  • 1. Data: 2010-02-17 10:52:37
    Temat: Re: GIGABYTE GA-P41-ES3G Intel G41 O/C?
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    OMSON pisze:
    > Zna ktoś możliwości O/C takiej płyty?
    >
    > http://www.allegro.pl/item894090819_gigabyte_ga_p41_
    es3g_intel_g41_socket_775_pcx_dz.html

    > Ewentualnie proszę o polecenie takiej, na której uda sie puścić C2D
    > E6320 4MB Cache (0,65nm) na FSB 400 (z domyślnego 266 - zalezy mi na
    > jakims rozsądnym przetaktowaniu)?

    A jestes pewien, ze ta sztuka procesora na takim FSB pojdzie?

  • 2. Data: 2010-02-17 10:54:48
    Temat: GIGABYTE GA-P41-ES3G Intel G41 O/C?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

[...]

    Pzdr, OMSON

    P.S. Zasilacz Fortron 350W (chyba PNF), 2xHDD 80 GB PATA i SATA, 2x1GB
    DDR2 800MHz, najprostsza grafika, 2xnagrywarka.

  • 3. Data: 2010-02-17 19:47:09
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-17 11:54, OMSON pisze:
    > Zna ktoś możliwości O/C takiej płyty?
    > http://www.allegro.pl/item894090819_gigabyte_ga_p41_
    es3g_intel_g41_socket_775_pcx_dz.html
    tej konkretnej to nie, ale ogolnie ta seria to baaaardzo marniutko.
    Zauważ że sekcja zasilania procesora mocno "budżetowa", i tego nie
    poprawisz, chłodzenie czipsetu też na 100% do wymiany na lepsze, bo
    będzie się grzał do czerwoności. To są typowe płyty do zastosowań
    biurowych, wsadzić, niech działa i nie ruszać.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-02-18 12:35:35
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > będzie się grzał do czerwoności. To są typowe płyty do zastosowań
    > biurowych, wsadzić, niech działa i nie ruszać.

    Co powiesz na taką MSI chłodzoną heatpipe'm?
    http://www.allegro.pl/item923899278_msi_p35_neo2_fir
    _okazja.html

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2010-02-18 14:57:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-18 13:35, OMSON pisze:

    > Co powiesz na taką MSI chłodzoną heatpipe'm?
    > http://www.allegro.pl/item923899278_msi_p35_neo2_fir
    _okazja.html
    Mam jeszcze 2 szt takie identyczne, zostały mi po zwrotach od klientów.
    Porażka jakaś, te płyty mają jakiś błąd. Kręci się rewelacyjnie (np
    Q6600 chodzi bez problemu na 3.5GHz), działa pięknie... aż do twardego
    restartu. Wystarczy wyłączyć komputer (power off, a zasilacz nadal w
    kontakcie) i 50% szans że nie wstanie. Przyciśnięcie Reset na obudowie -
    duża szansa na trupa. Samo "uruchom ponownie" - jest ok, nigdy przy tym
    nie zdechło.
    Trzeba robić reset cmos, ustawić wszystko od nowa i znów działa
    pięknie... Próbowałem ze wszystkimi dostępnymi wersjami biosu, na 4
    egzemplarzach, przy OC i przy ustawieniach domyślnych, na różnych ramach
    procesorach grafikach zasilaczach. Czasem problem wystapil na 2gi dzien,
    czasem od razu, brak reguly.

    Jak masz ochotę na eksperymenty, to ci taką mogę za 10% allegrowej ceny
    wysłać ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-02-19 11:25:55
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    BartekK pisze:

    > Jak masz ochotę na eksperymenty, to ci taką mogę za 10% allegrowej ceny
    > wysłać ;)

    Kurcze, wielkie dzięki za uprzedzenie - jak dobrze ze przed
    zalicytowaniem jeszcze skusiłem sie zerknąć do tego postu. :)

    Możesz mi powiedzieć w co celować (właśnie sprzedałem ASRock'a, na
    którym siedzi C2D E6320 - więc szybko muszę kupić coś następnego -
    licząc, że da się przetaktować tym razem)?

    Pzdr, OMSON

  • 7. Data: 2010-02-19 11:39:39
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    A może płyta Gigabyte'a (wg opinii kilku użytkowników na stronie
    Komputronika - da się całkiem ładnie kręcić CPU na niej):

    http://www.komputronik.pl/index.php/product/61440/Po
    dzespo_y_PC/P_yty_g_wne/Gigabyte_GA_G31M_ES2L.html

    Pzdr, OMSON

  • 8. Data: 2010-02-19 13:07:40
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > A jestes pewien, ze ta sztuka procesora na takim FSB pojdzie?

    Widziałem artykuł w sieci, gdzie E6320 albo 6400 poszedł na płycie
    Foxconn'a z P35 przy FSB ponad 400MHz (teraz nie mogę sie dokopać, gdzie
    go znalazłem ale było to niespełna tydzień temu, a artykuł nie najnowszy
    już).

    Pzdr, OMSON

  • 9. Data: 2010-02-19 16:23:44
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-19 12:39, OMSON pisze:
> [...]
    >
    > http://www.komputronik.pl/index.php/product/61440/Po
    dzespo_y_PC/P_yty_g_wne/Gigabyte_GA_G31M_ES2L.html
    To też jest bieda - patrz sekcja zasilania, radiator na czipsecie...
    (swoją drogą to w s775 i tak bym na dzieńdobry go wymieniał, choćby na
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/10021/Po
    dzespo_y_PC/Ch_odzenie/Zalman_ZM_NB47J_radiator_na_n
    orthbridge.html
    lub cokolwiek)

    Ta sama klasa co poprzedni gigabajt. W gigabajcie "conieco" o poziomie
    płyty mówią ostatnie cyferki. Jak tam jest 2 lub 3, to raczej lowend,
    dopiero 4, 6 itp to mocne konstrukcje. Wersje z E z przodu, tzn np
    GA-EP45 (z głowy strzelam, nie ma takiego modelu pewnie) mają grubszą
    miedz i lepsze parametry.

    Może powiedz co chcesz konkretnie uzyskać (poza podkręceniem procesora,
    ale podkręcić chcesz pewnie w jakimś celu, więc jaki on jest), i co poza
    tym posiadasz, co chcesz tam jeszcze wsadzić itd, to coś wymyślimy.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2010-02-20 15:14:01
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 19.2.2010, OMSON napisał(a):

> [...]
    > Foxconn'a z P35 przy FSB ponad 400MHz (teraz nie mogę sie dokopać, gdzie
    > go znalazłem ale było to niespełna tydzień temu, a artykuł nie najnowszy

    To, że komuś tak "poszedł" nie oznacza, że każdy tak "pójdzie".
    Mój poprzedni CPU E2140 bez problemów (czyt. podnoszenia napięcia) działał
    z FSB wyższym niż 400MHz na GA-P35C-DS3R rev.1, co wcale nie oznacza, że
    każdy tak działa.
    Aktualnego Q9300 jeszcze nawet nie próbowałem podkręcać - jakoś nie było
    potrzeby.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/