  • 1. Data: 2010-03-08 17:11:46
    Temat: GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    Czy ktoś ma tę Nokię E52 od Orange i korzysta z GPS? Są tam
    preinstalowane dwie aplikacyjki z mapami GPS ale mnie za cholerę nie
    udało się tego zmusic do pracy! Niby trzeba czekać pod gołym niebem aż
    "złapie satelitę", jest w prawym dolnym rogu wskaźnik "siły sygnału" z
    satelity, ale ten wskaźnik zawsze pokazuje to samo! Bez względu czy
    jestem na ławeczce na odkrytym placu czy na parterze w wieżowcu -
    zawsze 1 kreska w (mniej więcej) 10 stopniowej skali, nawet jak czekam
    10 minut. Czy te programiki to może jakieś DEMO i tak naprawde to
    wcale nie ma działac tylko pokazać jak wygląda?

    Czy trzeba ściągnąć jakieś mapy czy inne dane przez internet? Czy coś
    dodatkowo trzeba zapłacić za te dane?
    Jak się w ogóle tego używa?! Może jest gdzieś w sieci, może na portalu
    Orange jakiś opis jak używać wynalazku w ICH telefonie?

  • 2. Data: 2010-03-08 17:17:52
    Temat: Re: GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Xian Mi Mao" <x...@g...com> napisał

    [...]

    Może skup się na konkretach - to tak na początek. Podaj nazwy aplikacji,
    które nie działają.
    Pobierz na próbę np. Naviexperta (wymagany dostęp do Internetu) - u mnie ten
    program działał z E52 bez większych problemów. Innymi słowy: sprawdź
    odbiornik GPS, w końcu ma prawo być wadliwy.

    M.

  • 3. Data: 2010-03-08 19:10:02
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Mar 8, 6:17 pm, "Maciej Muran" <m...@g...com> wrote:

    > Może skup się na konkretach - to tak na początek. Podaj nazwy aplikacji,
    > które nie działają.

    Myślałem, że jest to jakiś znany standard co ma Nokia z Symbianem z
    Orange ;)

    W menu głównym wybieram 'Aplikacje', potem folder 'GPS', i tam są 3
    pozycje:
    'Maps', 'GPS data' i 'Landmarks' (ustawiłem sobie tel. na j.ang.)

    W Maps, po uruchomieniu pyta czy połączyć się 'online' - odpowiadam,
    że NIE (nie chcę na tym etapie połączeń z internetem).
    Kiedy klikam na 'About' to jest tam dużo drobniutkiego tekstu na
    czarnym tle, z 3-ma logami. Doczytuję się tam nazw firm: ovi, NAVTEO
    MAPS, NavInfo (na tych 3-ch logach).

    Jak natomiast kliknę na aplikację 'GPS Data' to na powitanie oznajmia
    że szuka urządzenia GPS a potem że oblicza 'GPS position'. Po tym jak
    kliknę na opcję 'position' to widze tylko: "Lattitude - No
    connection". W zasadzie to wszędzie jest "no connection".

    > sprawdź odbiornik GPS, w końcu ma prawo być wadliwy.

    Jak go sprawdzić?

  • 4. Data: 2010-03-08 19:14:51
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Xian Mi Mao" <x...@g...com> napisał

    A co masz w opcjach pozycjonowania (czy jakoś tak)?
    Nie mam już E52 a za to mam awersję do map Nokii, więc może spróbuj
    dowiedzieć się czegoś o obsłudze programu?

    > Jak go sprawdzić?

    Instalując inne oprogramowanie niż Nokia Maps :)

    M.

  • 5. Data: 2010-03-08 19:41:59
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Mar 8, 8:14 pm, "Maciej Muran" <m...@g...com> wrote:

    > Instalując inne oprogramowanie niż Nokia Maps :)

    A jakie? Tak żeby nie trzeba było łączyć się każdorazowo z internetem
    do działania programu, najlepiej wszystkie dane ściągane na komputer a
    potem z kompa na telefon (offline)...

    P.S. Czy OVI to jest Nokia Maps?

  • 6. Data: 2010-03-08 20:27:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Xian Mi Mao" <x...@g...com> napisał w wiadomości grup
    7g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]
    > Jak się w ogóle tego używa?! Może jest gdzieś w sieci, może na portalu
    > Orange jakiś opis jak używać wynalazku w ICH telefonie?

    włącz wspomaganie GPS.

  • 7. Data: 2010-03-09 06:46:16
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 8 Mar, 20:10, Xian Mi Mao <x...@g...com> wrote:
    > po uruchomieniu pyta czy połączyć się 'online' - odpowiadam, że NIE
    > (nie chcę na tym etapie połączeń z internetem).
    Ten telefon (jak i wszystkie z gps) pracuje na systemie wspomagania
    AGPS. Więc daj sie połączyć z internetem, pobierze ~4 kb w celu
    szybkiego spozycjonowania satelitow. Oczywiście twój operator zaliczy
    ci zdaje się 100+100 kB, ale nic na to nie poradzisz.

    PS: Na temat optymalizacji kosztów korzystania z AGPS poczytaj tutaj:
    http://strony.aster.pl/janeo/GPS_Java/koszt%20gps%20
    w%20telefonie%20na%20Jave.htm
    Pozdr. - J

  • 8. Data: 2010-03-09 08:36:34
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Mar 9, 7:46 am, Janeo <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > szybkiego spozycjonowania satelitow. Oczywiście twój operator zaliczy
    > ci zdaje się 100+100 kB, ale nic na to nie poradzisz.

    A czy można to jednorazowe połączenie z internetem wykonać poprzez
    połączenie USB z komputerem na którym postawię program Nokia PC
    Suite?
    Chodzi w tym pytaniu o to, czy telefon na ten czas musi byc pod gołym
    niebem, gdyż będę łączył przez usb z kompem typu desktop stojącym w
    mieszkaniu...

    Na razie wywaliłem z telefonu wszystkie ustawienia GPRS (nie lubię
    brzydkich niespodzianek w rachunkach) a jeśli chodzi o Wi-Fi to jakoś
    nie udało mi się zestawić połączenia, nawet z moim własnym ruterem
    domowym (czy też trzeba najpierw ściągnąć jakieś wspomaganie do wi-
    fi?)

  • 9. Data: 2010-03-09 10:04:47
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 9 Mar, 09:36, Xian Mi Mao <x...@g...com> wrote:
    > A czy można to jednorazowe połączenie z internetem wykonać poprzez
    > połączenie USB z komputerem na którym postawię program Nokia PC
    > Suite?
    Po co? USB niepotrzebne, masz WiFi.
    > Chodzi w tym pytaniu o to, czy telefon na ten czas musi byc pod gołym
    > niebem, gdyż będę łączył przez usb z kompem typu desktop stojącym w
    > mieszkaniu...
    W mieszkaniu raczej ciężko, ale mając WiFi (brak uwiązania kablem)
    możesz wyjść na balkon ew. postawić tel. przy oknie.
    Pozdr. - J

  • 10. Data: 2010-03-09 10:11:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqh.googlegroups.com...
    > W mieszkaniu raczej ciężko, ale mając WiFi (brak uwiązania kablem)
    > możesz wyjść na balkon ew. postawić tel. przy oknie.

    Jesteś pewien, że wspomaganie gps może odbyć się przez wi-fi?