  • 11. Data: 2012-01-06 13:45:01
    Temat: Re: Focus II 2007 - ?
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-06 13:22, Uncle Pete pisze:
    > Może masz taki styl jazdy - za dużo jeździsz na półsprzęgle, albo
    > trzymasz nogę na pedale sprzęgła. Mi sprzęgło w Focusie I wytrzymało 130
    > tys. km. i według mechanika nie był to rekord świata.

    NA półsprzęgle unikam, czasem na sprzęgle wcisnietym do dechy ale to nie
    powinno rzutować, nie?

  • 12. Data: 2012-01-06 19:29:52
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Andrzej Zbierzchowski

    > Zdechło po 50 000 - fakt, że nie robiłem tras tylko niemal cały czas
    > sprzęgło - dwójka - sprzęgło - jedynka ale meine kobite w Astrze jeździ
    > w tych samych warunkach (ja jej autem też) i problemu nie ma. Zresztą
    > nie ja pierwszy się skarżę...

    Pewnie zbieg okoliczności, te wszystkie sprzęgła są podobnej jakości,
    dlatego zresztą lepiej kupić zamiennik, bo jest po prostu tańszy. Tylko
    raczej zleć to warsztatowi -- wtedy będziesz mógł w razie czego
    reklamować ew. złe działanie sprzęgło jako całość, a tak sprzedawca
    sprzęgła i warsztat będą odbijać piłeczkę.

  • 13. Data: 2012-01-12 17:10:20
    Temat: Re: Focus II 2007 - sprzęgło
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 05 Jan 2012 22:37:50 +0100, w <je557j$pv5$1@inews.gazeta.pl>, Andrzej
    Zbierzchowski <a...@g...pl> napisał(-a):

    > Autko jak w temacie, w czerwcu stuknie mu piąty roczek, jeżdżony głownie
    > w mieście (DC), sporą część życia w korkach. Ostatnio zauważyłem, że
    > zrobił się jakiś taki leniwy przy ruszaniu, przy przyspieszaniu, mam
    > coraz silniejsze przekonanie, że już mu się ślizga sprzęgło.

    Myślę, że się mylisz. Ślizgające się sprzęgło od razu rozpoznasz -- obroty
    rosną, a auto nie jedzie.

    Zrób parę ostrych startów z jedynki, a poczujesz to (jeżeli oczywiście masz
    rzeczywiście sprzęgło uszkodzone).

  • 14. Data: 2012-01-12 20:31:51
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-12, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

> [...]
    > rosną, a auto nie jedzie.
    >
    > Zrób parę ostrych startów z jedynki, a poczujesz to (jeżeli oczywiście masz

    Z dwójki lepiej, na jedynce przy sprawnym sprzęgle obroty rosną tak
    szybko, że patrząc tylko na wskaźniki wydaje się, że się ślizga.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 15. Data: 2012-01-30 15:42:06
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-12 17:10, r...@k...pl pisze:
    > Zrób parę ostrych startów z jedynki, a poczujesz to (jeżeli oczywiście masz
    > rzeczywiście sprzęgło uszkodzone).

    Wczoraj zrobiłem inaczej - przećwiczyłem ostre przyspieszanie od 110-120
    km/h na piątce na A2. Po którymś depnięciu załapywało. I efekt był taki:
    ja mu w gaz, auto nie idzie, spalanie chwilowe rośnie.

  • 16. Data: 2012-01-31 12:31:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 30 Jan 2012 15:42:06 +0100, w <jg6a7u$q6b$1@inews.gazeta.pl>, Andrzej
> [...]

    > km/h na piątce na A2. Po którymś depnięciu załapywało. I efekt był taki:
    > ja mu w gaz, auto nie idzie, spalanie chwilowe rośnie.

    Ale ważne czy obroty przy tym rosną.

  • 17. Data: 2012-01-31 14:44:08
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-05 22:37, Andrzej Zbierzchowski pisze:
> [...]
    > zrobił się jakiś taki leniwy przy ruszaniu, przy przyspieszaniu, mam
    > coraz silniejsze przekonanie, że już mu się ślizga sprzęgło. Test IV
    > biegu zrobiłem mu, i zgasł ale to dosyć ekstremalne doświadczenie, poza
    > tym podejrzewam, że gdyby nie zgasł to i do jazdy niezbyt by się już
    > nadawał i raczej nie byłoby rozterek, ja zaś po prostu nie chciałbym się
    > rozkraczyć gdzieś na środku TŁ... Podpowiedzcie mi, jak na 100% upewnić
    > się że sprzęgło jest faktycznie do roboty i gdyby okazało się że tak,
    > jakie sprzęgło najlepiej kupić? Sachsa? Inne? Bo fordowskiego

    Może komputer dostosował się do kapeluszniczego stylu jazdy i bardziej
    skąpo dawkuję paliwo?

    Może daj mu trochę pojeździć na obrotach jest szansa że ożyje:)

    A.

  • 18. Data: 2012-02-01 17:33:45
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-31 12:31, r...@k...pl pisze:
    > Ale ważne czy obroty przy tym rosną.

    Siłą rzeczy...

  • 19. Data: 2012-02-01 17:38:34

    Wed, 01 Feb 2012 17:33:45 +0100, w <jgbphc$q63$2@inews.gazeta.pl>, Andrzej
    Zbierzchowski <a...@g...pl> napisał(-a):

    > Siłą rzeczy...

    Niekoniecznie siłą rzeczy, spalanie chwilowe rośnie bardziej z siłą naciskającą
    pedła gazu, niekoniecznie z prędkością :).

    Jak obroty skaczą z 3k na 6k, a auto nie przyspieszyło proporcjonalnie, to albo
    do warsztatu, albo trzymaj w kieszenie wizytówkę do laweciarza...