  • 11. Data: 2018-07-25 15:44:57
    Temat: Re: G. będzie z tej elektryfikacji
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-24 o 14:18, WS pisze:

    > No i kwestia drugiego samochodu (tego "normalnego"). ja bym go nie wywalil na
    zewnatrz, zeby w garazu jakis badziew na miasto ladowac..., a 2 nie wejda

    Po co w ogóle dwa samochody jak może być jeden. Jakiś optymalny. Co już
    mamy. Elektryczne niczego do tego nie wnoszą. One są tylko po to by
    "rozrzedzić" spaliny w centrach miast.

  • 12. Data: 2018-07-26 10:44:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-07-25 o 15:39, kk pisze:

    > Jednorodzinny to nieco więcej niż jedno mieszkanie. Takich mieszkań w
    > bloku jest 50. Domy jednorodzinne są też na peryferiach miast więc
    > potrzeba samochodów z większym zasięgiem. Do tego ludzie poza centrami
    > nie muszą oszczędzać na miejscu i optymalizować wielkości. Żeby cena
    > samochodu mogła skłonić ludzi do samochodów elektrycznych to musiałyby
    > one kosztować naprawdę mało na co nie zanosi się bo te samochody w
    > produkcji wiele tańsze nie są o ile w ogóle.

    Sądzę, że to się zmieni. Na razie - jak podają źródła - gdyby nie
    dopłaty do elektryków to sprzedaż byłaby na poziomie kolekcjonerskim.
    Ale po jakimś czasie ceny zaczną spadać, będzie więcej firm i większa
    konkurencja. Auto elektryczne nie jest trudno zrobić - problemem są
    akumulatory. Jeździłem ostatnio Renault Kangoo Z.E. - jest wyposażony w
    pompę ciepła (co kosztuje i komplikuje całość) ale tylko dlatego, żeby
    choć w części oszczędzić energię. Jeśli akumulatory potanieją i będą
    odpowiednio tanie nikt nie będzie się bawił w komplikowanie takiego
    auta, może nawet w rekuperację (bo po co?). Takie auto to będzie
    karoseria, trochę elektryki no i pewnie silniki w piastach kół. Taki
    układ może nawet nie będzie wymagał wspomagania (Melex ma?).
    Takie auto będzie kosztowało 70% spalinowego. A nad akumulatorami już
    pracują...
    Np.:
    http://glowny-mechanik.pl/2014/10/17/bateria-ladowan
    a-w-2-minuty-o-zywotnosci-20-lat/
    http://glowny-mechanik.pl/2017/09/14/coraz-blizej-st
    alych-elektrolitow-bateriach-litowo-jonowych/
    http://glowny-mechanik.pl/2018/01/03/grafenowe-bater
    ie/

    T.

  • 13. Data: 2018-07-27 10:30:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-24 o 07:37, Lisciasty pisze:
    > Słuchałem dziś w radio o cenach energii na stacjach ładowania.
    > W Polsce ma być około 1,8 zeta za kWh. Totalna porażka,
    Faktycznie to porażka, a ostatnio okazało się że takie akumlatorki
    nie dość że spektakularnie się palą to jeszcze wybuchają co prawda
    nie w samochodzie a w rowerze ale też elektrycznym.
    http://www.bielsko.info/13618-zdjecia-wybuch-roweru-
    uszkodzil-drzwi-garazowe-nocna-akcja-strazy-bielsko-
    biala

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2018-07-29 18:40:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.07.2018 o 12:42, T. pisze:

> [...]
    > jednorodzinnych. Nie mam statystyk co do ludzi, ale co do budynków -
    > jest to 79% (tzn. 79% budynków mieszkalnych w Polsce do budynki

    No toś pojechał. W jednym bloku mieszka na ogół kilkaset osób;)

    > Ponadto w nowych blokach zwykle są garaże podziemne z
    > dostępnym gniazdkiem.

    Jest to takzwane gniazdo deweloperskie. Gniazdo masz, i nie masz z tym
    problemu dopóki nie masz samochodu elektrycznego. Jak już kupisz
    elektryka to zaczniesz się interesować jakie gniazdko potrzebne ci żeby
    elektryka zatankować i wtedy odkryjsz, że nie takie. Jak zaczną się tym
    interesowac twoi sąsiedzi to zorientujecie się, że deweloper "minął się
    z prawdą" a mianowici jak zaczniecie wertować umowę, to będzie o
    gniazdku, ale nic o ładowaniu z niego samochodów:P

    Shrek

  • 15. Data: 2018-07-29 20:26:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2018 18:40:15 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > z prawdą" a mianowici jak zaczniecie wertować umowę, to będzie o
    > gniazdku, ale nic o ładowaniu z niego samochodów:P

    Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, zeby w tym garazu rozprowadzic
    instalacje i zamontowac kazdemu chetnemu prywatne gniazdko z
    licznikiem.

    J.

  • 16. Data: 2018-07-29 21:17:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze jest gniazdko wcale nie znaczy ze bedzie w nim prad chociaz napiecie moze byc.

  • 17. Data: 2018-07-29 21:54:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-07-2018 o 20:26, J.F. pisze:

    > Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, zeby w tym garazu rozprowadzic
    > instalacje i zamontowac kazdemu chetnemu prywatne gniazdko z
    > licznikiem.

    Z wyjątkiem kosztów...

  • 18. Data: 2018-07-29 22:35:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2018 o 20:26, J.F. pisze:

    > Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, zeby w tym garazu rozprowadzic
    > instalacje i zamontowac kazdemu chetnemu prywatne gniazdko z
    > licznikiem.

    Skoro tak twierdzisz...

    Shrek

  • 19. Data: 2018-07-30 11:00:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-07-29 o 21:54, Cavallino pisze:

    > Z wyjątkiem kosztów...

    Licznik kosztuje 50 zł. To chyba nie są zaporowe koszty?
    A instalacja robiona na etapie budowy to minimalny koszt. Pewnie w sumie
    ze 300 zł jednorazowo. Przy cenie mieszkania to pomijalny koszt.
    T.

  • 20. Data: 2018-07-30 12:36:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >A instalacja robiona na etapie budowy to minimalny koszt. Pewnie w
    >sumie ze 300 zł jednorazowo. Przy cenie mieszkania to pomijalny

    Na etapie budowy nie zrobiono ... ale nadal nie widze problemu
    rozprowadzic po otwartym garazu.
    Nawet jesli ma kosztowac 1000 zl od gniazdka ... jedyny problem to
    formalny - kto ma "zainwestowac" - wspolnota czy chetny, bo na
    poczatek bedzie pewnie jeden :-)

    A instalacje przydaloby sie zrobic tak, aby nastepnych dalo sie
    przylaczyc tanio.

    J.