  • 11. Data: 2013-06-24 00:05:56
    Temat: Re: GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "$heikh el $hah" 51c756bf$0$1261$6...@n...neostrada.pl

    > Nitkę, ołówek i notesik sobie kup.
    > Następne pokolenia bez smartfona nie będą już potrafiły trafić do kibla we własnym
    domu.

    Ale, dzięki netowi i smartfonom, będą wiedziały, kim
    była Tezeusz i jaką rolę w jego życiu odegrała Ariadna.
    Poznają Minotaura i Damastesa...

    http://www.youtube.com/watch?v=FoT1K2U5V5k

    Zapoznają się z muzyką Gintrowskiego, piosenkami Kaczmarskiego,
    śpiewem Demarczyk i Grechuty -- za darmo. :) Będą znały na pamięć
    popularne utwory Beethovena -- który choć ogłuchł, nie zarzucił
    swego ,,pisarstwa'', najwyraźniej (jak ja) utrzymując, że Duch
    potrafi drwić z ograniczeń chorego Ciała...

    Poznają filmy, muzykę, zapoznają się z teoriami i dociekaniami,
    zrozumieją, kim są, skąd pochodzą i dokąd podążają -- zanim umrą. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2013-06-24 00:26:47
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    > Ale, dzięki netowi i smartfonom, będą wiedziały, kim
    > była Tezeusz i jaką rolę w jego życiu odegrała Ariadna.
    > Poznają Minotaura i Damastesa...

    Tak, zapewne będą oglądać filmy historyczne, edukacyjne, zamiast
    pornosów i słuchać klasyków, zamiast PSY-o'idów. :]

    A poważniej: w smartfonie cenię sobie kilka aplikacji, jak np. latarka,
    kalkulator, TrackID, ale żeby instalować i używać takich jak "gdzie jest
    moje auto"?! Trochę samczej godności trzeba zachować, by nie ocipieć jak
    np. Japończycy, którym technologia całkiem przeżarła osobowości:
    http://www.lolhome.com/img_big/japan-then-and-now.jp

    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 13. Data: 2013-06-24 02:05:12
    Od: "dizel" <x...@x...com>

    Krzysztof 45<"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
> [...]
    > Przydatna dla mnie funkcja to kompas w który wpisuje punkt (aktualna
    > pozycję). Po oddaleniu się od tego punktu, kompas pokazuje kierunek na
    > ten punkt i odległość w linii prostej. W trakcie zbliżania się do punktu
    > lub oddalania, kompas koryguje kierunek i odległość. Aplikacja korzysta
    > tylko z danych gps.
    > Korzystam z tego w nieznanym lesie by trafić do auta, na jeziorach gdzie
    > wpisuje ciekawe wędkarso miejscówki itd.
    > Potrzebuje coś takiego na Androida z którym od niedawna mam styczność.
    > Jest tych apek od groma, a jednak nie mogę trafić na coś takiego.

    Point to point

    --
    Android Usenet Reader
    http://android.newsgroupstats.hk

  • 14. Data: 2013-06-24 10:13:13
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-06-24 02:05, dizel pisze:
    > Point to point
    Jeszcze innych dobrze nie posprawdzałem, a tu widzę że gorąco :)
    Fajny :) Dzięki :)
    --
    Krzysiek

  • 15. Data: 2013-06-24 10:18:24
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-06-24 00:26, $heikh el $hah pisze:

> [...]
    > moje auto"?! Trochę samczej godności trzeba zachować, by nie ocipieć jak
    > np. Japończycy, którym technologia całkiem przeżarła osobowości:

    Ty, męski...

    Jezioro 10km na 6km głebokie na około 6-20m.
    Gdzieś na środku jest wypłycenie do 2m (górka średnicy 3-5m)
    Wypływam przed świtem po ciemności często we mgle. Do przepłynięcia mam
    około 3km by trafić w punkt tej górki. Na niej muszę być około pół godz
    przed świtem.
    Jeżeli trafisz tam w punkt w tych warunkach po nitce, notesiku i ołówku,
    to szacun. A jak nie to (pip...) wiesz co.

    --
    Krzysiek

  • 16. Data: 2013-06-24 11:10:06
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-24 10:18, Krzysztof 45 pisze:
    > Jeżeli trafisz tam w punkt w tych warunkach po nitce, notesiku i ołówku,
    > to szacun.

