Do sporadycznego używania wystarczą czterodniowe abonamenty płatne SMSem. Przy
    częstym korzystaniu taniej jest wykupić abonament roczny lub dwuletni.
    Transfer danych jest niewielki. Nigdy nie udało mi się przekroczyć tych
    skromnych 5MB, które mam w abonamencie.

    > -uwazac za granica i w poblizu - roaming danych jest kosztowny,
    Chyba jest możliwość blokowania roamingu w telefonach. Poza tym te ceny nie są
    już takie drastyczne jak kiedyś. Wyprawa do Wiednia z NaviEkspertem kosztowała
    dodatkowo kilka złotych ponad abonament.

    > -sprawdzic swoj telefon - np SE chetnie zrywaja sesje.
    Mam SE i jest ok, sam z siebie nie zrywa sesji. Problemem raczej bywa zasięg,
    ale to dotyczy wszystkich telefonów. Czasami w górach lub w lesie z dala od
    gęstej cywilizacji zrywa sesje z powodu braku zasięgu. Może istotne jest
    umiejscowienie telefonu w samochodzie? Poza tym antena zewnętrzna na pewno by
    pomogła.

> [...]
    > sie wscieka ze nie ma zadnych wskazowek, i przejezdza kolejne zjazdy.
    Czasami to faktycznie przeszkadza. W mieście gdzie są szybkie łącza, to
    zazwyczaj za około 5s jest już alternatywna trasa. Przy słabym zasięgu czasami
    przeliczanie trasy trwa nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt sekund.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 76. Data: 2010-03-10 12:53:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > już takie drastyczne jak kiedyś. Wyprawa do Wiednia z NaviEkspertem
    > kosztowała
    > dodatkowo kilka złotych ponad abonament.

    Nie każdy ma abonament.
    W prepaidach/mixach gprs za granicą kosztuje krocie.

  • 77. Data: 2010-03-10 14:37:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > Mam SE i jest ok, sam z siebie nie zrywa sesji. Problemem raczej
    > bywa zasięg,

    Byc moze Naviexpert jest lepiej napisany, ale na K510 i K550
    programy w Javie
    zrywaja sesje bardzo czesto.

    J.

  • 78. Data: 2010-03-10 14:39:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w

    > Dzisiaj sobie z nim pojeździłem, raz wyznaczył dziwną trasę,

    To jest ogolna cecha wszystkich nawigacji - wyznaczona trasa
    potrafi zaskoczyc doswiadczonego kierowce.
    I czasem sie okazuje ze to ona ma racje.

    J.

  • 79. Data: 2010-03-10 14:41:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info>

    > z pewnością, zwłaszcza wyszukiwanie adresów....
    > jak chcesz zobaczyć czytelny interfejs, to spójrz na tomtoma

    Zartujesz, czy jakas nowa wersja wyszla ? :-)

    J.

  • 80. Data: 2010-03-10 14:45:16
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl>
    >
    > Byc moze Naviexpert jest lepiej napisany, ale na K510 i K550 programy w Javie
    > zrywaja sesje bardzo czesto.

    Używam na K770i

    Pozdrawiam
    Wojtek