  • 21. Data: 2010-03-10 15:07:50
    Temat: Re: GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Mar 10, 8:17 am, Janeo <j...@g...com> wrote:
    > ....jak nie daje się inaczej, to w sprawie pozyskania obrazu satelitów
    > należy zdać się na GPRS "i basta" :-)
    > To na pewno działa :-)

    Udało się bez łączenia się z internetem. Wyszedłem na balkon i już po
    niecałych 2 minutach zestawiło! (Potwierdzam, że doczasu
    zsynchronizowania satelitów wskaźnik pokazuje tak jakby nie było NIC!)
    Tylko nie wiem czy to zasługa pogody (bezchmurne niebo) czy tego jak
    wpisałem swój adres aktualnego pobytu w poleceniu "szukaj" - może
    pomogłem mu w ten sposób skojarzyć satelity czy cóś? Jak myślicie, bo
    nie wiem co czynić na przyszłość?

  • 22. Data: 2010-03-11 14:35:28
    Od: "nocnyMarek" <n...@p...onet.pl>

    > Nie ufam jak diabłu! ...
    > Tak więc teraz wykasowuję wszelakie wpisy w ustawieniach GPRS, jak
    > SMSy konfiguracyjne przychodzą po włożeniu karty to je bez czytania
    > kasuję. Basta!

    Lekka nadgorliwość ;-) dostęp do internetu nieraz się przydaje...
    A wystarczy, że wyłączysz serwer pozycjonowania
    i w metodach ustalania pozycji odznaczysz pozycję 'WiFi/Sieć'
    a GPS nie będzie podejmował prób połączenia via GPRS.
    (Dla lepszego samopoczucia możesz dodatkowo odznaczyć jeszcze
    pozycje: 'Wspomaganie GPS' i 'Bazująca na sieci').
    Wtedy GPS będzie wyznaczał pozycję wyłącznie w oparciu
    o dane z satelitów, a robi to w miarę przyzwoicie.
    Przy w miarę codziennym użytkowaniu łapie fixa na postoju
    poniżej minuty a w trasie zwykle nie dłużej niż do 2-3 minut.