  • 301. Data: 2015-11-05 16:58:16
    Temat: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n1fqr8$srb$...@n...news.atman.pl...
    "J.F." 563b32af$0$22821$6...@n...neostrada.pl
    >Wpisuje wartość czy cenę zakupu? Znam ludzi, którzy zapłacili
    >setki milionów złotych za malutkie mieszkanka... ;) I tyle
    >wpisują?

    Tamta zlotowka zostala oficjalnie zdenominowana i nalezy wpisac w PLN
    :-)

    Oczywiscie powinien wartosc, ale posel tez czlowiek i nie bedzie co
    roku rzeczoznawcy powolywal.
    Choc moze powinien - to by sie zastanowil przed glosowaniem nad
    podatkiem katastralnym :-)

    Tak czy inaczej - to bez wiekszego znaczenia - mial nieruchomosc zanim
    zostal poslem, ujawnil w oswiadczeniu, ma ja jak skonczyl byc poslem -
    i nic zlego w tym nie ma, nawet jak zadeklaruje wartosc odbiegajaca od
    rzeczywistej. I nawet jak po kadencji sprzeda trzy razy drozej, to tez
    nic w tym zlego.

    Nic zlego tez nie ma, jak kupi w trakcie kadencji i poda cene zakupu
    jako wartosc.
    Ba - chyba to nawet wlasciwsze od tego, gdyby mial podac wartosc, a
    potem by sie okazalo, ze kupil od Skarbu Panstwa za 10%.
    Choc w niektorych przypadkach sluzbowych mieszkan i tak sie zdarzalo -
    zgodnie z przepisami.

    Bo jakies dziwne zmiany tej wartosci moga budzic podejrzenia ... no
    ale nieruchomosci zmieniaja cene ...

    J.

  • 302. Data: 2015-11-05 17:14:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    >IMO podatek katastralny to dobry podatek, jeśli zastępuje wszystkie
    >inne i trafia do Fiskusa.

    Mozesz zmienic zdanie, jak sie okaze, ze na splate mieszkania bylo Cie
    stac, ale na mieszkanie w nim juz nie - z powodu wysokiego podatku i
    niskiej renty ...

    >Można też łatwo obronić się przed grubymi
    >przekrętami -- zezwalając na wykup oparty o cenę sugerowaną ;) przez
    >płatnika. (oparty -- przykładowo Fiskus może wykupić nieruchomość za
    >dziesięciokrotność rzekomej wartości)

    10x to za duzo - bo z gory dopuszcza 10x zanizenie podatku.
    2x czy 1.5x byloby wlasciwe.

    Ale doswiadczenie innych krajow jest zdaje sie takie, ze to Urzad
    wyznacza wartosc nieruchomosci i nalezny podatek - a potem sie
    ewentualnie z Urzedem sadzisz, bo wykupic za podana wartosc to on
    oczywiscie nie chce i nie ma takiego obowiazku :-)

    >Dlaczego dobry? Bo uwzględnia prawdziwą sytuację?
    >Przede wszystkim podatek trzeba płacić, aby bronić
    >tego, co wartościowe -- przed rabusiami i niszczycielami.
    >Im więcej masz -- tym więcej płacisz.
    >Wojsko albo policja będie bronić czegoś bezwartościowego?
    >Nie ma takiej potrzeby.

    Wartosciowa jest tez twoja wolnosc, czy raczej mozliwosci pracy jako
    niewolnika :-)

    W efekcie mozesz miec podzial kraju na biedne i bogate rejony - w
    bogatych placi sie wiecej ale sa dobre szkoly, szpitale, i
    policja/straz gminna pilnuje, zeby sie podejrzany element nie krecil.
    A biedota won do tanich gmin.

    >Przeczę sam sobie? Katastralny miaUby zastąpić wszystkie inne?
    >Powiedzmy -- wszystkie dziwnie liczone. (dochodowe, akcyzowe,
    >obrotowe, ryczałtowe...)

    Tylko wiesz - a co bedzie, jak dla urzednika nie starczy, bo ludzie
    zarabiaja duzo, ale zamiast w dom z basenem, to wola sobie kupic
    drogie auto, albo wielki telewizor.
    Albo zainwestowac ... na zagranicznej gieldzie, w kraju, gdzie firmy
    placa niski podatek od wlasnej wartosci :-)

    >Pogłowny bardzo łatwo obliczyć. :)

    Obrotowy tez latwo, ale ma inne wady.