    Na upartego, bezproblemowo. Wcześniej, za dnia, pasowałoby tam bojkę
    postawić, jeśli nie ma, a później już tylko zwykły kompas, mocna
    latarka/reflektor.
    Ale jasne, że do nietypowych zastosowań, takie apki można stosować.
    Geodeci i kartografowie też już się analogowymi przyrządami nie
    posługują, ale jak ktoś w stanie nie wskazującym prosi swój telefon, by
    mu drogę do samochodu wskazał, to już reproduktor z niego żaden... ;)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 17. Data: 2013-06-24 11:18:28
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-06-24 11:10, $heikh el $hah pisze:

    > Na upartego, bezproblemowo. Wcześniej, za dnia, pasowałoby tam bojkę
    > postawić, jeśli nie ma, a później już tylko zwykły kompas, mocna
    > latarka/reflektor.
    Ale ileż-to roboty? I koszta, i wskazywanie miejsca konkurencji...

> [...]
    > posługują, ale jak ktoś w stanie nie wskazującym prosi swój telefon, by
    > mu drogę do samochodu wskazał, to już reproduktor z niego żaden... ;)

    No wybacz... ale jeśli zostawiasz auto "przy drodze" i idziesz na grzyby
    w las, nie żadną ścieżką, ani dróżką, lecz po prostu "na przełaj" - to
    jak trafisz z powrotem? (Pomijając fakt, że tylko ktoś lekkomyślny
    zostawi auto przy drodze w lesie.)
    Owszem, idąc "z grubsza w określonym kierunku i wracając z grubsza w
    przeciwnym wg słońca" - trafisz na tę drogę (czy odbijesz się od linii
    kolejowej, czy rzeki, czy-co, ja wiem, bom dawno temu harcerzem był),
    ale po co potem dymać 5km wzdłuż jezdni, zamiast celować wprost na
    pozostawione auto?
    Skoro tego smartfona za ciężkiego tałzena i tak się nosi, to dlaczego
    nie obarczyć go tą dodatkową odrobiną użyteczności?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 18. Data: 2013-06-24 11:29:15
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-24 11:18, sqlwiel pisze:
    > No wybacz... ale jeśli zostawiasz auto "przy drodze" i idziesz na grzyby
    > w las, nie żadną ścieżką, ani dróżką, lecz po prostu "na przełaj" - to
    > jak trafisz z powrotem?

    No paczpan, za czasów Nokii 3310 się zdarzało. Cuda, panie?
    Nie. Orientacja w przestrzeni, elementy charakterystyczne, orientacja po
    kierunku. I może pod samą maskę nie trafisz, ale na ulicę wyjdziesz i do
    samochodu daleko mieć nie będziesz.
    Nie życzę Ci, ale niech Ci kiedyś zdechnie telefon, czy się zdarzy
    cokolwiek uniemożliwiającego skorzystanie z aplikacji, to się będziesz
    rozglądał jak głupi z jedną ręką w nocniku.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 19. Data: 2013-06-24 11:38:56
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-06-24 11:10, $heikh el $hah pisze:
    > Na upartego, bezproblemowo. Wcześniej, za dnia, pasowałoby tam bojkę
    > postawić, jeśli nie ma, a później już tylko zwykły kompas, mocna
    > latarka/reflektor.

    Nie kompromituj się jak nie masz pojęcia w tym temacie.

    > Ale jasne, że do nietypowych zastosowań, takie apki można stosować.

    Nie. Szukam apki by znaleźć auto pod marketem. Jebnij się w łeb.

    > Geodeci i kartografowie też już się analogowymi przyrządami nie
    > posługują, ale jak ktoś w stanie nie wskazującym prosi swój telefon, by
    > mu drogę do samochodu wskazał, to już reproduktor z niego żaden... ;)

    Tobie chyba faktycznie już nie dyga że w te klimaty walisz i akcentujesz
    to na wszelkie sposoby.

    Powiem krótko. Pierdolisz. Pierdolisz ale farmazony dla samego
    pierdolenia farmazonów. Nic po za tym i nic w temacie.
    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2013-06-24 11:43:00
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-24 11:38, Krzysztof 45 pisze:
    > Powiem krótko. Pierdolisz.

    To ja również: cipa z ciebie i tyle.

    --