  • 81. Data: 2013-10-14 12:27:48
    Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-14 10:48, Myjk pisze:

    > Ciekawe.
    Nie wiem czy ciekawe, ale prawdziwe.

    > Ale to tylko zdanie serwisu, który niestety nie ma pojęcia o czym mówi.

    Jasne, oczywiscie Ty masz lepsze rozeznanie w tych modelach niz goscie
    co od wielu lat siedza tylko w Volvo..apropo, byli pracownicy Volvo.

    > Najpierw to Ty weź rzeczoznawce, bo na
    > opinii serwisu daleko nie zajedziesz.

    Dziwne masz podejscie, tlumaczylem jzu kto ma obowiazek udowadniac, jak
    mas zinne zdanie podaj przepis lub jakis przyklad, gdzie kupujacy musial
    cos udowadniac.

    .

    > Nie jest, ale trzeba go używać zgodnie z instrukcją.
    > Poza tym NIE jest przyczyną rozbiegania silnika.

    To tez tylko twoje zdanie.
    PIsalem ze rozbieganie jest koncowym efektem, Ty ciagle swoje:/

    > Bez sensu jest szukać podstawy prawnej,
    > gdy błąd popełniasz już w podstawach.

    Jasne, wszystko jest bez sensu, Po Twoich wypowiedziach wnioskuje ze
    opierasz je tylko na swoim zdaniu a argumentacja jest "tak bo tak"...

  • 82. Data: 2013-10-14 12:30:00
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

> [...]

    Jasne, oczywiscie Ty masz lepsze rozeznanie w tych modelach niz goscie
    co od wielu lat siedza tylko w Volvo..apropo, byli pracownicy Volvo.

    Dziwne masz podejscie, tlumaczylem juz kto ma obowiazek udowadniac, jak

  • 83. Data: 2013-10-14 13:07:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wchpikus" napisał w wiadomości
    >Nie wiem czy ciekawe, ale prawdziwe.

    >Jasne, oczywiscie Ty masz lepsze rozeznanie w tych modelach niz
    >goscie co od wielu lat siedza tylko w Volvo..apropo, byli pracownicy
    >Volvo.

    Akurat Volvo ... rozne silniki wsadzalo. I serwisanci czesto nie mieli
    o nich pojecia.

    Tym niemniej ich wypowiedz budzi spore zastrzezenia - gdzie dpf a
    gdzie miska olejowa.
    Jak to paliwo przeplynelo.

    J.

  • 84. Data: 2013-10-14 13:08:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Oct 2013 02:34:34 -0700 (PDT), p...@g...com

    > z opisu wyglada to tak ze zdechl czujnik, ktory pokazuje stan wypelnienia DPF co w
    polaczeniu z uzytkownikiem

    Czujnik to sobie _może_ i można wyłączyć, kontrolkę zakryć -- ale gdyby DPF
    się przepełnił to i tak daleko by nie ujechał, bo PCM by zatrzymało silnik.
    Ingerencji w PCM sprzedawca nie zrobi, bo to skomplikowana i kosztowna
    sprawa.

    Aha, a tu widać jakość serwisu posiłkowego wątkotwórcy. Podobno to auto nie
    ma kontrolki DPF? Ma nawet więcej, bo podaje konkretny błąd na
    wyświetlaczu, a nie tak jak w większości świecenie/miganie a żeby wiedzieć
    co się stało, to trzeba auto pod komputer, za 2 paczki, podłączyć.

    --
    Pozdor Myjk

  • 85. Data: 2013-10-14 13:16:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > o nich pojecia.
    >
    > Tym niemniej ich wypowiedz budzi spore zastrzezenia - gdzie dpf a

    A nie jest tak, ze wypalanie polega na tym, ze wtryski podlewaja wiecej
    ON przez co podwyzszaja temperature spalin i wypala sie w ten sposob DPF?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 86. Data: 2013-10-14 13:18:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
    >Jak od dawna interesuję się zagadnieniem filtrów DPF, w życiu nie
    >dotarłem
    >do podobnej informacji tj. silnik się zatarł bo się olej rozrzedził
    >(nawet
    >jeśli został zalany zły olej). Rozrzedzanie oleju w silnikach z DPFem
    >jest
    >rzeczą naturalną -- jest przewidziane przez producenta.

    O co chodzi z tym rozrzedzaniem oleju ?
    Czemu sie rozrzedza i ktoredy ?

    J.

  • 87. Data: 2013-10-14 13:19:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Oct 2013 12:30:00 +0200, wchpikus

    > Jasne, oczywiscie Ty masz lepsze rozeznanie w tych modelach niz goscie
    > co od wielu lat siedza tylko w Volvo..apropo, byli pracownicy Volvo.

    Pisze się "a propos" -- abstrahując jednak od tego małego szczegółu o
    niczym to nie świadczy. Nie raz i nie dwa wykazywano pracownikom ASO, że
    mają małe pojęcie -- bo zazwyczaj się z takimi przypadkami nie spotykają, a
    niewielu jest takich mechaników ASO, co poszerzają swoją wiedzę poza bramą
    serwisu.