    Dochodowy zasadniczo tez latwo, chyba ze jest za duzo ulg, ale mozna
    je zlikwidowac dla ulatwienia :-)
    VAT tez zasadniczo nietrudno, choc ostatnio sie pop*, ale przeciez
    mozna zlikwidowac te dziwne komplikacje.
    No a rozne ryczaltowe, to z zalozenia jeszcze latwiej :-)

    J.

  • 303. Data: 2015-11-06 00:44:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 563b7c9e$0$663$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    okazalo, ze kupil od Skarbu Panstwa za 10%.
    > Choc w niektorych przypadkach sluzbowych mieszkan i tak sie zdarzalo - zgodnie z

    Masz na myśli Pinoczeta?

    http://www.fakt.pl/dyktator-wojciech-jaruzelski-kupi
    l-w-czasach-prl-dom,artykuly,220998,1.html

    Mroczna przeszłość generała Wojciecha Jaruzelskiego (+90 l.) skrywa więcej
    tajemnic,
    niż nam się wydaje. Jedną z nich jest dom na warszawskim Mokotowie, w którym
    mieszkają
    Jaruzelscy. Otóż mało kto wie, że generał nie musiał pracować na willę całe życie.
    Nie
    musiał także brać na nią kredytu. Władze PRL sprzedały ją autorowi stanu wojennego
    za
    grosze, przepędzając wcześniej prawowitych właścicieli domu

    Architekt stanu wojennego nie musiał nawet mieć w kieszeni fortuny. Dyktator
    przejął
    willę 21 kwietnia 1979 roku ledwie za 30 proc. jej wartości. Lata mijały, a
    nieruchomość
    położona w zacisznej i drogiej części Warszawy zyskiwała na wartości. Obecnie
    wycenia się
    ją nawet na... 5 mln zł! Dla bezpieczeństwa i świętego spokoju Wojciech Jaruzelski
    przepisał
    ją na córkę Monikę (51 l.). Teraz willa jest już majątkiem rodzinnym Jaruzelskich,
    na
    którym - w przypadku sprzedaży - zarobią ogromne pieniądze.

    -=-

    Wróćmy do sądów i ich znajomości prawa.

    Generał Jaruzelski podczas jednej z rozpraw sądowych w sprawie odzyskania domu
    powiedział
    o roszczeniach syna przedwojennych właścicieli: - Ja też kiedyś mieszkałem w
    pięknym dworze.
    Szedłem na Berlin w mundurze Wojska Polskiego, mając świadomość, że po wojnie
    zostanie mi
    tylko ten mundur i zapasowa koszula. Przyjąłem ze zrozumieniem, że takie są
    dziejowe
    konsekwencje - mówił.

    -=-

    http://www.se.pl/wiadomosci/polska/rozbroili-dom-jar
    uzelskiego-bor-juz-nie-bedzie-zabezpieczal-rodziny-g
    enerala-wideo_404557.html

    Blisko 25 lat - tyle czasu funkcjonariusze Biura Ochrony Rządu czuwali nad
    bezpieczeństwem gen. Wojciecha Jaruzelskiego (+91 l.) i jego domu na
    warszawskim Mokotowie. Wczoraj definitywnie zakończyli swoją służbę.

    http://www.se.pl/wiadomosci/polska/generala-jaruzels
    kiego-na-cmentarzu-pilnuje-kamera-cala-dobe_404330.h
    tml

    Sprzed willi Wojciecha Jaruzelskiego (†91 l.) przy ul. Ikara znika posterunek BOR,
    który
    był tam od ćwierć wieku. Ochrona pojawiła się za to na... cmentarzu. Kwatery
    generała dzień
    i noc strzeże oko kamery. Monitoring zainstalowano tam jeszcze przed pochówkiem.
    Ma zapobiec
    bezczeszczeniu grobu Jaruzelskiego.

