  • 11. Data: 2009-03-27 23:02:43
    Temat: Re: Fotografia Makro
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    > http://www.allegro.pl/item587147176_soczewka_makro_1
    0_dioptrii_52mm_f_vat_pr
    > omocja.html
    >>
    > http://www.allegro.pl/item589712398_soczewki_makro_z
    estaw_1_2_4_10_52mm_52_e
> [...]
    >>
    > Te soczewki z obu aukcji to tania, jednoelementowa chińszczyzna. Pod
    > względem jakoiści optycznej MSN-200 będzie o wiele lepszy. Zauważ jednak,
    > że
    > to nieco inne narzędzie - o dużo większej zdolności skupiajacej (+23
    > dioptrie) - co pzrekłąda się na większą skalę z mniejszej odległośći i
    > mniejszej średnicy - co oznacza wprawdzie mniejsze problemy z podejściem i
    > oświetleneim motywu, ale i większe problemy z winietowaniem.

    > kompletnie
    >>
    > Dokładnie tak. Nie ustawisz przy takiej odległości ostrości.

    Miałem wielką ochotę zakupic msn-202, podoba mi się efekt i cena. Jednak to
    nie spełni moich oczekiwań. Jeśli mówisz, że 3cm to opcja optymalna to
    wszystko co poza szybą 2,5cm lub więcej jest poza moim zasiegiem :( A juz
    myślałem, że znalazłem kompromis najakiś czas :(

    Andrzej Konarski

  • 12. Data: 2009-03-28 00:01:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Mar 2009, AK wrote:

    [...do Marka...]
    > OOO to świetnie. A czy możesz mi porównać taki konwetrer do
    > http://www.allegro.pl/item587147176_soczewka_makro_1
    0_dioptrii_52mm_f_vat_promocja.html

    Nie.
    :)
    To coś tak, jakby przy porównywaniu filtrów "czarna Hoya" i Marumi
    powoływać się na doświadczenia z bezpowłokową Hamą ;)
    Nie bić poproszę :), ale NMSP - niedawno był podobny wątek w innej
    sprawie (właśnie filtrów).
    Po prostu to inna kategoria jakości... nawet, jeśli w makro z zasady
    staramy się przymykać przysłonę (co zmniejsza wady optyczne układu).
    Soczewką da się oczywiście zrobić zdjęcie (bezpowłokową Hamą
    pod światło też) tylko różnice są zauważalne.
    Zdjęcia z soczewek na allegro raczej *nie* są dawane w pełnej
    rozdzielczośći, pewnie tak na wszelki wypadek :]

    FYI: aby nie powielać postów, to do innego miejsca w wątku: daj się
    *jednak* namówić na jakiś "mniejskalowy" konwerter.

    Raynox 250 może być dobrym kompromisem.
    Po prostu start ze zbyt wysokiego poziomu może wyczerpać Ci zapas
    cierpliwości przy próbach, a szkoda by było :D
    Sam mam Raynoxa 250 i mi starczy, a jak potrzebuję większych skal,
    to przeglądam obiektywy (takie od starych lustrzanek, specjalnie
    w tym celu kupiłem) 50 mm i 35 mm, coś się dopasuje ;)
    A odwrotnie mocowany obiektyw ma jeden plus - pozwala na te
    ok. 4,5 cm odstępu! (poza tym ma same wady, zaczynając od wagi,
    niekiedy większej od wagi aparatu :])

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-03-28 00:43:26
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    Wrrrrrrrrr!
    ; )

    adam

  • 14. Data: 2009-03-28 09:12:43
    Od: "AK" <a...@w...pl>

> [...]
    > A odwrotnie mocowany obiektyw ma jeden plus - pozwala na te
    > ok. 4,5 cm odstępu! (poza tym ma same wady, zaczynając od wagi,

    Dziękuję za odpowiedz, pytanie było czysto z ciekawosci. Mozesz mi
    powiedzieć jaka jest odległość optymalna od szkiełka 250 ? Chodiz mi o
    ostrość.

