    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Focus C-max
    Date: Mon, 4 Jan 2010 14:12:42 +0100

    Jacek wydusił z siebie te słowy:

    > Czy ktoś z grupowiczów ujeżdża Focusa c-max? Wpadło mi to autko w oko
    > (roczniki 2005-2006). Jak z trwałością silników, zawieszenia i
    > ogólnymi kosztami eksploatacji? Obecnie ujeżdżam Scenica ('99r) i
    > szukam nowszego samochodu o podobnych gabarytach.
    > Będę wdzięczny za wasze opinie.

    Jak miałeś scenica .. to kup se nowszego scenica
    C-MAXem jeździ sie fajnie, dobrze sie prowadzi, ale jest bardziej sztywny a
    tym samym jesli jestes przyzwyczajony do Renówki .. to będzie Ci źle.
    C-MAX jest też wyraźnie mniejszy, zwlaszcza w srodku i ma mniejszy bagażnik
    Fajnym gadżetem w Cmaxie, jesli jeździ sie w 4 osoby to są przesuwane
    siedzenia tylne do srodka, i robi sie więcej miejsca.
    Co do siloników moge wypowiedzieć sie tylko o dieslach, bo tylko dieslami
    jeździlem

    Ludzie narzekają na 1,8TDCI, choc osobiście nie trafilem na problem.
    Osobiście mialem 1,6TDCI (110KM) przez jakis czas i silnik jest
    wystarczający. W porównaniu jednak ze scenikiem/laguną palił mi 1,5 litra
    więcej i przy dynamicznej jeździe zwykle srednie spalanie wychodzilo mi kolo
    8 litrów.
    Scenik nie palił więcej niż 7 a zwykle 6,5
    Mocniejsze wersje 2,0TDCI 136KM to już są, nie przesadzając, rakiety - jak
    na tego rodzaju samochód. Na II biegu mocy jest aż za duzo, co przy braku
    przyzwyczajenia moze powodować problemy na skrzyżowaniach i zakrętach bo
    auto jedzie wtedy jak Vectra OPC ;) jest mega podsterowny. Spalanie nie
    różni sie w praktyce od 1,6TDCI, za to są droższe w zakupie i ciężej takiego
    znaleźć.
    Wersje z ESP są stosunkowo rzadkie.

    Auto wygodne, ale wcale nie duze i na mój gust za twarde. Ergonomia wnętrza
    całkiem fajna, ale znów Scenic chyba przypadł mi bardziej do gustu.
    Łatwiej też znaleźć dobrze wyposażonego Scenika niż C-max'a

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)