  • 41. Data: 2010-03-09 15:36:49
    Temat: Re: GPS w telefonie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Odnosze wrazenie ze musisz napisac swoja definicje "mapy rastrowej", i
    > moze jeszcze "mapy wektorowej", bo chyba o czym innym mowimy.

    Chyba tak, myślę o różnicach między garminem a np. AM.

  • 42. Data: 2010-03-09 15:39:18
    Od: cztery <r...@d...trzy>

    > A to widać coś pokręciłem w nazewnictwie.
    > Jak się nazywa rozwiązanie w AM?

    Nie wiem. Ale dziala na mapach wektorowych.
    Podobnie jak 99% oprogramowania GPS, nie tylko komorkowego.
    Jako podklad rastrowy mozna uzyc np. soft Garmina na jego turystycznych
    nawigacjach przenosnych.
    Raster to najzwyczajniej - zeskanowana mapa. Jako taki nie ma zadnych
    informacji o obiektach na niej - bo to zbior pixeli
    Dlatego uzywa sie go tam gdzie nie istnieja mapy wektorowe a sa np.
    dobre stare sztabowki.

    > Znaczy mapy są za friko (w sensie raz kupujesz i wieki używasz)?
    > To miła nowość.

    Si.
    Sciagasz Nokia Ovi Maps, zaznaczasz ktore mapy chcesz sobie wgrac do
    komorki i dziala za kompletna darmoche.
    Mapy sa calej Europy (czy wiecej nie wiem, nie szukalem). Gdy pojawi sie
    nowa mozna ja zupdateowac przy podlaczeniu telefonu do kompa.

  • 43. Data: 2010-03-09 15:40:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości

    > Nie tylko.
    > Dla mojego E52, E55 tez jest za darmo.
    > Watek dotyczy telefony E72,

    Wątek dotyczy GPS w telefonie.
    Nie wiem co Cię ugryzło, że w ten sposób reagujesz na proste pytanie.

  • 44. Data: 2010-03-09 15:41:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie wiem.

    No to ja też już nie, w każdym razie o to mi chodzi.
    Żeby to co widać nie było plątaniną prostych kresek (jak w garminie), tylko
    jakimś konkretnym rysunkiem.

  • 45. Data: 2010-03-09 15:50:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michal Jankowski wrote:

    > Ovi Maps na E72 jest za darmo. Nie demo, tylko po prostu za darmo.

    Jeśli mówisz o tym, co jest zainstalowane standardowo w telefonie, to za
    darmo są same mapy, natomiast aplikacja twierdzi, że "nawigowanie" jest
    już płatne, tylko pierwszy tydzień za darmo.

    --
    cokolwiek

  • 46. Data: 2010-03-09 15:57:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    to <t...@a...xyz> writes:

    > Jeśli mówisz o tym, co jest zainstalowane standardowo w telefonie, to za
    > darmo są same mapy, natomiast aplikacja twierdzi, że "nawigowanie" jest
    > już płatne, tylko pierwszy tydzień za darmo.

    Od pewnego czasu dostepny jest upgrade do darmowej wersji.

    MJ

  • 47. Data: 2010-03-09 16:29:24
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:36:49 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Chyba tak, myślę o różnicach między garminem a np. AM.

    I jedno i drugie to mapa wektorowa.
    Chyba że najnowsze Garminy turystyczne, te mają opcję podkładu z
    odpowiednio skalibrowanego rastra.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 48. Data: 2010-03-09 16:30:20
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:32:50 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Już miałeś info od usera AM że nie ma z tym problemu.

    AM to mapa wektorowa.

    > A kto powiedział że bez?

    Nie widzę na dzień dzisiejszy technicznej możliwości realizacji czegoś
    takiego.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 49. Data: 2010-03-09 16:38:13
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:41:54 +0100, Cavallino napisał(a):

    > No to ja też już nie, w każdym razie o to mi chodzi.
    > Żeby to co widać nie było plątaniną prostych kresek (jak w garminie), tylko
    > jakimś konkretnym rysunkiem.

    Dużej różnicy nie ma:
    http://w3.automapa.com.pl/pl/upload/images/screen4.p
    ng - automapa
    http://w3.automapa.com.pl/pl/upload/images/screen3.p
    ng - automapa z
    budynkami 3D
    http://ngps.pl/wp-content/uploads/2009/06/gpmapa_1.j
    pg - GPMapa na
    Garminie
    http://www.gpsblog.pl/wp-content/uploads/2009/06/bud
    owa-gpmapa.jpg -
    GPMapa nieco inaczej
    http://blogn.pl/wp-content/uploads/gpmapa_topo_nuvi.
    jpg - GPMapa Topo
    (turystyczna) z fikuśnym cieniowaniem wysokości na Nuvi.

    Wszystkie te mapy to mapy wektorowe!

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 50. Data: 2010-03-09 16:39:45
    Od: "Mariusz Wozniak" <mariusz@xanth_eu_.org>

    grup dyskusyjnych:hn5kbj$98m$...@n...onet.pl...
    > Po prostu chyba nie widziałeś jak to wygląda na ładnie narysowanym
    > ekranie.

    To napisz, prosze, jakie znasz nawigacje samochodowe na mapach rastrowych.
    Zaznaczajac, ze Automapa, Tomtom, Igo8, Garmin, Sygic i cala popularna
    reszta to mapy wektorowe, i obok rastrowych nawet nie lezaly.

    X.