eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleGPS czyli neverending story › Re: GPS czyli neverending story
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!not-for-mail
    From: "Miszel" <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: GPS czyli neverending story
    Date: Tue, 15 Sep 2009 17:42:51 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 60
    Message-ID: <h8ocfq$i67$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <9...@o...googlegroups.com>
    <h8nt7t$ucc$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: brama.izoo.krakow.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="ISO-8859-1"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1253029178 18631 149.156.48.2 (15 Sep 2009 15:39:38 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Sep 2009 15:39:38 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <h8nt7t$ucc$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:609945
    [ ukryj nagłówki ]

    O tomtom i beckerze sie nie wypowiadam, bo n ie mialem do czynienia.
    Najpierw jezdzilem z PDA w wodoszczelnej obudowie ottera i z Automapa i
    I-go, potem zmienilem na Zumo 550. Z pierwszej opcji najlepsza byla
    obudowa - rzeczywiscie pancerna i nie do zdarcia. Reszta, czyli PDA i
    mozliwosci obu nawigacji ... hmm. Nie bardzo. Zarowno Automape jak i i-go
    polecalbym do samochodu - sa to dobre mapy, z b.dobrymi algorytmami
    wyznaczania trasy. I-go jest swietne na poludniu EU. Na moto chodzi jednak o
    cos troche innego i zumo to spelnia niemal idealnie. Ale po kolei o tym
    zumo:
    1. hardware -
    plusy to: faktycznie pancerna obudowa z gumy i specjalnego plastiku
    (glebowal mi chyba kilkanascie razy na rozne podloze i nic..); ekran dobrze
    czytelny nawet w silnym sloncu; sprawdzona wodoszczelnosc (nawet gruntownie
    sprawdzona :))) ; 4 gumowe przyciski z boku ekranu z podstawowymi funkcjami
    (latwiej walnac taki przycisk palcem w rekawicy niz celowac w odpowiednie
    miejsce w ekran); obsluga w rekawicy tez spoko (choc dla mnie osobiscie -
    patrze wyzej..); w komplecie jeden uchwyt do samochodu i jeden na moto (ram
    mount, kable, przelotki, bezpiecznik). Odbiornik gps jest bardzo czuly - na
    ostatnim pietrze budynku - czyli pod dachem - bez problemu lapie fixa.

    minusy to: tak ciezki i solidny, ze moze sluzyc do samoobrony (czy to jest
    minus?)

    2. software -
    plusy to: jak to u garmina, otwartosc - Mapsource na kompie i masa darmowych
    (legalnych!) map w necie daje nieograniczone mozliwosci. To wlasnie dla mnie
    PODSTAWOWA zaleta garmina na moto! Nie ma czegos na oryginalnej mapie? no
    problem - masz te darmowe 'amatorskie', masz google earth, googlemap,
    znajdujesz co trzeba i wbijasz jako swoje punkty garmina. Oczywiscie
    planujesz na kompie takze trasy, albo zrzucasz swoje slady i przerabiasz na
    takie trasy, udostepniasz innym, etc. Wiesz ile jest w necie do sciagniecia
    tras motocyklowych w formacie garmina? W ducke! (chyba kazdy wie co to jest
    ducka?) . Na jednym zumo mozesz trzymac wlasciwie nieograniczona ilosc map
    (tzn. tyle ile zmiesci karta pamieci) i przelaczac sie miedzy nimi 'w
    locie'. Zreszta mapy na garmina to temat obszerny, mozna by do nocy...
    Obsluga jest b. latwa, ale to wiadomo - kwestia gustu. Wspolpracuje z dwoma
    sinymi zebami, czyli z telefonem i sluchawka wkasku rownoczesnie. Ksiazke
    telef. mozna sciagnac z aparatu na zumo i laczyc sie w trakcie jazdy. ta
    funkcja jest zdaje sie takze w tomtomie. Komunikaty glosowe sa wzorowe, o
    wiele precyzyjniejsze niz w AM i I-go - akurat na moto mi to pasuje.

    minusy to - dla jazdy samochodem (bo na moto to zupelnie mi nie przeszkadza)
    GPMapa i CNE sa mniej dokladne niz AM (w Polsce) i I-go (na poludnie od
    Polski) - dotyczy to numeracji budynkow, czasami wpuszcza w maliny (AM i Igo
    tez, jesli chodzi o scislosc...). Grafika mapy jest "surowsza" i kolory w
    nocy jakies dla mnie dziwne (ale jest juz soft do zmiany skorek). Minus dla
    mnie to brak mozliwosci 'pionowego' ustawienia ekranu. Wole w trasie widok
    2D i pionowy ekran - pozwala zobaczyc wiecej mapy przed soba. Wszedzie
    panuje moda na ekran panoramiczny i 3D - glupota jakas.

    Odradzam na razie kupowanie zumo 660! To nastepca 550. Mimo ze jest tanszy
    (dziwne...) to firmware mocno niedopracowany. Byly juz chyba dwie
    aktualizacje, ale nadal cos nie gra. Mozesz wiecej poczytac na garniaku.

    Sorki ze nic o tomtom i beckerze, ale sa tu ich uzyszkodnicy ktorzy moze to
    porownaja?

    Zdrowko,
    Miszel w (na?) czerwonym trampku -->mbochen-at-izoo-krakow-pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: