  • 1. Data: 2010-04-19 09:46:31
    Temat: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
    Od: Grzegorz <g...@w...pl>

    Witam kolegów,

    mam pytanie od użytkowników zumo 660 odnośnie tego sprzętu, jego wad w
    codziennym użytkowaniu.

    czytałem, że poczatkowo gps ten miał sporo problemów z softerm - czy
    obecnie jest on już na tyle dopracowany, iż można bez problemów
    urzytkować go?

    czy lepiej jednak zainwestować w starszy model 550?

    Dzięki za Wasze opinie na temat w/w sprzętu.

    Pozdrawiam
    GB

  • 2. Data: 2010-04-19 14:39:12
    Temat: Re: GPS na moto (zumo 660 vs 550)
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    On 19/04/2010 11:46, Grzegorz wrote:
> [...]
    > urzytkować go?
    >
    > czy lepiej jednak zainwestować w starszy model 550?
    >
    > Dzięki za Wasze opinie na temat w/w sprzętu.

    a może taki Navroad NR320BM ?

    wygooglałem na allegro i automapa na nim śmignie

    --
    mysiar

  • 3. Data: 2010-04-20 08:44:39
    Od: "Brent" <b...@w...pl>

    > a może taki Navroad NR320BM ?

    To ja dorzuce do listy Becker Z100. Nie wyglada, ale sprzet jest
    zacny, Automapa dziala bez odblokowywania, a wbudowana
    mapa tez jest niczego sobie (cala Europa). Do tego kosztuje
    bardzo rozsadnie (820zl).

    Brent
    FLSTFB + XVS1100

  • 4. Data: 2010-04-20 08:55:12
    Od: Grzegorz <g...@w...pl>

    Witam,

    a jakie są różnice pomiedzy zumo660/550 a Becker Z100 poza wyglądem
    oraz mapą polski?

    GB

  • 5. Data: 2010-04-20 10:09:54
    Od: "Brent" <b...@w...pl>

    > a jakie są różnice pomiedzy zumo660/550 a Becker Z100 poza wyglądem
    > oraz mapą polski?

    Nie znam na tyle dobrze Zumo660, by sie autorytatywnie wypowiadac.
    Ja porownalem oba w sklepie, sprawdzilem, ze na Beckerze dziala
    Automapa, po czym stwierdzilem, ze nie widze sensu placic 1kzl
    wiecej za Garmina.

    Na pewno niektorym bedzie przeszkadzal wyglad Z100 i brak bluetooth.

    Nie mialem tez mozliwosci porownac ekranow obu GPSow w sloncu,
    moze tutaj ujawni sie jakas przewaga Garmina? Z100 jest znosny,
    wszystko widac, ale do mistrzostwa mu daleko, nie jest to ekran
    konstruowany z mysla o pracy w pelnym naslonecznieniu.

    Brent
    FLSTFB + XVS1100

  • 6. Data: 2010-04-20 11:10:57
    Od: Miszel <a...@d...pl>

    Jesli myslisz powaznie o turystyce motocyklowej to mysl tylko o Garminie.
    I bynajmniej nie mam tu na mysli 'hardware'u', czyli samego urzadzenia.
    Jakis czas temu jezdzilemm ze zwyklym PDA (+Automapa) zapakowanym w
    pancerna obudowe ottera. W zasadzie bylo OK poza jednym wyjatkiem -
    Automapa. To naprawde swietna (mooze nawet najlepsza) nawigacja, ale dla
    tych co jezdza po Polsce (ale juz nie EU) samochodem i zwracaja uwage na
    poprawna baze adresowa.
    Teraz od 2 lat uzywam zumo550 i musze stwierdzic ze do turystyki na moto
    zdecydowanie lepsze sa nawigacje Garmina. W PL to GPMapa/GPMApa Topo. I to
    mimo tego ze wlasciwie to jej koniec - zostaly juz tylko 3 aktualizacje i
    potem dupa.... (o losach Topo nikt nic nie wie..).
    Zreszta z reguly kupujesz Garmina razem z City navigatorem na cala EU.
    A teraz: dlaczego lepszy?
    1. Bo do Garmina mozesz wgrac mase darmowych map z calej EU (np. b.dobra
    UMPpcPL dla POlski, luknij tez na OpenMaps),
    2. bo sa naprawde swietne komercyjne mapy Topo dla poszczegolnych krajow
    lub regionow. A mapy topo daja ci pojecie o tym gdzie naprawde masz jechac
    + wiecej drog i POI niz na "ogolnych" mapach calej EU,
    3. bo mozesz wygodnie planowac trase na kompie korzystajac ze sladow i
    tras sciagnietych z netu, a potem cale zestawy wgrywac do gps

    Drugorzedna sprawa jest czy bedziesz miec zumo550, 660, czy jakiegos
    outdoorowca np. 60CSx. Wszystkie daja rade.
    Zapomnij o gadzetach typu mp3, zdjecia, budynki 3D (po jakiego grzyba?)
    Ludzie, naprawde sluchacie muzyki jak jedziecie na moto? Wlasciwie tylko
    bluetooth moze sie do czegos przydac.

    Pytales o 660. Nawet na Garniaku niewiele o tym pisza. Wiem tylko ze mial
    spore klopoty ze stabilnoscia pracy. ALe po kilku update'ach firmware jest
    podobno znacznie lepiej. Ale czy dobrze? 550 jest zdaje sie caly czas
    drozszy od nowszego 660! Przynajmniej dlugo byl... To tez zagadka.