    To z prostej przyczyny, wbrew pozorom takie rozbieganie silnika nie jest
    wcale częste, przyczyn może być parę, a jednoznaczne stwierdzenie co
    zawiodło przy towarzyszącej temu zjawisku dewastacji elementów, praktycznie
    niemożliwe -- chyba że mają szklaną kulę.

    > Dziwne masz podejscie, tlumaczylem juz kto ma obowiazek udowadniac, jak
    > masz inne zdanie podaj przepis lub jakis przyklad, gdzie kupujacy musial
    > cos udowadniac.

    On będzie musiał udowdnić, jak ty podasz mu co ma udowodnić. Jak podasz mu
    to tak jak nam tutaj, to się bardzo szybko z tego wymiga -- i dobrze.

    > To tez tylko twoje zdanie.
    > PIsalem ze rozbieganie jest koncowym efektem, Ty ciagle swoje:/

    Ja ci z kolei pisałem, że bzdury z serwisu łykasz -- a łykasz, bo tak ci
    jest akurat wygodniej -- a Ty ciągle swoje. Zatkany filtr DPF nie ma
    ŻADNEGO, podkreślam, _ŻADNEGO_ wpłwu na rozbieganie się silnika.

    > Jasne, wszystko jest bez sensu, Po Twoich wypowiedziach wnioskuje ze
    > opierasz je tylko na swoim zdaniu a argumentacja jest "tak bo tak"...

    Ja się opieram na logice i na poszanowaniu drugiego człowieka. Szukanie na
    siłę problemu żeby sobie kieszeń uratować, jest dla mnie jakieś takie
    niemęskie. Jak już pisałem, staram się też postawić na miejscu sprzedawcy.

    Nie życzyłbym sobie, aby ktoś po 10 tys. km przejechanych odkupionym
    odemnie samochodzie, który był w stanie normalnego użytkowania i bez
    żadnych wad, zakładał mi sprawę w sądzie, zarzucał celowe działanie na
    szkodę kupującego i mnie obciążał kosztami własnych zaniedbań i uszkodzeń w
    samochodzie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 88. Data: 2013-10-14 13:21:29
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Widac jakie masz rozeznanie w tym temacie.

    http://volvo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=10932
    7

> [...]
    > wyświetlaczu, a nie tak jak w większości świecenie/miganie a żeby wiedzieć
    > co się stało, to trzeba auto pod komputer, za 2 paczki, podłączyć.

    Jak mowie ze w tym akurat roczniku (moze pozniejsze juz mialy ta
    kontrolke) NIE MA INFORMACJI O stanie filtra, to gdzie jest szukasz?

    Poczytaj troche i dowiedz sie, ze sa takie modele.

  • 89. Data: 2013-10-14 13:26:23
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > O co chodzi z tym rozrzedzaniem oleju ?
    > Czemu sie rozrzedza i ktoredy ?

    Wtryski podlewaja wiecej ON i przez pierscienie leci w olej i masz silnik
    smarowany olejem silnikowym z dodatkiem ON :-) Piekna sprawa...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 90. Data: 2013-10-14 13:30:04
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

> [...]
    > niewielu jest takich mechaników ASO, co poszerzają swoją wiedzę poza bramą

    Jakos nikt na ten serwis nie narzeka, to nie jest pierwszy z brzegu, ale
    ok, mysl co chcesz

> [...]
    > zawiodło przy towarzyszącej temu zjawisku dewastacji elementów, praktycznie
    > niemożliwe -- chyba że mają szklaną kulę.

    Malo widziales chyba

    > On będzie musiał udowdnić, jak ty podasz mu co ma udowodnić. Jak podasz mu
    > to tak jak nam tutaj, to się bardzo szybko z tego wymiga -- i dobrze.

    Powiedzialem co, zapchany fitr, ma udowodnic ze nie byl.

    > Ja ci z kolei pisałem, że bzdury z serwisu łykasz -- a łykasz, bo tak ci
    > jest akurat wygodniej -- a Ty ciągle swoje. Zatkany filtr DPF nie ma
    > ŻADNEGO, podkreślam, _ŻADNEGO_ wpłwu na rozbieganie się silnika.

    To tylko Twoje zdanie, nie wiem skad masz takie doswiadczenie...

> [...]
    > siłę problemu żeby sobie kieszeń uratować, jest dla mnie jakieś takie
    > niemęskie. Jak już pisałem, staram się też postawić na miejscu sprzedawcy.

    Oczywiscie, sprzedajcy bee a kupujacy cacy.
    Poszanuj wiec wydane pienadze, aa nie, przeciez kupujacy bee..
    To nie jest prywatna ani osobista sprawa, tylko o podlozu prawnym

> [...]
    > szkodę kupującego i mnie obciążał kosztami własnych zaniedbań i uszkodzeń w

    To lepiej nei zakladaj firmy i nie sprzedawaj, poniewaz z nieuczciwymi
    sprzedawcami trzeba walczyc.
    Skonczyly sie czasy gdzie mozesz wcisnac cokowiek i siedziec zadowolony.

    A widze ze dalej tkwisz w tych czasach.