  • 31. Data: 2017-04-21 14:20:41
    Temat: Re: Funai 1506 - problem z przetwornicą
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-19 o 21:24, sirapacz pisze:
    > a jaką rolę pełni zenerka D643 na wyjściu stabilizatora? I po co tam

    wygląda na zabezpieczenie przed wzrostem ponad 15V

    > D665 - ma za zadanie jedynie obniżyć napięcie dla stabilizatora 3.3?

    raczej zabezpieczyć przed cofką napięcia i przywrócić 5V na AL+5V (razem
    z D657, na stabilizatorze IC606 masz też 2 diody na masie, co podnosi je
    o około 1,2V)

    --
    Irokez

  • 32. Data: 2017-04-21 20:36:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Dziękuję!
    Teraz drugi mi został:)

  • 33. Data: 2017-04-21 20:55:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-20 o 19:44, sirapacz pisze:

    > Dlatego powymieniałem te, które były podejrzane. Polapalem się, że dioda
    > odpowiadała za paski na lcd a niewłączanie się i niestabilność pracy
    > była winą kondensatorów. Aczkolwiek takiego zachowania diody jeszcze
    > nigdy nie doświadczyłem - inna sprawa, że jestem amatorem:)

    Ok, mam nadzieję że pójdzie.

    > diodę masz padniętą daj jakąkolwiek
    >>
    > jadą do mnie RL207 (2A) bo z zapasów mam jakieś jedynie nieoznaczone
    > diody jedynie z paskami z jakichś komunistycznych produkcji:)
    Uważaj na ruskie bo mają odwrotnie paski.

    > dziękuję

    Proszę :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 34. Data: 2017-04-21 21:05:55
    Temat: Funai 1506 nr.2 - zanikający obraz na EURO
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Pierwszy 1506 wygrzewa się bajkami już czwartą godzinę i wszystko jest
    dobrze:)

    Mam teraz drugiego z nieco innym problemem. Z góry wymieniłem mu te same
    elementy co pierwszemu (bo też wylatany a oryginalne elementy były).
    Działa i jest dobrze - nie wyłącza się. Mam natomiast nieco inny objaw:

    Puszczając sygnał przez EURO mam obraz dobry przez 1-2 minuty, po czym
    podczas podgrzewania się zaczyna się robić coraz jaśniejszy aż w końcu
    biały(jak ostygnie znowu da się zobaczyć obraz do momentu zagrzania
    się). Na TV problem nie występuje - szum szumi sobie radośnie.
    Na composite(przez RCA) było ok. Composite przez EURO oraz RGB przez
    euro - taki sam efekt.

    Możliwe by powysychały kondensatory które są w torze sygnału video?
    Czemu jest różnica pomiędzi composite z RCA a composite/RGB z euro?
    ...i co może powodować biały obraz?

    Zasilanie chyba nie jest przyczyną, bo TV działa jak i composite z rca
    (jeszcze raz sprawdzę czy nie gadam głupot-wcześniej działało).

    Idąc po schemacie od pinu 20 EURO (Wejście composite) jest kondensator
    odcinający składową stałą C758 i to generalnie tyle - jeszcze jest jeden
    kondensator idący do masy 100p i od razu wejście scalaka:(

  • 35. Data: 2017-04-21 21:07:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ok, mam nadzieję że pójdzie.
    śmiga kilka godzin już na testach

    > Uważaj na ruskie bo mają odwrotnie paski.

    O...
    Na szczęście nie znalazłem tych starych zapasów a RL207 ma z dobrej strony:)