  • 1. Data: 2011-02-20 11:25:01
    Temat: GPS w Samsung Solid B2710. Niby NTG - ale czy na pewno? :)
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Witojciez! :)

    Bez zbednego zagajania wyluszcze sprawe od razu:
    W ramach przedluzania umowy na uslugi telekomunikacyjne ;) proponuja mi
    telefon Samsung Solid B2710. Oprocz jego z zalozenia duzej wytrzymalosci
    mechanicznej (czyli odpornosci na uzytkowanie w rekach prymitywa mnie
    podobnego), mila pani w telefonie zachwala rowniez wbudowany w ten
    telefon modul GPS.
    I tu pytanie: mial to ktos w reku? Prawda jest, ze taki fon ma GPSa?
    Dziala to jakos przyzwoicice? (W sensie, ze pokaze mi gdzie jest polnoc
    i poda wspolrzedne geograficzne w stopniach?)
    Pamietam na przyklad grupowych skrytych gadzeciarzy w postaci MadMaxa i
    Grranoola, ktorzy mieli jakies fony z mozliwoscia dolaczenia odbiornika
    GPS. (Ale to chyba nawet nie byly telefony tylko jakies kosmiczne
    kieszonkowe komputerki z niechcacy dolaczona funkcja rozmawiania;))

    Moze ktos cos poradzic w temacie tego aparatu i jego mozliwosci pomocy w
    orientowaniu sie w terenie?
    Bo jezeli ten jego GPS to lipa, to mam w nosie takie promocje ;)

    Z gory dziekuje! :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 2. Data: 2011-02-20 14:45:09
    Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>

    Z opisu telefonu wynika (współpraca z google maps i naviexpert) że nie jest
    on oparty na żadnym systemie (typu win ce, symbian itp), a więc nie
    zainstalujesz na nim standardowej nawigacji typu automapa itp.
    Telefon współpracuje z google maps -pokaże Twoje położenie na mapach googla
    (czyli przy połaczeniu gps każdorazowo płacisz za połaczenie z internetem ,
    żeby ściągnąć mapy online)- lub z naviexpert- to już bardziej zbliżone do
    klasycznej nawigacji (kiedyś był na to abonament, teraz nie wiem, ale tak
    czy inaczej każdorazowo tel. łączy się z internetem, żeby ściągnąć mapę.
    Ewentualnie mozna skorzystać z darmowej aplikacji TrekkBuddy, ale tu jest
    sporo zabawy z konfiguracją (trzeba samemu wgrac mapy itp)
    Najprostsza marketowa nawigacja sprawi się lepiej - w telefonie to tylko
    dodatek, telefoniczne moduły gps z reguły potrzebują trochę czasu żeby
    złapać sygnał.
    Pozdrawiam.
    Paweł

  • 3. Data: 2011-02-20 18:18:11
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Paweł.H." Z opisu telefonu wynika (współpraca z google maps i
    naviexpert) że nie jest
    on oparty na żadnym systemie (typu win ce, symbian itp),

    Bez systemu psze pana to nawet zelazko nie pracuje w dzisiejszych czasach...
    ale system siakis prymitywny - jak to do pancernych urzadzen...

[...]

    Dokladnie - sam telefon ma zainstalowany darmowy program ale kazdorazowe
    korzystanie z niego to transfer.
    W Wawie da sie korzystac z tego przy dobrym transwerze jak z AM, ale gdzies
    w terenie moze byc slabo...
    Choc to bardzo ciekawa i przydatna aplikacja

    *** Najprostsza marketowa nawigacja sprawi się lepiej

    Rajt

    ***w telefonie to tylko dodatek, telefoniczne moduły gps z reguły
    potrzebują trochę czasu żeby
    złapać sygnał.

    He he w moim HD2 nawigacja loguje sie praktycznie w 5 sek od uruchomienia...
    Nie wyobrazam sobie smartfona bez GPS
    ale nie wyobrazam sobie rowniez Zbigiego ze smartfonem w dloni :)
    Z opisu fona wynika ze ma 2 calowy wyswietlacz co IHMO calkowicie
    dyskwalifikuje go do korzystania
    z aplikacji obrazkowych.
    Ale jak ma GPS to ma kompas i to dosc dokladny.
    Mysle ze Zbigiemu sie nada :)
    Plus papierowe mapy, linijka, katomierz...
    A do auta jakis Lark za 100 pln i naprzod...

