    From: "Wojtekk" <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: GPS w telefonie
    Date: Wed, 10 Mar 2010 12:48:00 +0100

    news:hn5f1g$ict$1@news.onet.pl...

    > -trzeba placic abonament za korzystanie [czasem moze wyjsc taniej] i za
    > transfer [bywaja znizki u operatorow]
    Do sporadycznego używania wystarczą czterodniowe abonamenty płatne SMSem. Przy
    częstym korzystaniu taniej jest wykupić abonament roczny lub dwuletni.
    Transfer danych jest niewielki. Nigdy nie udało mi się przekroczyć tych
    skromnych 5MB, które mam w abonamencie.

    > -uwazac za granica i w poblizu - roaming danych jest kosztowny,
    Chyba jest możliwość blokowania roamingu w telefonach. Poza tym te ceny nie są
    już takie drastyczne jak kiedyś. Wyprawa do Wiednia z NaviEkspertem kosztowała
    dodatkowo kilka złotych ponad abonament.

    > -sprawdzic swoj telefon - np SE chetnie zrywaja sesje.
    Mam SE i jest ok, sam z siebie nie zrywa sesji. Problemem raczej bywa zasięg,
    ale to dotyczy wszystkich telefonów. Czasami w górach lub w lesie z dala od
    gęstej cywilizacji zrywa sesje z powodu braku zasięgu. Może istotne jest
    umiejscowienie telefonu w samochodzie? Poza tym antena zewnętrzna na pewno by
    pomogła.

    > -z natury rzeczy - mapy ma jedne z najaktualniejszych, plus informacja
    > remontowo-korkowa.
    > -to gatunek taki ze swietnie prowadzi po wczesniej wyznaczonej trasie, ale jak
    > sie z niej zjedzie, to sie robia schody - transmisja do serwera, wyznaczenie
    > nowej trasy, odbior - i dobiero mozna nawigowac kierowce. A w miedzyczasie ten
    > sie wscieka ze nie ma zadnych wskazowek, i przejezdza kolejne zjazdy.
    Czasami to faktycznie przeszkadza. W mieście gdzie są szybkie łącza, to
    zazwyczaj za około 5s jest już alternatywna trasa. Przy słabym zasięgu czasami
    przeliczanie trasy trwa nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt sekund.

    Pozdrawiam
    Wojtek