  • Data: 2021-03-04 15:53:55
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/03/2021 15:44, trybun wrote:
    > A jaki nominał paneli?

    9.86kWp.

    > Ja  wczoraj uzyskałem 16KWh.   Oczywiście podaje dane z licznika prądu,
    > bo sam falownik pokazuje trochę więcej. Dzisiaj jako że jest całkowite
    > zachmurzenie to mam całe 3KW uzysku..

    Tu masz moje wykresy:

    https://drive.google.com/file/d/19bAuIESWnvFyK747CXr
    MPqXGF1jhIv_X/view?usp=sharing

    Wczoraj i dzisiaj.

    Gdyby nie lekki cień od drzewa, który uszkadza prawą stronę, był by
    sliczny "gauss".

    Dzisiaj jak widzisz falownik strasznie się szarpie. W ciągu kilku sekund
    moc potrafi skoczyć od 1x do 1/5x.

    Większość obrazków tego typu w necie jest uśredniona i nie pokazała by
    tego, co widzisz u mnie: przed południem był kilkusekundowy pik 6.37kW.

    Ale ja czytam z falownika moim własnym softem i dlatego widzę jak
    wygląda faktyczna moc *chwilowa*.

    Może wiec widzisz bardziej uśredniony obraz, a że pogoda super nie jest,
    to i uśredniony wynik jakoś niespecjalnie dobry.

    Mała uwaga: nawet jesli na czytniku/appce moc się zmienia co 1s to wcale
    nie oznacza że falownik prezentuje ja naprawdę chwilową. Zazwyczaj tam
    jest średnia ruchoma. Na przykład aplikacja do mojego falownika, na
    telefon, pokazuje ten sam wykres co mój, tylko "gładki". Tam tego 6.2kW
    nie zobaczysz.