  • Data: 2010-02-27 20:09:01
    Temat: Re: GIGABYTE GA-P41-ES3G Intel G41 O/C?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-22 12:23, OMSON pisze:

> [...]
    > nominalnie tj. efektywnie 800MHz (nie jest to jakiś mocny RAM - ot
    > zwykły Kingston 2x1GB CL6). Zasilacz to Fortron 350W (znowu zapomniałem
    > oznaczenia modelu - prawdopodobnie PNF). Do tego 2 dyski twarde, 2
    > nagrywarki (nie liczę grafiki bo wystarczy mi coś zintegrowanego z
    > płytą). Pecet przeznaczony jest na DAW pod Sonar'a 8.5PE.
    > Przy normalnej sesji obciążenie CPU dochodzi obecnie do 60% z hakiem -
    > chciałbym obniżyć zużycie obciążenia, ponieważ zdarzają się trzaski i
    > czasem drop out hosta. Posiadam kartę na USB Line6 POD Studio UX2.

    A co generuje to obciążenie procesora? Aplikacja? Włączyłeś sobie
    pokazywanie "czasu jądra" - jak obciążenie procesora generuje ci I/O,
    przerwania od urządzeń, zmiany wątków itd, to podkręcanie niewiele tu
    pomoże. Nie znam karty tej, ale sama obsługa USB zamula komputer czasami
    (im bardziej driver popierdzielony tym gorzej, im czipset usb gorszy tym
    gorzej itd).
    "trzaski" które opisujesz mogą powstawać np dlatego, że komputer się
    zamyślił nad zapisem na dysk, i chwilę przestał gadać z kartą na USB.
    Albo wręcz odwrotnie. A procesor w tym czasie i tak idlował ralnie,
    aplikacji nie obsługując, tylko obsługiwał przerwania od usb...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173