  • Data: 2009-04-15 05:02:22
    Temat: Re: Fotoradar, jak to jest?
    Od: wiewior <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baczek pisze:
    > No wlasnie mam pytanie.
    > Motocykl zarejestrowany na zone.
    > Ona nie ma PJ kat A.
    > Jak przyjdzie foto, poda zgodnie z prawda, ze pojazd powierzyla mi, a ja
    > zgodnie z prawda ;) ze bylem tak pijany, ze nie pamietam kto wtedy jezdzil.
    >
    > Kto dostanie mandat za "niewiedze" kto prowadzil pojazd ?
    > Włascicielka wie komu go powierzyła.
    > Ja nie wiem kto się gaznal, ale ja nie jestem wlascicielem (bylem w tym
    > czasie niby posiadaczem czy jak to zwac).

    Ćwiczyłem tego roku temat.

    Prawo o ruchu drogowym
    Art. 78.
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    Kodeks wykroczeń
    Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o
    porządku ruchu na drogach publicznych,
    podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.

    Bez punktów.

    --
    Wiewior