    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Date: Fri, 15 Apr 2022 21:19:51 +0200

    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Koszt założenia FV też jest spory jak widzisz i zwraca się dopiero po
    > kilku latach a później dopiero można mówić o jakimś zysku.
    > Znam kilku takich, co wzięli kasę z UE, posadzili orzechy i po 5 latach
    > mają zyski, niewiele robiąc i to znacznie większe. Nie tylko orzechy :)
    > Są też inne prace za 200zł miesięcznie, niewymagające ani sporych nakładów
    > ani pracy. Raptem to 7zł dziennie.
    > Rybki w akwarium. Taka paletka:
    > https://allegro.pl/kategoria/zwierzeta-akwariowe-ryb
    y-90175?string=paletki
> [...]
    > bloku idzie się tym bawić.
    > Tak po prawdzie to zwróć uwagę na dążenie do tych 7 zł dziennie i cały
    > marketing wokół tego. Jak dla mnie, to jest to zwykłe pranie mózgu
    > ludziom.
    > Jeśli każdy miałby przedstawione możliwości innego zarobku niż panele,
    > sądzę że wybrałby coś lepszego niż 7 zł dziennie, po 5 latach (spłata
    > instalacji/średnio). Wiesz ile kosztują fajne tuje czy jakieś krzaczki
    > borówki 3 letnie? Trochę tylko pracy(niewiele) przy inwestycji w podłoże.
    > Jak kukniesz na OLX to handel kwitnie :)

    Ludzie wiedzą jak się zarabia pieniądze, robią to. Twój pomysł tak naprawdę
    sprowadza się do tego, żeby zwyczajnie pracowali więcej. Czy o to chodzi? I
    to jeszcze z komplikacją w postaci rozwijania dodatkowej działalności
    zamiast wzięcia paru nadgodzin. To nie jest żadna alternatywa dla FW, która
    daje Ci zysk bez wymogu dodatkowej pracy. Powiem więcej, można hodować te
    rybki czy orzechy i jeszcze założyć FW. Bo jedno do drugiego nic nie ma.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/