-
1. Data: 2010-04-19 09:46:31
Temat: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Od: Grzegorz <g...@w...pl>
Witam kolegów,
mam pytanie od użytkowników zumo 660 odnośnie tego sprzętu, jego wad w
codziennym użytkowaniu.
czytałem, że poczatkowo gps ten miał sporo problemów z softerm - czy
obecnie jest on już na tyle dopracowany, iż można bez problemów
urzytkować go?
czy lepiej jednak zainwestować w starszy model 550?
Dzięki za Wasze opinie na temat w/w sprzętu.
Pozdrawiam
GB
-
2. Data: 2010-04-19 14:39:12
Temat: Re: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Od: mysiar <p...@W...pl>
On 19/04/2010 11:46, Grzegorz wrote:
> Witam kolegów,
>
> mam pytanie od użytkowników zumo 660 odnośnie tego sprzętu, jego wad w
> codziennym użytkowaniu.
>
> czytałem, że poczatkowo gps ten miał sporo problemów z softerm - czy
> obecnie jest on już na tyle dopracowany, iż można bez problemów
> urzytkować go?
>
> czy lepiej jednak zainwestować w starszy model 550?
>
> Dzięki za Wasze opinie na temat w/w sprzętu.
>
> Pozdrawiam
> GB
a może taki Navroad NR320BM ?
wygooglałem na allegro i automapa na nim śmignie
--
mysiar
-
3. Data: 2010-04-20 08:44:39
Temat: Re: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Od: "Brent" <b...@w...pl>
>> mam pytanie od użytkowników zumo 660 odnośnie tego sprzętu, jego wad w
>> codziennym użytkowaniu.
> a może taki Navroad NR320BM ?
To ja dorzuce do listy Becker Z100. Nie wyglada, ale sprzet jest
zacny, Automapa dziala bez odblokowywania, a wbudowana
mapa tez jest niczego sobie (cala Europa). Do tego kosztuje
bardzo rozsadnie (820zl).
Brent
FLSTFB + XVS1100
-
4. Data: 2010-04-20 08:55:12
Temat: Re: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Od: Grzegorz <g...@w...pl>
Witam,
a jakie są różnice pomiedzy zumo660/550 a Becker Z100 poza wyglądem
oraz mapą polski?
GB
On 20 Kwi, 10:44, "Brent" <b...@w...pl> wrote:
> >> mam pytanie od użytkowników zumo 660 odnośnie tego sprzętu, jego wad w
> >> codziennym użytkowaniu.
> > a może taki Navroad NR320BM ?
>
> To ja dorzuce do listy Becker Z100. Nie wyglada, ale sprzet jest
> zacny, Automapa dziala bez odblokowywania, a wbudowana
> mapa tez jest niczego sobie (cala Europa). Do tego kosztuje
> bardzo rozsadnie (820zl).
>
> Brent
> FLSTFB + XVS1100
-
5. Data: 2010-04-20 10:09:54
Temat: Re: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Od: "Brent" <b...@w...pl>
> a jakie są różnice pomiedzy zumo660/550 a Becker Z100 poza wyglądem
> oraz mapą polski?
Nie znam na tyle dobrze Zumo660, by sie autorytatywnie wypowiadac.
Ja porownalem oba w sklepie, sprawdzilem, ze na Beckerze dziala
Automapa, po czym stwierdzilem, ze nie widze sensu placic 1kzl
wiecej za Garmina.
Na pewno niektorym bedzie przeszkadzal wyglad Z100 i brak bluetooth.
Nie mialem tez mozliwosci porownac ekranow obu GPSow w sloncu,
moze tutaj ujawni sie jakas przewaga Garmina? Z100 jest znosny,
wszystko widac, ale do mistrzostwa mu daleko, nie jest to ekran
konstruowany z mysla o pracy w pelnym naslonecznieniu.
Brent
FLSTFB + XVS1100
-
6. Data: 2010-04-20 11:10:57
Temat: Re: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Od: Miszel <a...@d...pl>
>> a jakie s? ró?nice pomiedzy zumo660/550 a Becker Z100 poza wygl?dem
>> oraz map? polski?
Jesli myslisz powaznie o turystyce motocyklowej to mysl tylko o Garminie.
I bynajmniej nie mam tu na mysli 'hardware'u', czyli samego urzadzenia.
