  • Data: 2011-09-13 12:47:40
    Temat: Re: Fotoradary
    Od: Rychu <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-13 10:06, Cavallino pisze:

    > Absolutnie to takie pewne nie jest.

    W sumie to masz rację, bo trochę się z tym rozpędziłem. W sumie to
    nie ma nic pewnego. Zwłaszcza jeśli chodzi o sądy i PoRD.

    > Zdaniem SM (i nie tylko ich, moim też) jest to imitacja znaku drogowego,
    > która podlega takim samym przepisom.

    Cały czas mówimy tu o PoRD i Ustawie o Drogach Publicznych. Jeżeli
    zrobię sobie białe kółko w czerwonej ramce i w środku wpiszę
    na czarno 50. To może można to nazywać znakiem drogowym, mogę
    coś takiego pokazywać na szkoleniu z przepisów ruchu drogowego.
    Mogę to podpisać jako znak drogowy. Natomiast znakiem drogowym
    w rozumieniu PoRD nie jest i nie będzie dopóki nie będzie
    stało z prawej strony drogi lub nad nią. Po to ustawa definiuje
    drogę, pas drogowy i kilka innych rzeczy, żeby znakiem było
    to co stoi w pasie drogowym. Czyjaś prywatna działka pasem
    drogowym nie jest. Chociaż sądy kilku instancji pewnie będą
    miały trochę zabawy, bo bez względu na wyrok, każda ze stron
    będzie się odwoływała. W mojej opinii będzie to SM i będzie
    narażała Państwo na niepotrzebne koszty.

    PS. "Imitacja znaku drogowego" ;) Ja bym nazwał tak to,
    co dzisiaj w DC na kole poustawiali drogowcy w związku
    ze zbliżającym się remontem Księcia Bolesława. Jednak
    wg PoRD są to znaki drogowe.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)