  • 11. Data: 2010-03-09 13:48:53
    Temat: Re: GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Mar 9, 7:46 am, Janeo <j...@g...com> wrote:
    > Ten telefon (jak i wszystkie z gps) pracuje na systemie wspomagania
    > AGPS. Więc daj sie połączyć z internetem, pobierze ~4 kb w celu
    > szybkiego spozycjonowania satelitow. Oczywiście twój operator zaliczy
    > ci zdaje się 100+100 kB, ale nic na to nie poradzisz.

    Czy wystarczy się raz jedyny połączyć a potem już sobie poradzi
    'offline'?

  • 12. Data: 2010-03-09 13:59:38
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Mar 9, 7:46 am, Janeo <j...@g...com> wrote:
    > PS: Na temat optymalizacji kosztów korzystania z AGPS poczytaj
    tutaj:http://strony.aster.pl/janeo/GPS_Java/koszt%20
    gps%20w%20telefonie%20n...

    No ale tam napisano, że to nie jest konieczne:

    "1.) aby złapać fixa samodzielnie BEZ pomocy operatora (AGPS), czyli
    bez chwilowego połączenia się z internetem (Usługi lokalizacyjne
    Ustawienia Podpowiedzi Nigdy), trzeba czekać wiele minut, przy
    zachmurzeniu nawet kilkanaście. W takiej sytuacji samodzielne
    rozpoczęcie pracy modułu GPS nic nie kosztuje"

    Ja czekałem chyba z 8 minut, za krótko? Czy do chwili tego
    "sfiksowania" NIC A NIC nie będzie wskazywał ten wskaźnik siły sygnału
    od satelitów (w prawym dolnym rogu)?

    Czy będą JAKIEKOLWIEK objawy przed synchronizacją z satelitami? Czy
    też nic nic a potem hyc?

  • 13. Data: 2010-03-09 14:27:12
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "qwerty" <q...@p...fm> Odpowiedz na

    > Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqh.googlegroups
    > .com...
    >
    > Jesteś pewien, że wspomaganie gps może odbyć się przez wi-fi?

    Może. W tel z WM można przez Wifi albo activesync .

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 14. Data: 2010-03-09 14:31:34
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Mar 9, 3:27 pm, Adramelech <a...@t...nie.ma> wrote:

    > Może. W tel z WM można przez Wifi albo activesync .

    Ale ten akurat jest z Symbianem.

  • 15. Data: 2010-03-09 16:42:53
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 9 Mar, 11:11, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Jesteś pewien, że wspomaganie gps może odbyć się przez wi-fi?
    Tak, niezależnie od tego jaki system operacyjny.

    On 9 Mar, 14:48, Xian Mi Mao <x...@g...com> wrote:
    > Czy wystarczy się raz jedyny połączyć a potem już sobie poradzi 'offline'?
    Poradzi sobie, bo obraz będzie trzymał na 2 godziny. Można wtedy
    wyłączyć wspomaganie (agps), ale jak jest włączone agps to i tak zdaje
    się łączy.

> [...]
    > ...Ja czekałem chyba z 8 minut, za krótko? Czy do chwili tego
    > "sfiksowania" NIC A NIC nie będzie wskazywał ten wskaźnik siły sygnału
    Holercia, nie stać Cię na 100+100 kB (24 grosze) żeby w końcu na
    początek zobaczyć czy działa????

    Pozdr. - J

  • 16. Data: 2010-03-09 17:38:57
    Od: Duke <d...@g...com>

    Janeo pisze:
    > Tak, niezależnie od tego jaki system operacyjny.

    To w takim razie jak to zrobić w E52?
    Instrukcja obsługi i moja praktyka mówią coś zupełnie innego.

  • 17. Data: 2010-03-09 18:58:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqt.googlegroups.com...
    > Tak, niezależnie od tego jaki system operacyjny.

    To możesz wytłumaczyć mojej N95? Mam do wyboru punkt dostępu: internet, mms,
    wap. Nie ma Easy WLAN.

  • 18. Data: 2010-03-09 20:09:21
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Mar 9, 5:42 pm, Janeo <j...@g...com> wrote:
    > Holercia, nie stać Cię na 100+100 kB (24 grosze) żeby w końcu na
    > początek zobaczyć czy działa????

    Nie ufam jak diabłu! Już nieraz było, że 20ileś groszy miało być tylko
    a wyszło w rezultacie -20zł!!!
    Sam potem nie mogłem dojść JAK się to stało!!! Po interwencji w BOKu
    jednak wszystko mi "elegancko" wytłumaczyli i przyznałem im, że
    teoretycznie to mają rację... A to, że co sekunda zrywało połączenie i
    zaraz potem próbowało je "od nowa" zestawić to już przecież nich ICH
    wina tylko moja... albo mojego telefonu, albo oprogramowania na nim a
    "przcież oni nie mogą za coś takiego odpowiadać" co nie??? :-/

    Tak więc teraz wykasowuję wszelakie wpisy w ustawieniach GPRS, jak
    SMSy konfiguracyjne przychodzą po włożeniu karty to je bez czytania
    kasuję. Basta!

  • 19. Data: 2010-03-10 06:51:22
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 9 Mar, 19:58, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > To możesz wytłumaczyć mojej N95? Mam do wyboru  punkt dostępu: internet, mms,
    > wap. Nie ma Easy WLAN.
    Przecież w specyfikacji jest WiFI 802.11g :-). A tak poważnie, jeśli
    telefon ignoruje, że jest w trybie WiFi i ciągnie obraz satelitów
    przez gprs to może wyjściem byłoby ustawić gprs na ślepo. Ja używam
    bluetooth (internet z PC) - i gprs'u nie używa.

    On 9 Mar, 21:09, Xian Mi Mao <x...@g...com> wrote:
    > A to, że co sekunda zrywało połączenie i
    > zaraz potem próbowało je "od nowa" zestawić ...
    Otwórz link ponownie i poczytaj dokładniej, są sposoby żeby podtrzymać
    sesję.

    Pozdr. - J

  • 20. Data: 2010-03-10 07:17:53
    Od: Janeo <j...@g...com>

    ....jak nie daje się inaczej, to w sprawie pozyskania obrazu satelitów
    należy zdać się na GPRS "i basta" :-)
    To na pewno działa :-)
    Pozdr. - J