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 4. Data: 2011-02-21 10:43:12
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 20-02-2011 12:25, zbigi pisze:
    > Witojciez! :)

    [cut]
    > Z gory dziekuje! :)

    Zbigi, doloz troche kasy i wez cokolwiek z androidem. A jak juz bedziesz
    mial andka to sobie zainstalujesz IGO i masz po problemie.
    Dziala zawsze i wszedzie i do tego mozna z tego GPS zadzwonic ;)

    --
    pozdr
    Rogal

  • 5. Data: 2011-02-21 11:44:04
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Grzegorz Rogala" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
    > mial andka to sobie zainstalujesz IGO

    A z Symbianem - GP Mapę, czyli Mapę Map.
    Dla mnie najbardziej wiarygodna,
    zwłaszcza w kwestii krótkich tras.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2011-02-21 13:33:21
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-02-21 12:44, J_K_K pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Rogala" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A z Symbianem - GP Mapę, czyli Mapę Map.
    > Dla mnie najbardziej wiarygodna,
    > zwłaszcza w kwestii krótkich tras.

    A z Windowsem Mobile- Automapę. Tej chyba reklamować nie trzeba. ;)

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 7. Data: 2011-02-21 19:13:38
    Od: ErneST Rygielski <e...@w...pl>

    Zbigi, nie denerwuj mnie, bo niedługo będę chyba ostatnim który jeżdżąc
    motocyklem używa zwykłej mapy i patrzy na drogowskazy ;-))

  • 8. Data: 2011-02-21 19:27:10
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "ErneST Rygielski" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > bo niedługo będę chyba ostatnim który jeżdżąc motocyklem używa zwykłej
    > mapy i patrzy na drogowskazy ;-))

    Być może i pierwszym,
    który jednocześnie jadąc, rozkłada mapę i w nią patrzy ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2011-02-22 01:50:35
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    J_K_K napisał(a):
    > Użytkownik "ErneST Rygielski" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Być może i pierwszym,
    > który jednocześnie jadąc, rozkłada mapę i w nią patrzy ;-)

    Luuzik. Mapy nie trza rozkladac, bo jest rozlozona pod folijka na
    tankbagu :) I nie boj zaby Ernescie - nie tylko wciaz patrze na
    drogowskazy, to wciaz wierze swemu ptasiemu instynktowi (nie mylic z
    ptasim mozdzkiem!;)) Tyle, ze czasem dobrze jest go zweryfikowac i do
    tego wlasnie widze zastosowanie elektronicznego kompasu wskazujacego
    kierunek polnocny. No a mozliwosc odczytania wspolrzednych zrozumialych
    dla kolegow z elektronicznymi protezami, jest w przypadku tego telefonu
    milym bonusikiem. :)

    Grzegorz Rogala napisał(a):
    > Zbigi, doloz troche kasy i wez cokolwiek z androidem.

    A na choliere mnie humanoidalny robot? ;)

    > A jak juz bedziesz
    > mial andka

    Dziekuje, Antka jednego juz mam jako sasiada, a drugiego jako syna
    MichalSa. Wiecej Antkow nie planuje. ;)

    > to sobie zainstalujesz IGO i masz po problemie.