Jakis czas temu jezdzilemm ze zwyklym PDA (+Automapa) zapakowanym w
pancerna obudowe ottera. W zasadzie bylo OK poza jednym wyjatkiem -
Automapa. To naprawde swietna (mooze nawet najlepsza) nawigacja, ale dla
tych co jezdza po Polsce (ale juz nie EU) samochodem i zwracaja uwage na
poprawna baze adresowa.
Teraz od 2 lat uzywam zumo550 i musze stwierdzic ze do turystyki na moto
zdecydowanie lepsze sa nawigacje Garmina. W PL to GPMapa/GPMApa Topo. I to
mimo tego ze wlasciwie to jej koniec - zostaly juz tylko 3 aktualizacje i
potem dupa.... (o losach Topo nikt nic nie wie..).
Zreszta z reguly kupujesz Garmina razem z City navigatorem na cala EU.
A teraz: dlaczego lepszy?
1. Bo do Garmina mozesz wgrac mase darmowych map z calej EU (np. b.dobra
UMPpcPL dla POlski, luknij tez na OpenMaps),
2. bo sa naprawde swietne komercyjne mapy Topo dla poszczegolnych krajow
lub regionow. A mapy topo daja ci pojecie o tym gdzie naprawde masz jechac
+ wiecej drog i POI niz na "ogolnych" mapach calej EU,
3. bo mozesz wygodnie planowac trase na kompie korzystajac ze sladow i
tras sciagnietych z netu, a potem cale zestawy wgrywac do gps
Drugorzedna sprawa jest czy bedziesz miec zumo550, 660, czy jakiegos
outdoorowca np. 60CSx. Wszystkie daja rade.
Zapomnij o gadzetach typu mp3, zdjecia, budynki 3D (po jakiego grzyba?)
Ludzie, naprawde sluchacie muzyki jak jedziecie na moto? Wlasciwie tylko
bluetooth moze sie do czegos przydac.
Pytales o 660. Nawet na Garniaku niewiele o tym pisza. Wiem tylko ze mial
spore klopoty ze stabilnoscia pracy. ALe po kilku update'ach firmware jest
podobno znacznie lepiej. Ale czy dobrze? 550 jest zdaje sie caly czas
drozszy od nowszego 660! Przynajmniej dlugo byl... To tez zagadka.
Zdrowko,
Miszel na czerwonym trampku
-
7. Data: 2010-04-21 08:49:39
Temat: Re: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "Brent" napisał w wiadomości
news:hqjpi7$kus$1@inews.gazeta.pl...
>>> mam pytanie od użytkowników zumo 660 odnośnie tego sprzętu, jego
>>> wad w
>>> codziennym użytkowaniu.
>
>> a może taki Navroad NR320BM ?
>
> To ja dorzuce do listy Becker Z100. Nie wyglada, ale sprzet jest
> zacny, Automapa dziala bez odblokowywania, a wbudowana
> mapa tez jest niczego sobie (cala Europa). Do tego kosztuje
> bardzo rozsadnie (820zl).
A dla mnie "bardzo rozsądnie" cenowo za GPSa to raczej połowa tego.
Albo i mniej.
Wsadzasz go w górną część tankbaga, tenże mapnik. I jazda.
Zastosowałem to roziązanie i na światłach to nawet komendy słyszę.
A jak ktoś woli lepiej to są i tankbagi ze specjalną kieszonką na
GPSa.
Bluetootha ma, ale nie używam - jeszcze mnie nie pojebawszy do reszty,
żebym przez telefon w kasku gadał. Wiem, że są mistrzowie podzielności
uwagi - ale ja nie gram w tej lidze.
Wiem, że współczynnik lansu mizerny, ale już 16lat nie mam.
--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
8. Data: 2010-04-22 20:35:33
Temat: Re: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Od: Sil <m...@g...wytnijto.pl>
On 10-04-20 13:10, Miszel wrote:
>>> a jakie s? ró?nice pomiedzy zumo660/550 a Becker Z100 poza wygl?dem
>>> oraz map? polski?
>
> Jesli myslisz powaznie o turystyce motocyklowej to mysl tylko o Garminie.
>
>
> Zdrowko,
> Miszel na czerwonym trampku
potwierdzam, jesli powaznie to warto zainwestowac w garmina 550.
