  • 71. Data: 2013-10-13 13:12:10
    Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 11:03:49 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Konsumenckiej.

    Ale tyczaca sie tez rzadkiego przypadku gdy jeden obywatel kupil towar
    od drugiego obywatela za posrednictwem komisu.
    Wtedy komis odpowiada jak sprzedawca ... i chyba ma regres do drugiego
    obywatela.

    > Tutaj to raczej o co innego poszło, a przynajmniej iść powinno, skoro umowa
    > podlegało pod tą ustawę, a sprzedawca nie odpowiedział na reklamację w 14
    > dni, to w ten sposób automatycznie uznał reklamację.
    > Więc nawet jeśli byłby w stanie udowodnić, że wada powstała później, to i
    > tak już miał pozamiatane.

    Tak czy inaczej musialby udowodnic ze zepsucie nie nastapilo z jego
    winy, co moze byc trudne, bo w zasadzie z czyjej.
    No chyba ze np kupujacy zaniedbal serwisu co 15kkm, zgodnie z
    licznikiem.

    Przy czym ... ustawa w zasadzie nie mowi o wadach, tylko o zgodnosci z
    umowa. A umowa opiewa na pojazd uzywany w stanie takim jak widac na
    placu. No chyba ze napisal "stan idealny" :-)

    J.

  • 72. Data: 2013-10-13 15:01:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > Ale tyczaca sie tez rzadkiego przypadku gdy jeden obywatel kupil towar
    > od drugiego obywatela za posrednictwem komisu.
    > Wtedy komis odpowiada jak sprzedawca ...

    Jesteś pewien?
    A zwłaszcza, czy to był ten przypadek, że właścicielem sprzedawanego auta
    faktycznie była osoba fizyczna?

> [...]
    > winy, co moze byc trudne, bo w zasadzie z czyjej.
    > No chyba ze np kupujacy zaniedbal serwisu co 15kkm, zgodnie z

    I to już zapewne nie byłoby ciężko udowodnić, mało kto robi serwis w
    używkach, a już szczególnie z wpisami w książce gwarancyjnej.
    Już nie mówiąc o braku ad blue czy co tam mogło spowodować, że dpf nie
    zadziałał.
    Zresztą pewnie idzie określić czy zapchanie filtra było pierwotną przyczyną,
    a jeśli tak, to czy samochód mógł jeździć 10 kkm z zapchanym filtrem.
    Pewnie nie.

  • 73. Data: 2013-10-13 15:34:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 15:01:38 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Jesteś pewien?

    Art. 7701. Do umowy sprzedaży rzeczy ruchomej, zawartej przez
    komisanta z osobą fizyczną, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z
    jej działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się przepisy o
    sprzedaży konsumenckiej

    > A zwłaszcza, czy to był ten przypadek, że właścicielem sprzedawanego auta
    > faktycznie była osoba fizyczna?

    Pewnie nie, bo teraz malo prawdziwych komisow.

    Ale warto o tym pamietac. I chyba lepiej nie sprzedawac auta przez
    komis, gdyz

    Art. 12.
    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności
    towaru konsumpcyjnego z umową, sprzedawca może dochodzić odszkodowania
    od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego
    działania lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży
    konsumenckiej. Do odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się
    przepisy Kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań.

    Hm, nawiasem mowiac przy sprzedazy handlarzowi (moze byc pod nazwa
    komis) tez obowiazuje.

    I co ciekawe - swietnie sie tyczy przekreconych licznikow. Mozna
    jezdzic 5 miesiecy za darmo :-)

    Jednego tylko nie rozumiem ...
    2. Roszczenie zwrotne przewidziane w ust. 1, przedawnia się z upływem
    sześciu miesięcy; staje się wymagalne z chwilą zaspokojenia
    kupującego, nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca
    obowiązany był to uczynić.

    To jak - jak sie komisant zacznie sadzic, to liczy sie od wyroku, czy
    dwa tygodnie od zgloszenia ?

> [...]
    > a jeśli tak, to czy samochód mógł jeździć 10 kkm z zapchanym filtrem.

    Tym gorzej - domniemywa sie ze niezgodnosc byla w chwili sprzedazy.
    Jakakolwiek.

    I teraz niech sprzedawca dowodzi ze silnik sie zatarl z powodu
    zatkanego filtra dfp, a ten byl zapchany z powodu braku przegladu :-)

    J.

  • 74. Data: 2013-10-13 15:49:17
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    W dniu 2013-10-13 15:34, J.F. pisze:
    > iemywa sie ze niezgodnosc byla w chwili sprzedazy.

    Dokladnie, to sprzedawca ma dowiesc ze tak nie bylo.
    W serwisie dostalem info ze to standardowa usterka spowodowana
    zapchaniem fitra.
    Oczywiscie jak chce, moze wziac rzeczoznawce.
    Wiec jednak da sie, moze malo kto wie.
    I to NIE JEST material ekspoatacyjny.