    Czy ty mnie nie obrazasz aby? Toc siakies IGO, to dopiero bylby dla mnie
    problem! Ja nawet nie wiem, co to jest! :\

    > Dziala zawsze i wszedzie i do tego mozna z tego GPS zadzwonic ;)

    A czy ten GPS bedzie trzymal prawie miesiac na jednym ladowaniu baterii?
    A czy da sie go przejechac samochodem i utopic w betoniarce i nadal
    bedzie dzialal? No i najwazniejsze: czy tego GPSa dostane aby w pakiecie
    z przedluzeniem umowy na uslugi telekomunikacyjne? Heu? :P

    J_K_K napisał(a):
    > A z Symbianem - GP Mapę, czyli Mapę Map.
    > Dla mnie najbardziej wiarygodna,
    > zwłaszcza w kwestii krótkich tras.

    W kwestii krotkich tras, to ja mam dwa najwyzsze w Polszcze kominy przy
    chalupie ;)

    juhass napisał(a):
    [...]
    > A z Windowsem Mobile- Automapę. Tej chyba reklamować nie trzeba. ;)

    Jestes pewien, ze reklamowac nie trza? No to zadam proste pytanie: A co
    to jest Automapa? Bo rozumiem, ze nie chodzi o mape samochodowa? :)

    Tytus napisał(a):
    > ***"Paweł.H."
    >
    > Dokladnie - sam telefon ma zainstalowany darmowy program ale kazdorazowe
    > korzystanie z niego to transfer.

    Zara, zara! W sensie, ze aby sobie obejrzec na ekraniku strzalke
    pokazujaca polnoc, i ewentualnie moc odczytac swoje wspolrzedne, to ja
    musze sie polaczyc z internetem?! 8-O

    > W Wawie da sie korzystac z tego przy dobrym transwerze jak z AM, ale
    > gdzies w terenie moze byc slabo...
    > Choc to bardzo ciekawa i przydatna aplikacja

    Zaiste, zabrzmialo to intrygujaco... ;)

    > Rajt

    Do nawigowania po wawce czy aglomeracji slaskiej? Oczywiscie, ze tak! :)

    > Nie wyobrazam sobie smartfona bez GPS
    > ale nie wyobrazam sobie rowniez Zbigiego ze smartfonem w dloni :)

    No tos chyba tyfusie ucelowal w samo sedno tarczy ;)

    > Z opisu fona wynika ze ma 2 calowy wyswietlacz co IHMO calkowicie
    > dyskwalifikuje go do korzystania
    > z aplikacji obrazkowych.

    A na wuj mnie aplikacje obrazkowe?! Ja chcem kilka(nascie) cyferek i
    ewentualnie jeden obrazek: strzalke wskazujaca polnoc :)

    > Ale jak ma GPS to ma kompas i to dosc dokladny.
    > Mysle ze Zbigiemu sie nada :)

    O, to, to! :)

    > Plus papierowe mapy, linijka, katomierz...
    > A do auta jakis Lark za 100 pln i naprzod...

    No!

    I o takie opinie mnie sie rozchodzilo.
    Choc szkoda, ze zaden z uzyszkodnikow sie nie odezwal. Thrudno - bendem
    (tu) pierwszy! ;)
    Dziekuje bardzo wszystkim za przedstawione opinie i poglady -
    pozdrrrawiam serrrdecznie!
    --
    zbigi i stopka zastepcza :)

  • 10. Data: 2011-02-22 16:54:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-02-22 02:50, zbigi pisze:

    > A czy ten GPS bedzie trzymal prawie miesiac na jednym ladowaniu baterii?
    > A czy da sie go przejechac samochodem i utopic w betoniarce i nadal
    > bedzie dzialal?

    Solid tez Ci nie wytrzyma miesiac na baterii. Fakt ze moj przezyl kapiel
    w basenie, w zbiorniku oleju, wielokrotne upadki, w tym raz z jakichs 5
    metrow. Wypadl raz podczas przejazdzki motocyklowej i nic. No i ma
    zajebista latarke.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/