  • 1. Data: 2012-12-31 12:34:11
    Temat: Format obrazu
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Witam

    Moje pytanie dotyczy obbioru kanałów cyfowo nadawanych, zarówno SAT jak i
    naziemnych. Z czego wynika ten bałagan w formatach nadawania? Chodzi o 16:9, lub
    4:3. Jeśli chodzi o naziemne to trzeba ręcznie zmieniać format, bo każdy huj na
    swój strój. Opcja autoszerokość nie działa. Czy to zostanie wreszcie jakoś
    unormowane? Czy nadawcy będą umieszczać w sygnale jakieś znaczniki/kody, które
    rozpozna odbiornik i sam wybierze właściwy format? Podobnie, albo gorzej jest z
    TV SAT. Większość programów z Astry i Hot Birda nadaje w formacie 4:3, ale jest
    kilka, które nadaja nie wiadomo jak. Obraz jest spłaszczony, albo rozciągnięty w
    pionie i nic się nie da zrobić. Przynajmniej z poziomu mojego tunera. Czy
    decydenci owych kanałów oglądają co nadają? Czy po prostu mają w dupie klienta?

    Pzdr

  • 2. Data: 2012-12-31 13:44:48
    Temat: Re: Format obrazu
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Kamil" <k...@n...pl> wrote:
> [...]
    > decydenci owych kanałów oglądają co nadają? Czy po prostu mają w dupie klienta?

    Zacznijmy od tego, jaki masz tuner. Bo moje (DVB-C, DVB-T i DVB-S) działają
    poprawnie.
    A może coś w telewizorze poprzestawiałeś?

  • 3. Data: 2012-12-31 14:11:25
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał:

    > Zacznijmy od tego, jaki masz tuner. Bo moje (DVB-C, DVB-T i DVB-S) działają
    > poprawnie.

    Dzięki za odzew. Oczywiście podejrzewam, że tuner może sobie w pełni nie radzi z
    oobsługą formatów. Mówię o TV SAT. Jest to tunerek Digital M-35. Zreszta mam
    jeszcze inne tunery. Min. oryginały Polsatu i Cyfry+. Objawy sa identyczne.
    Mógłbys podać typ swojego/swoich tunerów? Jeśli możesz rzuć okiem na kanały
    Tele5, TVS i Sexy Sat TV. Na pewno masz dobrze?

    > A może coś w telewizorze poprzestawiałeś?

    Co mianowicie można poprzestaiwać? Naziemne mam dobrze, tyle że muszę ręcznie
    wybierać 4:3, czy 16:9. Natomiat Tuner Sat mam przez magnetowid (modulator) i
    wejście antenowe telewizora, czyli z poziomu telewizora jest to juz analog.

    Pzdr

  • 4. Data: 2012-12-31 14:41:55
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    Kamil pisze:
    [...]
    > Co mianowicie można poprzestaiwać? Naziemne mam dobrze, tyle że muszę ręcznie
    > wybierać 4:3, czy 16:9.

    Może masz stary telewizor? Mój tv bezbłędnie przełącza format przy
    odbiorze analogowym/

    > Natomiat Tuner Sat mam przez magnetowid (modulator) i
    > wejście antenowe telewizora, czyli z poziomu telewizora jest to juz analog.

    Informacja o formacie między odbiornikiem sat. a magnetowidem jest
    przekazywana przez kabel scart. Jednak nie słyszałem, żeby jakikolwiek
    modulator w sprzęcie domowym uwzględniał znaczniki formatu.

    Pewnie, lepiej byłoby, gdyby format był jakoś kodowany w treści
    obrazu... No ale nie jest.

    --
    J.R.

  • 5. Data: 2012-12-31 16:17:10
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "J.R." napisał:

> [...]

    > przekazywana przez kabel scart. Jednak nie słyszałem, żeby jakikolwiek
    > modulator w sprzęcie domowym uwzględniał znaczniki formatu.

    Przeczytaj z uwagą to co napisałem, bo odnosisz się do czegoś, czego nie
    napisałem. A do rzeczy. Czy ktoś, jakaś instutucja w Polsce zajmuje sie tym
    tematem? Ktoś do kogo można sie zwrócić z prośb a o informacje, wyjaśnienia?

    Pzdr

  • 6. Data: 2012-12-31 16:46:28
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Mógłbys podać typ swojego/swoich tunerów? Jeśli możesz rzuć okiem na kanały
    > Tele5, TVS i Sexy Sat TV. Na pewno masz dobrze?

    Mam dobrze, ale nie mam domyślnie ustawione na auto. Przy auto działy
    się cuda. O ile dobrze pamiętam to mam letterbox 16:9 ustawione.

    --
    Jingiel

  • 7. Data: 2012-12-31 16:59:54
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Jingiel" napisał:

    > Mam dobrze, ale nie mam domyślnie ustawione na auto. Przy auto działy
    > się cuda. O ile dobrze pamiętam to mam letterbox 16:9 ustawione.

    Ja pytałem o ustawienia tunera SAT, a nie telewizora, ponieważ jak celowo
    napisałem Sat odbiram przez modulator analogowy magnetowidu.

    > O ile dobrze pamiętam ...

    Jak rozumiem nie masz teraz dostępu do telewizora?

    Pzdr

  • 8. Data: 2012-12-31 17:09:37
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    Kamil pisze:

    > Przeczytaj z uwagą to co napisałem, bo odnosisz się do czegoś, czego nie
    > napisałem.

    Napisałeś, cytuję: "Naziemne mam dobrze, tyle że muszę ręcznie
    wybierać 4:3, czy 16:9."

    Wydaje mi się, że "Mój tv bezbłędnie przełącza format przy odbiorze
    analogowym" jest odpowiedzią właśnie na to, nie?

    --
    J.R.

  • 9. Data: 2012-12-31 17:22:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.R." <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Napisałeś, cytuję: "Naziemne mam dobrze, tyle że muszę ręcznie
    > wybierać 4:3, czy 16:9."
    >
    > Wydaje mi się, że "Mój tv bezbłędnie przełącza format przy odbiorze
    > analogowym" jest odpowiedzią właśnie na to, nie?

    Masz rację, wydaje Ci się.
    W większości kraju "naziemnie" oznacza również "cyfrowo".

  • 10. Data: 2012-12-31 17:31:02
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    Cavallino pisze:

    > Masz rację, wydaje Ci się.
    > W większości kraju "naziemnie" oznacza również "cyfrowo".

    Może i tak, chociaż chyba by napisał coś o set top boxie?

    Jeśli kolega kamil ma tuner naziemnej telewizji cyfrowej podłączony
    również przez modulator magnetowidu, to... nie dziwię się niczemu.

    A jeśli bezpośrednio do tv, to się dziwię - set top boxy od naziemnej tv
    cyfrowej na ogół mają rozmaite ustawienia i dają się skłonić do
    automatycznego dopasowania formatu.

    --
    J.R.