    Chyba ze ktos ma inne podloze prawne, obalajace ta teze.

  • 75. Data: 2013-10-13 16:08:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 15:49:17 +0200, wchpikus napisał(a):

    > Dokladnie, to sprzedawca ma dowiesc ze tak nie bylo.
    > W serwisie dostalem info ze to standardowa usterka spowodowana
    > zapchaniem fitra.

    Dziwne to jakies. Bardzo dziwne. Co ma wydech do smarowania ?

    > Oczywiscie jak chce, moze wziac rzeczoznawce.
    > Wiec jednak da sie, moze malo kto wie.
    > I to NIE JEST material ekspoatacyjny.

    No, jesli sie zapycha z czasem, to chyba jest :-)

    Zapewne daje sie od producenta wyciagnac oswiadczenie ze trwalosc
    szacuje na xxx km, wiec kto kupuje auto z przebiegiem wiekszym,
    powinien sie z tym liczyc :-)
    No i uzyskac opis jakie sa objawy zapchania i dowiesc z nich ze przy
    sprzedazy tych objawow nie bylo.

    J.

  • 76. Data: 2013-10-13 18:05:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > I teraz niech sprzedawca dowodzi ze silnik sie zatarl z powodu
    > zatkanego filtra dfp, a ten byl zapchany z powodu braku przegladu :-)

    To właśnie powyżej napisałem.

  • 77. Data: 2013-10-13 18:07:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Dokladnie, to sprzedawca ma dowiesc ze tak nie bylo.
    > W serwisie dostalem info ze to standardowa usterka spowodowana zapchaniem
    > fitra.

    A dopytałeś na jakim dystansie się to dzieje?
    Czyli ile km potrzeba do zapchania filtra, a ile do zatarcia silnika z tego
    powodu?

  • 78. Data: 2013-10-14 10:18:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > To ono miało się zużyć ?

    Nie "miało" a "mogło".
    Rękojmia nie oznacza że sprzedawany towar będzie działał wiecznie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 79. Data: 2013-10-14 10:48:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Oct 2013 15:49:17 +0200, wchpikus

    > Dokladnie, to sprzedawca ma dowiesc ze tak nie bylo.

    Ciekawe.

    > W serwisie dostalem info ze to standardowa usterka
    > spowodowana zapchaniem fitra.

    Ale to tylko zdanie serwisu, który niestety nie ma pojęcia o czym mówi.

    > Oczywiscie jak chce, moze wziac rzeczoznawce.

    Najpierw to Ty weź rzeczoznawce, bo na
    opinii serwisu daleko nie zajedziesz.

    > Wiec jednak da sie, moze malo kto wie.
    > I to NIE JEST material ekspoatacyjny.

    Nie jest, ale trzeba go używać zgodnie z instrukcją.
    Poza tym NIE jest przyczyną rozbiegania silnika.

    > Chyba ze ktos ma inne podloze prawne, obalajace ta teze.

    Bez sensu jest szukać podstawy prawnej,
    gdy błąd popełniasz już w podstawach.

    --
    Pozdor Myjk

  • 80. Data: 2013-10-14 11:34:34
    Od: p...@g...com

    --Auto z 2006r, przebieg 170tys. Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej
    rozrzedzil sie paliwem, co doprowadzilo do zatarcia. auto volvo v50 2.0 diesel.

    czy to ten silnik w ktorym musisz dolewac plynu do DPF co 60tkm i co 120tkm wymieniac
    sam DPF ? looknij w necie

    --Info z serwisu volvo:"Pana samochód nie posiada kontrolki informującej o
    zabrudzeniu filtra DPF i jego zapełnienie nie jest wskazywane w żaden sposób przez
    samochód"

    strona 153
    http://www.volvocars.com/pl/sales-services/services/
    SERWIS/Documents/V50_op.pdf

    ps z opisu wyglada to tak ze zdechl czujnik, ktory pokazuje stan wypelnienia DPF co w
    polaczeniu z uzytkownikiem, ktory nie kontroluje stanu oleju dalo to katastrofe ... 2
    opcje: czasami zli ludzie psuja czujniki i takie auto czeka w koszernej cenie u
    tureckiego (DPF do wymiany, w DE jakies 1000 ojro) a czasami ludzie w dupie maja
    komunikaty i jezdza dalej mimo ze auto do nich przemawia ludzkim glosem -> jedz na
    serwis

    ps2 mimo mojej nieukrywanej niecheci do komisow samochodowych :-) nie widze tutaj
    winy sprzedawcy (no chyba ze sam wykonczyl ten czujnik) a te 10tkm przebiegu sugeruje
    ze obie opcje sa mozliwe ...

    P.