  • 11. Data: 2010-12-12 17:02:01
    Temat: Re: Fotoradar i za?nieżony znak drogowy
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    ale bzdury wypisujecie i jeszcze pewnie nieswiadomi w to wierzą.
    Znak musi być widoczny i to z odpowiedniej odległosci, a jeśli ktoś
    przegrał taką sprawę to nie mam pojęcia jak on się bronił bo to prawie
    wprost z przepisów wynika.

    > Nie tak dawno ktoś tu sie sądził, bo złomiarze zabrali ograniczenie
    > prędkości przed fr.
    > I nic nie wskurał, bo nikt nie zgłosił braku znaku do odpowiednich służb.
    > Nieobecny znak też obowiązuje, taki paradoks.

    tak, może jeszcze płacić trzeba mandaty z znaki ktore są w planach i w
    papierach ale jeszcze nie zdażyli ich postawić? Ludzie pomyślcie trochę.

    Pozdrawia BearBag...

  • 12. Data: 2010-12-12 17:25:29
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "BearBag" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie mam pojęcia
    Właśnie...

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2010-12-12 21:21:12
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 12.12.2010 16:53, Jacek wrote:

    > sąd mówi zawsze tak samo. Skoro w papierach jest znak, więc obowiązuje.
    > To zadaniem kierowcy jest jechać na tyle wolno żeby go zauważyć.
    > Nie tak dawno ktoś tu sie sądził, bo złomiarze zabrali ograniczenie
    > prędkości przed fr.
    > I nic nie !_wskÓÓrał_!, bo nikt nie zgłosił braku znaku do odpowiednich służb.
    > Nieobecny znak też obowiązuje, taki paradoks.

    Hmm...
    Ale przecież jeśli kierującego pojazdem obowiązują _tylko_ ograniczenia
    prędkości* umieszczone po prawej lub nad jego pasem ruchu to na jakiej
    postawie takowy kierujący - nie uświadczywszy w tych lokalizacjach znaku
    - miałby otrzymać mandat?

    Domyślam się, że powyższa wypowiedź bazuje na doświadczeniach, staram
    się działać przyszłościowo.
    Opisane postępowanie pasuje mocno do terenu zabudowanego, wyśmiewanego w
    Misiu - tyle że to była nieco inna epoka...

    *-pomijając ograniczenia "domyślne" pokroju 90km/h

  • 14. Data: 2010-12-12 21:57:38
    Temat: Re: Fotoradar i zaśnieżony znak drogowy
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Kierujący wjechał nocą w osiedlową uliczkę, której nie znał (poszukiwał
    > adresu). Na końcu stał radiowóz, zatrzymano pod zarzutem jazdy pod prąd
    > ulicą jednokierunkową. Sprawdził znak. Był, ale całkowicie zasłonięty
    > jakimiś chaszczorami, a ponadto obrócony na słupku o 90 st. w poziomie.
    > Zobaczenie go i odczytanie podczas wjeżdżania - niemożliwe. Odmowa mandatu
    > z powodu niewłaściwego oznakowania.
    > Przegrana. Uzasadnienie: znak uszkodzony jest nadal ważny (sic!).

    Ja mialem kiedys inaczej - zatrzymano mnie na wyjezdzie z uliczki, obok
    znaku droga jednokierunkowa stojacego w druga strone niz jechalem. Kiedys z
    drugiej strony stal znak zakaz wjazdu, ale jak jechalem to nie bylo.
    Powiedzialem, ze nie mam zadnego znaku na wlocie, policjanci wymiekli i mnie
    puscili - nawet nie sprawdzali czy byl (ale i tak nie bylo)

    Fantom

  • 15. Data: 2010-12-12 22:01:50
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 16:53:11 +0100, Jacek napisał(a):

    > Nie tak dawno ktoś tu sie sądził, bo złomiarze zabrali ograniczenie
    > prędkości przed fr.
    > I nic nie wskurał, bo nikt nie zgłosił braku znaku do odpowiednich służb.

    A kto miał wiedzieć i zgłosić że danego znaku nie ma?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2010-12-13 00:09:25
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A kto miał wiedzieć i zgłosić że danego znaku nie ma?

    słup został

    Jacek

  • 17. Data: 2010-12-13 00:33:19
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-12-12 15:01, Jotte pisze:
> [...]
    > mandatu z powodu niewłaściwego oznakowania.
    > Przegrana. Uzasadnienie: znak uszkodzony jest nadal ważny (sic!).

    i wtedy masz regres do zarządcy drogi. Pewnie skończyłoby się w sądzie z
    powództwa cywilnego ale dlaczego nie?
    pozdrawiam
    marcin

  • 18. Data: 2010-12-13 00:37:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 13 Dec 2010 00:33:19 +0100 osobnik zwany Marcin Jan
    wystukał:

    regres od mandatu? widziałeś kiedyś KW?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2010-12-13 09:06:50
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > To, że w tamtych czasach takie rzeczy się zdarzały to nic dziwnego.
    > Ale dla mnie to jest dowód na to, że my jedynie gospodarczo oderwaliśmy
    > się od komuny.

    A Ty sadzisz, ze w krajach o "ugruntowanej odwiecznej demokracji" jest duzo
    lepiej? :-)
    IMHO niestety sie mylisz...
    Świat juz taki jest, ze jak ktos ma "wladze" to z niej najczesciej korzysta
    (to oczywiscie uogolnienie, ale chyba prawdziwie opisujace wiekszosc
    przypadkow) :-(

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.

  • 20. Data: 2010-12-13 09:56:45
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jacek wrote:

    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:o02akx44p8d9.dlg@rower.power.pl...

    > słup został

    Znaki bywają montowane także np. na słupach latarni.
    To co, dzwonić do służb że ktos ukradł 200 znaków z Grójeckiej?

    --
    Pozdro
    Massai