    -=-

    http://natemat.pl/160353,chcesz-miec-18-tys-emerytur
    y-w-wieku-53-lat-zostan-szefem-bor-u

    {Gen. Krzysztof Klimek} ma 53 lata. Był szefem Biura Ochrony Rządu za czasów
    Platformy Obywatelskiej.
    Jak za "Faktem" podaje rmf24: - Po wygranych przez PiS wyborach nagle poczuł się
    staro
    i postanowił przejść na emeryturę. Może, bo jest oficerem. I będzie wieść rajskie
    życie - ocenia gazeta. Tabloid podkreśla też, że 18 tysięcy złotych, które
    miesięcznie
    będzie wpływało na konto generała, to więcej niż wielu emerytów dostaje w
    przeciągu całego roku.

    http://wyborcza.pl/1,75478,17040813,General_BOR_kont
    ra_prokurator__Sprawa_o_zaniedbania.html

    Zaniedbania, które zdaniem prokuratury popełniło w Smoleńsku Biuro Ochrony Rządu,
    nie miały żadnego wpływu na to, że 10 kwietnia 2010 r. doszło do katastrofy
    samolotu z prezydentem Lechem Kaczyńskim i jego delegacją.

    To główny wniosek z aktu oskarżenia przeciwko gen. Pawłowi Bielawnemu, wiceszefowi
    BOR,
    który odpowiadał za przygotowanie wizyty premiera i prezydenta w Smoleńsku.
    Bielawny
    jest jedynym oskarżonym po katastrofie smoleńskiej.

    BOR pilnował willi i pilnuje grobu -- nie pilnował bezpieczeństwa VIPów.

    -=-

    Ale Ty -- szukasz znamion przestępstwa w laniu podatku z RORu.
    Słusznie ;) -- prawo to świętość!!! ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 304. Data: 2015-11-06 09:04:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > rodzinnym Jaruzelskich, na
    > którym - w przypadku sprzedaży - zarobią ogromne pieniądze.

    oprocz niego zapewne masa byla podobnych przypadkow. Moze nie willa,
    warta w przyszlosci 5 mln, ale zwykle mieszkanie sluzbowe.

    O masz:
    http://www4.rp.pl/artykul/150043-Ostatni-dzwonek-na-
    wykup-lokalu-sluzbowego-.html

    No widzisz, czyli moralne prawo ma :-)

    J.

  • 305. Data: 2015-11-07 23:46:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 563b8061$0$22828$6...@n...neostrada.pl

    > Mozesz zmienic zdanie, jak sie okaze, ze na splate mieszkania bylo
    > Cie stac, ale na mieszkanie w nim juz nie - z powodu wysokiego
    > podatku i niskiej renty ...

    0. Tym podatkiem miano by zastąpić inne. Ty piszesz
    o podatku dodatkowym. Ja piszę o uproszczeniu
    podatków, nie o zwiększeniu obciążeń fiskalnych

    1. Być może nie dożyję tego podatku. :)

    2. Na razie polskie państwo w pupie ;) ma prawo -- nie
    zamierza dawać rent ludziom naprawdę chorym. :)

    To prawo oparte o pulskosymetr. :)
    [Kaufland też przeciwko mnie -- promuje gęsi, nie kury...]
    Powoływanie się na rezonans magnetyczny, spirometrię, testy
    z alergenami itp. -- to ,,bicie piany'' wg państwa Platformy
    Obywatleskiej. Ciekawe, czy państwo Prawa i Sprawiedliwości
    będzie lepsze pod tym względem.

    Na razie PiS obiecuje Giertychowi 2 renty -- 1500 złotych,
    bo Giertych ma 4 dzieci. :)

    I aby było jasne:

    -- nie żałuję

    -- jestem przeciwnikiem obdzierania banków i galerii
    [JF by obdarł i mnie, bo mam i tablet, i telefon]

    -- wiem, że Polska wlecze się w ogonie, jeśli chodzi
    o pieszczenie dzieci

    http://wiadomosci.radiozet.pl/Wiadomosci/Swiat/Dodat
    ki-na-dziecko-w-Unii-Europejskiej-00013814
    http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/dodatki-na-dzieci-w-un
    ii-europejskiej,591316.html

    -- ale też wiem, że największy przyrost był tam, gdzie
    zmuszano do aborcji i nakładano kary na kolejne
    dzieci (czyli chociażby w Chinach)

> [...]
    > podatek - a potem sie ewentualnie z Urzedem sadzisz,
    > bo wykupic za podana wartosc to on oczywiscie nie

    Mnie Urząd Skarbowy wyceniał moje dobra zdroworozsądkowo.

> [...]

