  • 31. Data: 2011-02-12 17:01:20
    Temat: Re: GPS do Nikona
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Feb 2011 12:05:59 +0100, Marek Wyszomirski wrote:

    >W telefonach też się wyrabia - ale zawsze oznaczałoby to jakieś tam
    >skrócenie czasu pracy na akumulatorach.

    Relatywnie zadne - telefony z BT pracuja jednak pare dup^H^H dob.

    >Zgadzam się jednak, ze
    >ważniejszym problemem może być konieczność zasilania samego gps-a z
    >osobnego akumulatorka.

    Tez w zasadzie zaden - jest osobne urzadzenie to ma akumulator.
    Tylko kolejna ladowarka :-)

    Moze byc tez na paluszki AA/R6

    J.

  • 32. Data: 2011-02-12 18:06:37
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-12 18:01, J.F. pisze:

    > [...]
    >
    > Tez w zasadzie zaden - jest osobne urzadzenie to ma akumulator.
    > Tylko kolejna ladowarka :-)

    Dokładnie tak. I konieczność pamiętania o tym, by gps-a naładować.

    > Moze byc tez na paluszki AA/R6

    Wtedy też - albo ładowarka albo zapas paluszków. Nie ma lekko:-( Fakt,
    że AA jest o tyle rozsądne, ze jest prawdopodobne, że te same
    akumulatorki mogą pasować do kilku urządzeń.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2011-02-12 19:16:46
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-02-12 17:07, adal pisze:
    > ciach
    >
    > No dobrze a jak ja mam do swojego Nikona karty pamięci Eye-Fi Geo X2 i
    > zapisuje mi lokalizację w EXIF każdej fotki to w jakim celu mam jeszcze
    > tego dynksa (szpejka) do GPS montować?

    Mozesz napisac cos wiecej? Wspolpracuje toto z PC?

    Marek

  • 34. Data: 2011-02-12 21:02:47
    Od: adal <a...@a...eu>

    W dniu 2011-02-12 20:16, Marek K pisze:

    > Mozesz napisac cos wiecej? Wspolpracuje toto z PC?
    >
    > Marek

    O kartach Eye-Fi:
    http://uk.eye.fi/products/geox2
    W zakładce Requirements wyjaśnione co jest potrzebne.
    Na 100% współpracuje z PC bo u mnie tak jest.

    Ja kupiłem te karty aby ułatwić sobie robotę. Kiedy aparat znajdzie się
    w zasięgu mojej sieci Wi-Fi natychmiast zaczyna przesyłać fotki. W
    trybie Endless Memory Mode automatycznie zwalnia miejsce po przesłanym
    pliku.

    Wiem, że czytałem o tych kartach z rok temu chyba w CHIP'ie.
    Kupowałem je we Francji, była jakaś promocja.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2011-02-13 00:24:14
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-02-12 22:02, adal pisze:

> [...]
    > w zasięgu mojej sieci Wi-Fi natychmiast zaczyna przesyłać fotki. W
    > trybie Endless Memory Mode automatycznie zwalnia miejsce po przesłanym

    Dzieki
    chociaz o pare drobiazgow jeszcze zapytam ;)

    - czy karta sygnalizuje ze zlapala fixa i moze zapisywac pozycje?
    - czy zapisuje geotag w momencie zapisu na karte czy w trakcie wysylania
    na komputer ?
    - jak wyglada dokladnosc gps w tym wykonaniu? (kilka metrow, kilkadziesiat?)

    W tej chwili radze sobie uzywajac E52, sport trackera i geosettera
    ale nieco jest to niewygodne (dokladnosc, koniecznosc synchronizacji
    czasu, czasem telefon z wlaczonym sport trackerem zawisa w trakcie
    rozmowy i slad nieco sie psuje).

    Marek

  • 36. Data: 2011-02-13 17:51:57
    Od: "Marek" <g...@w...pl>

    Dzieki
    chociaz o pare drobiazgow jeszcze zapytam ;)

    - czy karta sygnalizuje ze zlapala fixa i moze zapisywac pozycje?

    Ostatnio zainteresowały mnie te karty i powiem tylko tyle - owszem, mają
    geotagging, ale tylko w zasięgu sieci Wi-Fi w oparciu o usługę Wi-Fi
    Positioning System (WPS), a nie GPS, czyli tam, gdzie naprawdę byłoby
    potrzebne (np. w Amazonni albo na Syberii) nie zadziała...

  • 37. Data: 2011-02-13 19:01:55
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-02-13 18:51, Marek pisze:
    > Dzieki
    > chociaz o pare drobiazgow jeszcze zapytam ;)
    >
    > - czy karta sygnalizuje ze zlapala fixa i moze zapisywac pozycje?
    >
    > Ostatnio zainteresowa?y mnie te karty i powiem tylko tyle - owszem, maj?
    > geotagging, ale tylko w zasi?gu sieci Wi-Fi w oparciu o us?ug? Wi-Fi
    > Positioning System (WPS), a nie GPS, czyli tam, gdzie naprawd? by?oby
    > potrzebne (np. w Amazonni albo na Syberii) nie zadzia?a...

    Dzieki, to juz nie mam wiecej pytan.
    To nawet na wsi w Polsce nie zadziala :/

    Marek

  • 38. Data: 2011-02-16 08:17:56
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Sat, 12 Feb 2011 16:34:27 +0000 (UTC), uhikura napisał(a):

    [po raz trzeci]

    > :) miałem napisać GPS
    > widać mózg mam stary i zaczynam się gubić :>

    ...i powtarzać ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz