  • Data: 2020-12-04 14:05:14
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.12.2020 o 09:07, heby pisze:

    > Spada, ale nie gwałtownie i nie przy 3 stopniach.
    >
    > Tu masz protego chińczyka, nawet taka pompa działa przyzwoicie jak na
    > 95% zimnych dni w PL:
    >
    > https://www.j-maskiner.dk/wp-content/uploads/2020/09
    /SPRSUN-DC-Inverter-Heat-Pump-Monoblock.pdf

    Ja jakoś w te -20C nie wierzę dla jednostki zewnętrznej w tym chińczyku.
    W mieście (znaczy się nie wieje i ciepło) mi się raz zdarzyło, że mi się
    jednostka zewnętrzna wyłączyła, a ja chłodzę cały rok a on będzie grzał...
    Mam jednostkę z obniżoną temperaturą pracy a ten chińczyk to pewnie się
    przy chłodzeniu wyłączy przy jakiś -10C na zewnątrz.
    I sobie teraz wyobraź, przyszłą wreszcie zima, mieszkasz na jakimś
    wygwizdowie i Ci się klima wyłącza na całą noc przy -10C. :D
    Bez zapasowego ogrzewania to ja bym się w klimę nie pchał.

    --
    AWa.