  • 1. Data: 2012-01-05 22:37:50
    Temat: Focus II 2007 - sprzęgło
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    Autko jak w temacie, w czerwcu stuknie mu piąty roczek, jeżdżony głownie
    w mieście (DC), sporą część życia w korkach. Ostatnio zauważyłem, że
    zrobił się jakiś taki leniwy przy ruszaniu, przy przyspieszaniu, mam
    coraz silniejsze przekonanie, że już mu się ślizga sprzęgło. Test IV
    biegu zrobiłem mu, i zgasł ale to dosyć ekstremalne doświadczenie, poza
    tym podejrzewam, że gdyby nie zgasł to i do jazdy niezbyt by się już
    nadawał i raczej nie byłoby rozterek, ja zaś po prostu nie chciałbym się
    rozkraczyć gdzieś na środku TŁ... Podpowiedzcie mi, jak na 100% upewnić
    się że sprzęgło jest faktycznie do roboty i gdyby okazało się że tak,
    jakie sprzęgło najlepiej kupić? Sachsa? Inne? Bo fordowskiego
    zdecydowanie nie chcę...

    Z góry dzięki za sugestie.

  • 2. Data: 2012-01-05 23:11:36
    Temat: Re: Focus II 2007 - sprzęgło
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2012-01-05 22:37, Andrzej Zbierzchowski wrote:
> [...]
    > się że sprzęgło jest faktycznie do roboty i gdyby okazało się że tak,
    > jakie sprzęgło najlepiej kupić? Sachsa? Inne? Bo fordowskiego

    Udać się z tym do Zbycha: http://www.zbicar.waw.pl/. Na pewno nie będzie
    naciągał na wymianę, jeżeli nie będzie potrzebna.

    Piotr

  • 3. Data: 2012-01-06 00:29:57
    Od: Kajetan Malkontowicz <k...@m...org>

    W dniu 05-01-2012 22:37, Andrzej Zbierzchowski pisze:
    > Autko jak w temacie, w czerwcu stuknie mu piąty roczek, jeżdżony głownie
    > w mieście (DC), sporą część życia w korkach. Ostatnio zauważyłem, że
    > zrobił się jakiś taki leniwy przy ruszaniu, przy przyspieszaniu, mam

    Przegoń go na trasie i sprawdź czy mu nie przejdzie. Niestety Focusy tak
    mają, że jeżdżone po mieście na niskich obrotach nagle zaczynają być
    mocno mulaste. 200km szybkiej trasy raz w miesiącu załatwia problem.
    Jeśli to byłoby sprzęgło, to obroty będą rosnąć nieproporcjonalnie do
    prędkości, tak jest czy auto po prostu muli?
    --
    pozdrowienia
    Kajetan

  • 4. Data: 2012-01-06 11:05:24
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-05 23:11, Uncle Pete pisze:
    > Udać się z tym do Zbycha: http://www.zbicar.waw.pl/. Na pewno nie będzie
    > naciągał na wymianę, jeżeli nie będzie potrzebna.

    Dzięki!!! :)

  • 5. Data: 2012-01-06 11:33:48
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Andrzej Zbierzchowski

    Albo http://www.abscar.pl.

  • 6. Data: 2012-01-06 11:41:37
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Andrzej Zbierzchowski

    > Podpowiedzcie mi, jak na 100% upewnić
    > się że sprzęgło jest faktycznie do roboty

    Czuć, że czasem (zaczyna się od wyższych biegów) obroty silnika rosną, a
    prędkość nie, często rosną, auto nie przyspiesza lub słabo przyspiesza, a
    sprzęgło po sekundzie łapie i wtedy obroty spadają, a auto przyspiesza
    normalnie. Ogólnie jak ktoś wie na co patrzeć to rozpozna problem ze
    sprzęgłem bez pudła.

    > i gdyby okazało się że tak,
    > jakie sprzęgło najlepiej kupić? Sachsa? Inne? Bo fordowskiego
    > zdecydowanie nie chcę...

    A co jest złego w sprzęgłach Forda? Przecież on ich nie produkuje, tylko
    sprzedaje zasadniczo to co jest na rynku wtórnym, czyli Luk, Sachs, Valeo
    (nie wiem co aktualnie do Twojego modelu).

  • 7. Data: 2012-01-06 11:43:35
    Od: to <t...@i...pl>

    begin to

    > A co jest złego w sprzęgłach Forda? Przecież on ich nie produkuje, tylko
    > sprzedaje zasadniczo to co jest na rynku wtórnym, czyli Luk, Sachs,
    > Valeo (nie wiem co aktualnie do Twojego modelu).

    Nie wtórnym, tylko zamienników, sorry. Z zamienników najlepszy jest chyba
    Luk, ale ogólnie wszystkie są porównywalne, więc nie ma co nad tym jakoś
    specjalnie deliberować.

  • 8. Data: 2012-01-06 12:20:28
    Temat: Re: Focus II 2007 - ?
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-06 11:41, to pisze:
> [...]
    > sprzęgło po sekundzie łapie i wtedy obroty spadają, a auto przyspiesza
    > normalnie. Ogólnie jak ktoś wie na co patrzeć to rozpozna problem ze

    No to mam jasność. To jest to. Dzięki.

    > A co jest złego w sprzęgłach Forda?

    Zdechło po 50 000 - fakt, że nie robiłem tras tylko niemal cały czas
    sprzęgło - dwójka - sprzęgło - jedynka ale meine kobite w Astrze jeździ
    w tych samych warunkach (ja jej autem też) i problemu nie ma. Zresztą
    nie ja pierwszy się skarżę...

    > Przecież on ich nie produkuje, tylko
    > sprzedaje zasadniczo to co jest na rynku wtórnym, czyli Luk, Sachs, Valeo
    > (nie wiem co aktualnie do Twojego modelu).

    O tym wiem :), dla Forda robi o ile się nie mylę Valeo więc zamówię
    Sachsa lub Luk...

    Jeszcze raz dzięki :)

    A.Z.

  • 9. Data: 2012-01-06 12:22:39
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-06 11:33, to pisze:
    > begin Andrzej Zbierzchowski

    > Albo http://www.abscar.pl

    Ooooo, ta opcja zdecydowanie mi bliższa geograficznie... :)

  • 10. Data: 2012-01-06 13:22:45
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > sprzęgło - dwójka - sprzęgło - jedynka ale meine kobite w Astrze jeździ
    > w tych samych warunkach (ja jej autem też) i problemu nie ma. Zresztą

    Może masz taki styl jazdy - za dużo jeździsz na półsprzęgle, albo
    trzymasz nogę na pedale sprzęgła. Mi sprzęgło w Focusie I wytrzymało 130
    tys. km. i według mechanika nie był to rekord świata.

    Piotr