eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFocus 1.8 TDCi nie odpalaRe: Focus 1.8 TDCi nie odpala
  • Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 20 Jan 2010 08:09:28 +0100
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    X-Mailer: The Bat! (v1.62r) Personal
    X-Priority: 3 (Normal)
    Message-ID: <7...@p...pl>
    Subject: Re: Focus 1.8 TDCi nie odpala
    In-Reply-To: <hit2sn$86r$1@inews.gazeta.pl>
    References: <a...@e...googlegroups.com>
    <himr1m$505$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@j...googlegroups.com>
    <hipark$e0a$1@inews.gazeta.pl> <1...@p...pl>
    <hit2sn$86r$1@inews.gazeta.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Comment-To: SALAMON
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    NNTP-Posting-Host: 87.205.121.39
    X-Trace: news.home.net.pl 1263971372 87.205.121.39 (20 Jan 2010 08:09:32 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 39
    X-Authenticated-User: roman.eskrzynka
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2248565
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello SALAMON,

    Saturday, January 16, 2010, 8:09:14 PM, you wrote:

    >>> I właśnie problemem są te krótkie przejażdżki - przez kilka pierwszych
    >>> minut (bodajże pięć) akumulator nie jest ładowany (jakoś ograniczone to
    >>> jest softem elektroniki), a prądu używasz (światła, nawiew, radio itp.),
    >>> więc po najbliższym postoju (przez noc, gdy zimno) niedoładowany
    >>> akumulator (jeszcze wydojony przez świece żarow) nie zakręci
    >>> rozrusznikiem :-(
    >> Kto Ci takich bzdur naopowiadał?
    > Serwis forda tak twierdził (Auto Boss w Katowicach).
    > Wszystkie Focusy w naszej firmie zaliczyły już odpalanie z kabli.
    > O ile to nieładowanie w początkowym okresie średnio do mnie przemawia,
    > to na pewno elektronika odcina część odbiorników prądu (w tym
    > rozrusznik) przy zbyt niskim poziomie naładowania akumulatora.

    Czyli mamy pomieszanie urban legend z niezrozumieniem dość
    elementarnych zasad fizyki. Jak zwykle.

    A sprawa jest banalnie prosta: pojedynczych minut pracy silnika
    potrzeba, żeby zimą akumulator stale ładowany alternatorem, odzyskał
    energię, jaką stracił na podgrzewanie świec i rozruch silnika. Jak
    jeszcze do tego dochodzi podgrzewanie szyb i/lub foteli, to faktycznie
    5 minut może być za mało.

    Odcinanie odbiorników i uniemożliwienie rozruchu przy nadmiernie
    rozładowanym akumulatorze jest raczej postępowaniem chwalebnym - i tak
    już nie zakręci a po co całkiem akumulator zamęczać?

    Jak się zimą eksploatuje samochód na krótkich odcinkach, to trzeba to
    robić z głową, niestety. Szczególnie, gdy to diesel.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: