  • 1. Data: 2012-03-31 12:38:30
    Temat: GPS - azymut
    Od: "Noweusz" <n...@g...pl>

    witam,
    czy któryś ze znanych aparatów fotograficznych taguje robione zdjęcia azymutem ?

    Otóż:
    Znajomy ma telefon który oprócz czujnika GPS ma również kompas. Pozwala mu
    (telefonowi) to być świadomym w którym kierunku jest zorientowany.
    Zdjęcie zrobione tym telefonem co prawda zawiera informacje gdzie zostało
    zrobione, ale już w którym kierunku - nie. A mogłoby, bo ów aparat/telefon
    miał tę wiedzę w trakcie robienia zdjęcia.

    Pytanie:
    Czy zna ktoś jakiś aparat który umieszcza informacje o lokalizacji ORAZ
    kierunku (czyli azymucie) ?

    (Oczywiście EXIF - sekcja dla danych GPS przewiduje na to miejsce)

    Pozdrawiam,
    N.

  • 2. Data: 2012-03-31 13:04:17
    Temat: Re: GPS - azymut
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sat, 31 Mar 2012 10:38:30 +0000 (UTC), Noweusz <n...@g...pl>
    wrote(a):

> [...]
    > kierunku (czyli azymucie) ?
    > (Oczywiście EXIF - sekcja dla danych GPS przewiduje na to miejsce)

    Sony z serii HX (napewno HX5 ma, podejrzewam że następcy też ale trzeba
    sprawdzić).

    B.

  • 3. Data: 2012-03-31 20:20:14
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Noweusz pisze:
    > Pytanie:
    > Czy zna ktoś jakiś aparat który umieszcza informacje o lokalizacji ORAZ
    > kierunku (czyli azymucie) ?

    Nikon AW100 coś do EXIFa wpisuje. Ze trzy lata temu szukałem takiego
    aparatu i nie było. Teraz są, a mi chęć zakupu przeszła :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 4. Data: 2012-04-03 09:43:01
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-03-31 12:38, Noweusz pisze:
> [...]
    > kierunku (czyli azymucie) ?
    >
    > (Oczywiście EXIF - sekcja dla danych GPS przewiduje na to miejsce)

    http://www.pentax.jp/english/products/o-gps1/electri
    ccompass.html

    JD