  • Data: 2009-08-10 13:25:24
    Temat: Re: Functional programming - ksaizka do sciagniecia
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Loskot" <m...@l...net> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:h5ortm$iuk$...@i...gazeta.pl...
    > Nie masz racji.
    > Możesz ode mnie kupić 10 godzin mojej pracy i korzystać z jej wyników,
    > a warunki korzystania mogą być takie, że nawet na oczy nie zobaczysz tego
    > co zrobiłem,

    Mylisz się, jeżeli np. kupiłbym 10 godzin twojej pracy, to wszystko co
    zrobiłbyś w tym czasie - włącznie z bąkami - jest moje. A i jeszcze to ja
    określałbym, czy wolno ci tego bąka puścić czy nie. Po prostu na 10 godzin
    byłbyś czymś w rodzaju niewolnika. Bez przesady - miałbyś jakieś prawa. Ale
    to za co zapłaciłem - byłoby moje. Smutne ale prawdziwe.

    > Wynajem mieszkania to również zakup określonego towaru,
    > prawa do czasowego zamieszkiwania lokum.

    Sorry, ale pieprzysz. Jak mieszkanie wynajmujesz od kogoś - to go nie
    kupujesz, a tylko właśnie wynajmujesz. Więc nie bredź o kupowaniu
    mieszkania - jeżeli nabywasz jedynie pewne ograniczone prawa do użytkowania.
    Podobnie MS - niewątpliwie sprzedaż licencji na użytkowanie jest sprzedażą
    czegoś - ale w żadnym razie nie jest to program jako taki, lecz ograniczone
    prawo do użytkowania programu. Podobnie jak pożyczając pieniądze od banku
    nie kupujesz banku etc.

    Właśnie konsekwentne trzymanie się takiej polityki licencjonowania leży u
    podstaw zysków MS.

    > Część. Mowię o generalnej koncepcji, którą MS starał się wdrożyć.
    > o utrzymaniu stabilności API. Wiadomo, różnie z tym bywało.

    Bredzisz.

    > Ja mówię o instalacji wersji binarnych, o kompatybilności ABI.

    To mi nie jest potrzebne, jeżeli mogę w ostateczności odpalić ./configure i
    make .

    > Wciąż nadajesz na poziomie własnych wspomnień i związków emocjonalnych.

    Ja? A kto jako szczyt marzeń postawił sobie małego fiacika? ROTFL

    slawek