  • Data: 2021-04-29 18:08:41
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Oj tam - usenet to nie sąd, żeby musiał coś udowadniać. Przy czym
    > taka postawa z pewnością nie wpływa pozytywnie na jego wiarygodność.
    > "Oszust" to chyba jednak nieadekwatne określenie - proponuję zamiast
    > tego "podejrzany o bajkopisarstwo do czasu przedstawienia materiału
    > dowodowego".

    Prosił o przykłady oszustw, więc je dostał. Słowa "oszust" używa się
    w wąskim lub szerokim sensie. W wąskim to ktoś, kto oszukuje dla
    odniesienia korzyści materialnych czyimś kosztem. W szerokim wystarczy
    po prostu oszukiwać i manilulować faktami. Na ten szeroki sens łapie
    się jak najbardziej. Bajkopisarz tworzy literaturę, którą czyta się
    z przyjemnością -- to nie pasuje.

    > A ludzie się dają wciągać w poboczne dyskusje bez końca. Może facet
    > po prostu lubi sobie pogadać? Teraz wszelkie puby i bary pozamykane.
    > Nieśmiało sugeruję po prostu ignorować delikwenta, póki nie poda
    > istotnych informacji.

    Ignoruję od dawna, od głęboko przedpandemicznych czasów. Nie wiem co
    facet lubi, ale na pewno dyskutować nie potrafi.

    > Nigdy nie instalowałem PV więc nie znam się, jednak przy kupnie
    > kompleksowej usługi instalacji paneli spodziewałbym się gdzieś tam
    > w umowie jakiejś szacunkowej mocy kWp dla danych godzin/dat w roku.

    Samemu można znaleźć takie strony w intenecie, gdzie po podaniu kWp
    i orientacji geograficznej paneli dostanie się wykresy mocy dla
    każdej (bezchmurnej) chwili w roku oraz szacowaną całkę roczną
    (często już z uwzględnieniem typowego zachmurzenia.).

    > Tym bardziej, że OP coś wspominał o jakimś "audycie" przy tej okazji,
    > czyli ktoś musiał coś tam szacować na bazie zastanych warunków. No
    > bo inaczej to równie dobrze można panele kupić na jakimś alleg*o a
    > instalację zlecić byle Zenkowi w berecie lub złożyć samemu ze szwagrem.

    Akurat Zenek ze szwagrem nie mają wpływu na geometrię ani meteorologię.
    Moc wyjcie taka sama, o ile wcześniej zamocowane przez nich panele nie
    spadną komuś na łeb.

    > O, o - ja właśnie o tym. Ale chcąc nie chcąc wracamy do pytania "co
    > jest w umowie?" (inaczej mówiąc "co OP tak naprawdę kupił?"). I dopiero
    > w zależności od tego wnioskować, czy to klient mało rozumny, czy też
    > kontrahent naciągacz.

    Wcale się nie zdziwię, jeśli ma w umowie zagwarantowaną na piśmie moc
    7 kW, nawet w nocy. Za to nie ma tam adresu ani żadnego innego kontaktu
    do wykonawcy. Facet ma niebywały talent do wyszukiwania takich, co to
    potrafią najwięcej obiecać. W każdym razie z podobnych jazd go kojarzę.

    --
    Jarek