    Zdrowko,
    Miszel na czerwonym trampku

  • 7. Data: 2010-04-21 08:49:39
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Brent" napisał w wiadomości

    > To ja dorzuce do listy Becker Z100. Nie wyglada, ale sprzet jest
    > zacny, Automapa dziala bez odblokowywania, a wbudowana
    > mapa tez jest niczego sobie (cala Europa). Do tego kosztuje
    > bardzo rozsadnie (820zl).

    A dla mnie "bardzo rozsądnie" cenowo za GPSa to raczej połowa tego.
    Albo i mniej.
    Wsadzasz go w górną część tankbaga, tenże mapnik. I jazda.
    Zastosowałem to roziązanie i na światłach to nawet komendy słyszę.
    A jak ktoś woli lepiej to są i tankbagi ze specjalną kieszonką na
    GPSa.
    Bluetootha ma, ale nie używam - jeszcze mnie nie pojebawszy do reszty,
    żebym przez telefon w kasku gadał. Wiem, że są mistrzowie podzielności
    uwagi - ale ja nie gram w tej lidze.

    Wiem, że współczynnik lansu mizerny, ale już 16lat nie mam.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 8. Data: 2010-04-22 20:35:33
    Od: Sil <m...@g...wytnijto.pl>

    On 10-04-20 13:10, Miszel wrote:

    > Jesli myslisz powaznie o turystyce motocyklowej to mysl tylko o Garminie.
    >

    > Zdrowko,
    > Miszel na czerwonym trampku

    potwierdzam, jesli powaznie to warto zainwestowac w garmina 550.
    Sprzetowo jest wszystko-proof, mapy praktycznie kazdego zakatka swiata
    sa w necie za free albo do kupienia. No i mozna go przelozyc do auta.
    sil

  • 9. Data: 2010-04-23 06:07:39
    Od: n...@s...com

    On Wed, 21 Apr 2010 09:49:39 +0100, "Jasio" <b...@g...pl>
    wrote:

    >A dla mnie "bardzo rozsądnie" cenowo za GPSa to raczej połowa tego.

    Tez bym tak chcial.

    >A jak ktoś woli lepiej to są i tankbagi ze specjalną kieszonką na
    >GPSa.

    Ja mam nawet specjalny uchwyt na kierownice z opakowaniem dla
    palmtopa. I tak uwazam ze to łajno w porownaniu z moim starym
    reczniakiem (mio p550 vs garmin 60cs).

    >Bluetootha ma, ale nie używam - jeszcze mnie nie pojebawszy do reszty,
    >żebym przez telefon w kasku gadał.

    myslalem ze bardziej chozi o przeslanie komend glosowych z urzadzenia
    do sluchawek.

    Ale ja do wbijania gwozdzi uzywam mlotka, a nie multitula ;)

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 10. Data: 2010-04-26 10:25:16
    Od: "All" <a...@p...not.pl>

    "Miszel" w news:op.vbgmsjdknha3b6@michal-komputer.izoo.krakow.p
    l...

    Dołączę tu, choć pytanie było od Grzegorza.

    Drugi sezon używam zumo 660 - głównie z powodu możliwości korzystania
    na moto i w puszce (jest komplet instalacyjny). Ta opcja sprawdza się
    świetnie.
    Zumo ma Auto Mapę i cneunt2010_20 na całą europę. Ta druga daje radę
    również w polsce, choć niekoniecznie trzeba ufać wyznaczonym trasom
    (ma cztery tryby planowania, ale jakoś niekoniecznie konsekwentne -
    dałem się dwukrotnie wpuścić w maliny).

    Soft działa poprawnie, nie wiesza się, nie gubi sygnału. Bluetooth też
    działa,
    ale w transmisji ucina pierwszą sekundę - można wytrzymać (to może być też
    sprawa odbiornika). Jasność ekranu ustawia się od 0 do 100% i w pełnym słońcu
    też jest ok. Wieczorem sam się przełącza na tryb nocny - równie czytelny.
    Nie ma problemu z kabelkiem i słuchawkami, które przy okazji moga sluzyc jako
    dobre zatyczki - kontakt z otoczeniem jest wystarczający a zumo daje co ma
    dawać.

    Oryginalna mapa ma prawie 4 GB i z takimż softem nie pozwala się zainstalować
    w innym miejscu jak tylko na dysku C:/. Sprawa jest kłopotliwa, gdy brak tam
    miejsca. Póki co nie znalazłem rozwiązania i korzystam ze starszej mapy.

    /.../
    > Zapomnij o gadzetach typu mp3, zdjecia, budynki 3D (po jakiego grzyba?)
    > Ludzie, naprawde sluchacie muzyki jak jedziecie na moto? Wlasciwie tylko
    > bluetooth moze sie do czegos przydac.

    Użyteczna do planowania lub do awaryjnego szukania noclegu czy tez atrakcji
    miejscowych jest baza POI. W tym przypadku opracowanie planów 3D daje
    cokolwiek więcej niż suche nazwy.

    /.../
> [...]
    > podobno znacznie lepiej. Ale czy dobrze? 550 jest zdaje sie caly czas
    > drozszy od nowszego 660! Przynajmniej dlugo byl... To tez zagadka.

    To może być chwyt marketingowy. Miałem do czynienia z 550 i nie żałuję
    wyboru 660.

    > Zdrowko,
    > Miszel na czerwonym trampku

    W serwisie "SWORAM" jest mały filmik z przedostatniej wyprawy do
    skalnego mesta w czechach. Między Adrspach a Trutnowem jest świetna
    droga z ~10 zakrętami o 180 stopni :). Ta cześć traski jest na tym filmie.
    Widać tam też zumo 660 w akcji - przy czym światło słońca biło wówczas
    prosto w obiektyw kamery na czym cierpiał także ekranik zumo...

    --
    All
    KLE500 (Klara)