Sprzetowo jest wszystko-proof, mapy praktycznie kazdego zakatka swiata
sa w necie za free albo do kupienia. No i mozna go przelozyc do auta.
sil
-
9. Data: 2010-04-23 06:07:39
Temat: Re: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Od: n...@s...com
On Wed, 21 Apr 2010 09:49:39 +0100, "Jasio" <b...@g...pl>
wrote:
>A dla mnie "bardzo rozsądnie" cenowo za GPSa to raczej połowa tego.
Tez bym tak chcial.
>A jak ktoś woli lepiej to są i tankbagi ze specjalną kieszonką na
>GPSa.
Ja mam nawet specjalny uchwyt na kierownice z opakowaniem dla
palmtopa. I tak uwazam ze to łajno w porownaniu z moim starym
reczniakiem (mio p550 vs garmin 60cs).
>Bluetootha ma, ale nie używam - jeszcze mnie nie pojebawszy do reszty,
>żebym przez telefon w kasku gadał.
myslalem ze bardziej chozi o przeslanie komend glosowych z urzadzenia
do sluchawek.
Ale ja do wbijania gwozdzi uzywam mlotka, a nie multitula ;)
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
-
10. Data: 2010-04-26 10:25:16
Temat: Re: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Od: "All" <a...@p...not.pl>
"Miszel" w news:op.vbgmsjdknha3b6@michal-komputer.izoo.krakow.p
l...
Dołączę tu, choć pytanie było od Grzegorza.
Drugi sezon używam zumo 660 - głównie z powodu możliwości korzystania
na moto i w puszce (jest komplet instalacyjny). Ta opcja sprawdza się
świetnie.
Zumo ma Auto Mapę i cneunt2010_20 na całą europę. Ta druga daje radę
również w polsce, choć niekoniecznie trzeba ufać wyznaczonym trasom
(ma cztery tryby planowania, ale jakoś niekoniecznie konsekwentne -
dałem się dwukrotnie wpuścić w maliny).
Soft działa poprawnie, nie wiesza się, nie gubi sygnału. Bluetooth też
działa,
ale w transmisji ucina pierwszą sekundę - można wytrzymać (to może być też
sprawa odbiornika). Jasność ekranu ustawia się od 0 do 100% i w pełnym słońcu
też jest ok. Wieczorem sam się przełącza na tryb nocny - równie czytelny.
Nie ma problemu z kabelkiem i słuchawkami, które przy okazji moga sluzyc jako
dobre zatyczki - kontakt z otoczeniem jest wystarczający a zumo daje co ma
dawać.
Oryginalna mapa ma prawie 4 GB i z takimż softem nie pozwala się zainstalować
w innym miejscu jak tylko na dysku C:/. Sprawa jest kłopotliwa, gdy brak tam
miejsca. Póki co nie znalazłem rozwiązania i korzystam ze starszej mapy.
/.../
> Zapomnij o gadzetach typu mp3, zdjecia, budynki 3D (po jakiego grzyba?)
> Ludzie, naprawde sluchacie muzyki jak jedziecie na moto? Wlasciwie tylko
> bluetooth moze sie do czegos przydac.
Użyteczna do planowania lub do awaryjnego szukania noclegu czy tez atrakcji
miejscowych jest baza POI. W tym przypadku opracowanie planów 3D daje
cokolwiek więcej niż suche nazwy.
/.../
> Pytales o 660. Nawet na Garniaku niewiele o tym pisza. Wiem tylko ze mial
> spore klopoty ze stabilnoscia pracy. ALe po kilku update'ach firmware jest
> podobno znacznie lepiej. Ale czy dobrze? 550 jest zdaje sie caly czas
> drozszy od nowszego 660! Przynajmniej dlugo byl... To tez zagadka.
To może być chwyt marketingowy. Miałem do czynienia z 550 i nie żałuję
wyboru 660.
> Zdrowko,
> Miszel na czerwonym trampku
W serwisie "SWORAM" jest mały filmik z przedostatniej wyprawy do
skalnego mesta w czechach. Między Adrspach a Trutnowem jest świetna
droga z ~10 zakrętami o 180 stopni :). Ta cześć traski jest na tym filmie.
Widać tam też zumo 660 w akcji - przy czym światło słońca biło wówczas
prosto w obiektyw kamery na czym cierpiał także ekranik zumo...
--
All
KLE500 (Klara)
http://www.wirall.net/sworam/trasy_zrealizowane.html