    > szpitale, i policja/straz gminna pilnuje, zeby sie podejrzany
    > element nie krecil. A biedota won do tanich gmin.

    A nie jest tak, że obecnie mamy już taki właśnie podział kraju,
    jakim jest świat? Amerykanie i Rosjanie mają najsilniejsze armie
    świata, Polska miała do niedawna tak słabą armię, że nie mogłaby
    bronić się dłużej niż prze 3 dni w razie rosyjskiej agresji.

    Na zapadłej wsi są posterunki policji?
    Nie widywałem. :)

    > Tylko wiesz - a co bedzie, jak dla urzednika nie starczy, bo

    Dlaczego ma nie starczyć? Najpierw piszesz, że będzie więcej
    do płacenia, teraz piszesz, że urzędnikowi zostanie mniej...
    Dobrze czujesz się?

    Podatnicy więcej zapłacą, ale urzędnicy mniej zarobią, choć
    komplikacji będzie zdecydowanie mniej?

    Biura rachunkowe (czyli ja) stracą, nie urzędnicy, i nie podatnicy.
    I Ty stracisz na uproszczeniach -- bo nie będzie możliwości łatwego
    omijania płacenia. Reguły byłyby zbyt proste, aby można je było omijać.

    > ludzie zarabiaja duzo, ale zamiast w dom z basenem, to wola sobie
    > kupic drogie auto, albo wielki telewizor.

    Ale ja piszę o zastąpieniu obecnych podatków innymi, nie zaś o zmniejszeniu...
    Lokalnie ktoś preferować będzie TV, jednak globalnie nic takiego nie zaistnieje,
    a nawet gdyby coś takiego miało miejsce -- piszę o zamianie podatków na jeden,
    prosty podatek, bez zmieniania wysokości opodatkowania. Gdyby któregoś roku
    zaistniał deficyt -- zostałby pokryty w kolejnych latach; podobnie z nadpłatą,
    która sprawiłaby zmniejszenie podatku w kolejnych latach.

    > Albo zainwestowac ... na zagranicznej gieldzie, w kraju, gdzie
    > firmy placa niski podatek od wlasnej wartosci :-)

    > Obrotowy tez latwo, ale ma inne wady.

    Ma ewidentne -- im więcej pośredników, tym wyższy podatek.
    Od tego ucieczką był VAT, czyli ,,podatek od wartości dodanej'.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Value-added_tax
    Value-added tax

    Liczba pośredników w VAT nie gra roli o ile podatek ten jest uczciwie
    naliczany i odliczany.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 306. Data: 2015-11-08 02:50:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 4...@4...net

    > No nie - jesli mnie tu nikt nie klamie, to jednostki uczestnictwa
    > ktore byly na poczatku po 10 zl, dzis sa po 35-40.

    > http://kalkulator.knf.gov.pl/wjrofe.nsf/webstart?rea
    dform

    https://youtu.be/KjaodbKTkUo
    https://youtu.be/KjaodbKTkUo?t=297 <-- od tego miejsca

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 307. Data: 2015-11-09 11:45:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > wzrost, potem znow mala zapasc, i w 2012 byly nadal po ~30 zl.
    > Jak kto zaczal prace w 2007, to moze miec inne zdanie.

    Nie negujac zasadniczych tresci, ktore pani prof mowi ... jako
    profesora ekonomii powinno ja chyba zainteresowac w jaki sposob z 20
    tys zrobilo sie 3.5 ?

    Wytlumaczyla sluchaczom kto ja okradl ? "System OFE" to nie jest
    wystarczajace wytlumaczenie :-)

    J.

  • 308. Data: 2015-11-09 14:51:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 56407970$0$22820$6...@n...neostrada.pl

    > Nie negujac zasadniczych tresci, ktore pani prof mowi ... jako profesora ekonomii
    powinno ja chyba zainteresowac w jaki sposob
    > z 20 tys zrobilo sie 3.5 ?

    https://youtu.be/KjaodbKTkUo?t=363

    Z około 20000 zrobiło się 5800 + coś, ale że można było zaczekać
    kilka dni, gdy wycena była inna, ta pani dostała 3620 + ~1500.
    Mam do Ciebie pytanie:

    Czy wg Ciebie post bez kłamstwa to post stracony? ;)

    > Wytlumaczyla sluchaczom kto ja okradl ? "System OFE" to nie jest wystarczajace
    wytlumaczenie :-)

    Spytaj panią profesor.

    -=-

    Ja mam do niej inne pytanie. Wg niej pieniądz w Polsce jest drogi, bo
    mało mamy w Polsce banków. Niby proste -- więcej banków to większa
    konkurencja, zatem wyższe %% dla depozytariuszy (żyjących rozsądnie)
    i niższe %% dla kredytobiorców. (rywalizacja, konkurencja, walka
    o klienta...)

    Ale niestety tańszy pieniądz spowoduje obniżenie wartości nabywczej
    tegoż pieniądza. Jeśli kogoś stać na kupno 1 koszuli -- kupi 1. Jeśli
    stać na 10 -- kupi więcej niż 1 nawet wówczas, gdy potrzebuje tylko 1.
    Tak samo z pieniędzmi. Niższy koszt pieniądza to więcej pieniądza na
    rynku, ale niekoniecznie ;) więcej towarów czy usług. Słowem -- inflacja.
    (a nie tylko -- lepsza płynność)

    Moim zdaniem nie zwiększenia liczby banków potrzeba Polsce, ale
    odwrotnie -- zmniejszenia masy różnych ,,instytucji finansowych''
    i zwiększenia produkcji i usług. Co z tego, że rynek zasypany
    zostanie masami taniego pieniądza, na który zabraknie pokrycia? :)

    Aby było jasne -- w USA nadmiar ,,instytucji finansowych'' doprowadził
    do krachów finansowych i do wypaczenia mentalności Amerykanów, przez co
    ponoć dziś Ameryka konsumuje 2 razy więcej niż produkuje.

    Ponadto tańszy pieniądz może doprowadzić do krachu banków pracujących zbyt tanio.

    -=-

    IMO nie trzeba zwiększania masy ,,instytucji finansowych'', ;) ale potrzeba
    prawa ścigającego niesumiennych dłużników. Zmuszanie banków (poprzez budowę
    nadmiaru banków) do zmniejszania zysków może doprowadzić do destabilizacji
    pracy tychże banków. Aby żyć spokojnie i ochoczo -- trzeba dużo zarabiać.

    Zwiększanie masy ,,instytucji finansowych'' spowoduje zmniejszenie produkcji.
    Ludzie zamiast produkować domy -- będą produkowali pieniądze. (ludzi nie przybędzie)

    -=-

    IMO potrzeba swoistej równowagi pomiędzy bankami i produkcją czy usługami. :)
    Zaś zmniejszenie kosztu pieniądza można uzyskać poprzez poprawę ściągalności
    kredytów i ogólną naprawę (czy wręcz -- budowę) prawa. (obecnie sądy drwią
    z prawa i zdrowego rozsądku; przynajmniej w Białymstoku)

    -=-

    Przy okazji mam inne pytanie:

    czy to prawda, że zyskiem banku jest KAŻDY kredyt, także niespłacany? ;)

    Bo jeśli tak -- być może niektóre zyskowne banki są już bankrutami? ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 309. Data: 2015-12-07 22:33:32
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2015-10-16 15:01, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    wrote:

    > "Pszemol" mvptvo$50j$...@d...me

    > SIMki nie wytrzymają takiej rotacji.

    Część telefonów ma gniazda ZIF na SIMa, tam spokojnie dadzą radę.

  • 310. Data: 2015-12-08 03:18:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przyjazny" n44tvc$gl0$...@m...internetia.pl

    > Część telefonów ma gniazda ZIF na SIMa, tam spokojnie dadzą radę.

    Chyba jeszcze gorzej, bo te gniazda nie wytrzymają. ;)

    -=-

    BTW -- chyba ;) szukam nowego tabletotelefonu pod SIMki. ;)
    Samoled mile widziany. LTE chyba też.
    Musi mieć dużo miejsca na aplikacje.
    I jasny wyświetlacz! Oraz zdrowy akumulator...

    W Overmaxie akumulator od 100% do 0 potrafi zejść (nawet w czasie
    ładowania) w parę sekund. :) Ale też potrafi godzinami wytrzymać
    bez ładowania...

    Wykręciłem 3 widoczne wkręty obudowy -- ale nadal nie potrafię
    rozebrać tego tabletu, przez co nie potrafię wymienić akumulatora...

    Odradzam od serca i Pentagram, i Overmax. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'