    POZDRO
    AK gg6422573

  • 15. Data: 2009-03-28 09:50:41
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    AK wrote:

    > Dziękuję za odpowiedz, pytanie było czysto z ciekawosci. Mozesz mi
    > powiedzieć jaka jest odległość optymalna od szkiełka 250 ? Chodiz mi o
    > ostrość.

    Moz.e moja rada nie jest najlepsza, ale ja bym proponowa? na pocza;tek
    zestaw soczewek makro. Jes'li zamierzasz fotografowac' obiektyw w
    odleg?os'ci ok. 1 metra od obiektywu, to nie potrzebujesz silnej soczewki
    makro. Wystarczy taka +1 lub +2 dioptrie. Jakos'c' zdje;c' przy ich
    zastosowaniu jest jeszcze moim zdaniem akceptowalna. Natomiast jak
    chcesz uz.yc' dwie razem (+3 dioptrie) to nie jest to najlepszy pomys?. O
    uz.ywaniu soczewki +10 zapomnij. Tak samo jak o ?a;czeniu soczewek. Jakos'c'
    spada dramatycznie.

    Pozdrawiam,
    Pawe? W.
    --
    Pad? mi dysk i wszystkie moje sygnaturki posz?y do cyfrowego raju :(((

  • 16. Data: 2009-03-28 10:01:16
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Uzytkownik "Pawel W." napisal
    > .?;''?''';'.'?.?;''?
    > --
    > Pad? mi dysk i wszystkie moje sygnaturki posz?y do cyfrowego raju :(((

    kodowanie chyba tez :P

  • 17. Data: 2009-03-28 10:09:57
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    akara0 wrote:
    > Uzytkownik "Pawel W." napisal
    >
    > kodowanie chyba tez :P

    Kodowanie też. Co prawda używam tego samego Thunderbirda, ale pod
    linuksem i jakieś dziwne problemy mam z kodowaniem. WYdaje mi się, że
    już we wszystkich miejscach poustawiałem właściwe i jedynie słuszne ;)
    ISO, a tu nadal coś nie tak.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.
    --
    Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

  • 18. Data: 2009-03-28 10:21:29
    Od: "AK" <a...@w...pl>

> [...]
    > chcesz uz.yc' dwie razem (+3 dioptrie) to nie jest to najlepszy pomys?. O
    > uz.ywaniu soczewki +10 zapomnij. Tak samo jak o ?a;czeniu soczewek.

    Rozumiem aczkolwiek do metra tyczylo sie ewentualnie obiektywu kamro do
    canona, a generalnie potrzebuje cos max 30cm odleglosci.

    Andrzej Konarski

  • 19. Data: 2009-03-28 10:29:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Mar 2009, AK wrote:

    > Dziękuję za odpowiedz, pytanie było czysto z ciekawosci.

    wKF: wnoszę o przycinanie cytatow, jak zostawienie całości nie ma
    sensu.

    > Mozesz mi
    > powiedzieć jaka jest odległość optymalna od szkiełka 250 ? Chodiz mi o
    > ostrość.

    Jak chodzi Ci o odległość ostrzenia od 1. soczewki, to przy
    prawidłowo ustawionym aparacie (czyli aparat na nieskończonosć)
    jest to 11 centymetrów z niewielkim hakiem.
    Przy założeniu j.w. (że aparat jest ustawiony na nieskończoność)
    ta odległość nie powinna za bardzo zależeć od modelu aparatu.
    Oczywiście ostrzyć z nieco bliższa można.
    Natomiast skala odwzorowania, owszem, zależy od tego co "może"
    aparat podpięty do konwertera - w KM A200 uzyskuję poniżej
    2,5 cm kadru, czyli nieźle, ale Marek korzystający z Coolpixa
    995 tyle ma *bez* konwertera.
    Weź to również pod uwagę :) - do jakiego to aparatu chciałeś
    podpinać ów konwerter?

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-03-28 10:33:52
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    > Weź to również pod uwagę :) - do jakiego to aparatu chciałeś
    > podpinać ów konwerter?

    Canon PowerShot a 610 7-29mm.