eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyG. będzie z tej elektryfikacjiRe: G. będzie z tej elektryfikacji
  • Data: 2018-07-26 10:44:31
    Temat: Re: G. będzie z tej elektryfikacji
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-07-25 o 15:39, kk pisze:
    > W dniu 2018-07-24 o 12:42, T. pisze:
    >> W dniu 2018-07-24 o 08:49, p...@g...com pisze:
    >>> to nie jest technologia dla Kowalskiego tylko dla paru %
    >>> spoleczenstwa, oni beda piac z zachwytu :-)
    >>>
    >> Nie zgodzę się - większość ludzi w Polsce mieszka w budynkach
    >> jednorodzinnych. Nie mam statystyk co do ludzi, ale co do budynków -
    >> jest to 79% (tzn. 79% budynków mieszkalnych w Polsce do budynki
    >> jednorodzinne). Ponadto w nowych blokach zwykle są garaże podziemne z
    >> dostępnym gniazdkiem. Więc liczba potencjalnych klientów może być dość
    >> duża. I co ważne - dla większości ludzi na dojazdy do pracy i
    >> załatwiania spraw bieżących wystarczy niewielki zasięg. Barierą jest
    >> wyłącznie cena samochodu.
    >> T.
    >
    > Jednorodzinny to nieco więcej niż jedno mieszkanie. Takich mieszkań w
    > bloku jest 50. Domy jednorodzinne są też na peryferiach miast więc
    > potrzeba samochodów z większym zasięgiem. Do tego ludzie poza centrami
    > nie muszą oszczędzać na miejscu i optymalizować wielkości. Żeby cena
    > samochodu mogła skłonić ludzi do samochodów elektrycznych to musiałyby
    > one kosztować naprawdę mało na co nie zanosi się bo te samochody w
    > produkcji wiele tańsze nie są o ile w ogóle.

    Sądzę, że to się zmieni. Na razie - jak podają źródła - gdyby nie
    dopłaty do elektryków to sprzedaż byłaby na poziomie kolekcjonerskim.
    Ale po jakimś czasie ceny zaczną spadać, będzie więcej firm i większa
    konkurencja. Auto elektryczne nie jest trudno zrobić - problemem są
    akumulatory. Jeździłem ostatnio Renault Kangoo Z.E. - jest wyposażony w
    pompę ciepła (co kosztuje i komplikuje całość) ale tylko dlatego, żeby
    choć w części oszczędzić energię. Jeśli akumulatory potanieją i będą
    odpowiednio tanie nikt nie będzie się bawił w komplikowanie takiego
    auta, może nawet w rekuperację (bo po co?). Takie auto to będzie
    karoseria, trochę elektryki no i pewnie silniki w piastach kół. Taki
    układ może nawet nie będzie wymagał wspomagania (Melex ma?).
    Takie auto będzie kosztowało 70% spalinowego. A nad akumulatorami już
    pracują...
    Np.:
    http://glowny-mechanik.pl/2014/10/17/bateria-ladowan
    a-w-2-minuty-o-zywotnosci-20-lat/
    http://glowny-mechanik.pl/2017/09/14/coraz-blizej-st
    alych-elektrolitow-bateriach-litowo-jonowych/
    http://glowny-mechanik.pl/2018/01/03/grafenowe-bater
    ie/

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: