  • Data: 2015-11-07 23:46:29
    Temat: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 563b8061$0$22828$6...@n...neostrada.pl

    > Mozesz zmienic zdanie, jak sie okaze, ze na splate mieszkania bylo
    > Cie stac, ale na mieszkanie w nim juz nie - z powodu wysokiego
    > podatku i niskiej renty ...

    0. Tym podatkiem miano by zastąpić inne. Ty piszesz
    o podatku dodatkowym. Ja piszę o uproszczeniu
    podatków, nie o zwiększeniu obciążeń fiskalnych

    1. Być może nie dożyję tego podatku. :)

    2. Na razie polskie państwo w pupie ;) ma prawo -- nie
    zamierza dawać rent ludziom naprawdę chorym. :)

    To prawo oparte o pulskosymetr. :)
    [Kaufland też przeciwko mnie -- promuje gęsi, nie kury...]
    Powoływanie się na rezonans magnetyczny, spirometrię, testy
    z alergenami itp. -- to ,,bicie piany'' wg państwa Platformy
    Obywatleskiej. Ciekawe, czy państwo Prawa i Sprawiedliwości
    będzie lepsze pod tym względem.

    Na razie PiS obiecuje Giertychowi 2 renty -- 1500 złotych,
    bo Giertych ma 4 dzieci. :)

    I aby było jasne:

    -- nie żałuję

    -- jestem przeciwnikiem obdzierania banków i galerii
    [JF by obdarł i mnie, bo mam i tablet, i telefon]

    -- wiem, że Polska wlecze się w ogonie, jeśli chodzi
    o pieszczenie dzieci

    http://wiadomosci.radiozet.pl/Wiadomosci/Swiat/Dodat
    ki-na-dziecko-w-Unii-Europejskiej-00013814
    http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/dodatki-na-dzieci-w-un
    ii-europejskiej,591316.html

    -- ale też wiem, że największy przyrost był tam, gdzie
    zmuszano do aborcji i nakładano kary na kolejne
    dzieci (czyli chociażby w Chinach)

    > Ale doswiadczenie innych krajow jest zdaje sie takie,
    > ze to Urzad wyznacza wartosc nieruchomosci i nalezny
    > podatek - a potem sie ewentualnie z Urzedem sadzisz,
    > bo wykupic za podana wartosc to on oczywiscie nie
    > chce i nie ma takiego obowiazku :-)

    Mnie Urząd Skarbowy wyceniał moje dobra zdroworozsądkowo.

    > Wartosciowa jest tez twoja wolnosc, czy raczej
    > mozliwosci pracy jako niewolnika :-)

    > W efekcie mozesz miec podzial kraju na biedne i bogate
    > rejony - w bogatych placi sie wiecej ale sa dobre szkoly,
    > szpitale, i policja/straz gminna pilnuje, zeby sie podejrzany
    > element nie krecil. A biedota won do tanich gmin.

    A nie jest tak, że obecnie mamy już taki właśnie podział kraju,
    jakim jest świat? Amerykanie i Rosjanie mają najsilniejsze armie
    świata, Polska miała do niedawna tak słabą armię, że nie mogłaby
    bronić się dłużej niż prze 3 dni w razie rosyjskiej agresji.

    Na zapadłej wsi są posterunki policji?
    Nie widywałem. :)

    > Tylko wiesz - a co bedzie, jak dla urzednika nie starczy, bo

    Dlaczego ma nie starczyć? Najpierw piszesz, że będzie więcej
    do płacenia, teraz piszesz, że urzędnikowi zostanie mniej...
    Dobrze czujesz się?

    Podatnicy więcej zapłacą, ale urzędnicy mniej zarobią, choć
    komplikacji będzie zdecydowanie mniej?

    Biura rachunkowe (czyli ja) stracą, nie urzędnicy, i nie podatnicy.
    I Ty stracisz na uproszczeniach -- bo nie będzie możliwości łatwego
    omijania płacenia. Reguły byłyby zbyt proste, aby można je było omijać.

    > ludzie zarabiaja duzo, ale zamiast w dom z basenem, to wola sobie
    > kupic drogie auto, albo wielki telewizor.

    Ale ja piszę o zastąpieniu obecnych podatków innymi, nie zaś o zmniejszeniu...
    Lokalnie ktoś preferować będzie TV, jednak globalnie nic takiego nie zaistnieje,
    a nawet gdyby coś takiego miało miejsce -- piszę o zamianie podatków na jeden,
    prosty podatek, bez zmieniania wysokości opodatkowania. Gdyby któregoś roku
    zaistniał deficyt -- zostałby pokryty w kolejnych latach; podobnie z nadpłatą,
    która sprawiłaby zmniejszenie podatku w kolejnych latach.

    > Albo zainwestowac ... na zagranicznej gieldzie, w kraju, gdzie
    > firmy placa niski podatek od wlasnej wartosci :-)

    > Obrotowy tez latwo, ale ma inne wady.

    Ma ewidentne -- im więcej pośredników, tym wyższy podatek.
    Od tego ucieczką był VAT, czyli ,,podatek od wartości dodanej'.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Value-added_tax
    Value-added tax

    Liczba pośredników w VAT nie gra roli o ile podatek ten jest uczciwie
    naliczany i odliczany.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'