eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFitr dpf-fap-rekojmiaRe: Fitr dpf-fap-rekojmia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
    t3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <l367cm$47h$3@node1.news.atman.pl> <l369e7$6hh$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@o...eu> <l38c11$b5d$1@node1.news.atman.pl>
    <vvc4dio5dfmr$.dlg@myjk.org> <l38cu7$4mq$1@node2.news.atman.pl>
    <x...@m...org> <l38do2$d6c$1@node1.news.atman.pl>
    <l38n88$nm6$1@node1.news.atman.pl> <l38onf$h2b$1@node2.news.atman.pl>
    <tjciuhbddipr$.dlg@myjk.org> <l38pgi$ql0$2@node1.news.atman.pl>
    <1tguc6dfhtyy9$.dlg@myjk.org> <l39lkk$dgt$1@news.dialog.net.pl>
    <l39pi4$fam$1@news.dialog.net.pl> <l3c3gv$f78$1@news.dialog.net.pl>
    <5259b527$0$29768$65785112@news.neostrada.pl>
    <l3cf75$kdq$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@g...com>
    <ory10vmfcp52.1vy6426z2l7jp$.dlg@40tude.net>
    <525a61f6$0$29754$65785112@news.neostrada.pl>
    <kbu376wkxrbl$.1pj4n7tzkq9dz.dlg@40tude.net>
    In-Reply-To: <kbu376wkxrbl$.1pj4n7tzkq9dz.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
    Date: Sun, 13 Oct 2013 15:01:38 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 131012-0, 2013-10-12), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 49
    Message-ID: <525a99b2$0$29752$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.45.186
    X-Trace: 1381669298 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 29752 79.184.45.186:54705
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507347
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:kbu376wkxrbl$.1pj4n7tzkq9dz.dlg@40tude.
    net...
    > Dnia Sun, 13 Oct 2013 11:03:49 +0200, Cavallino napisał(a):
    >> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> grup
    >>>> Niedawno taką sprawę rozpatrywał Sąd Okręgowy
    >>>> w Lublinie, sygnatura akt II Ca 139/13. Klient autokomisu kupił
    >>>> używany samochód, w którym po dwóch tygodniach urwało się koło
    >
    >>> No wlasnie - nie rekojmia, tylko ta ustawa, tyczaca sie tez sprzedazy
    >>> komisowej.
    >> Konsumenckiej.
    >
    > Ale tyczaca sie tez rzadkiego przypadku gdy jeden obywatel kupil towar
    > od drugiego obywatela za posrednictwem komisu.
    > Wtedy komis odpowiada jak sprzedawca ...

    Jesteś pewien?
    A zwłaszcza, czy to był ten przypadek, że właścicielem sprzedawanego auta
    faktycznie była osoba fizyczna?


    i chyba ma regres do drugiego
    > obywatela.
    >
    >>> Roznica jest drobna - przez pol roku domniemywa sie ze niezgodnosc
    >>> wystepowala w momencie sprzedazy.
    >> Tutaj to raczej o co innego poszło, a przynajmniej iść powinno, skoro
    >> umowa
    >> podlegało pod tą ustawę, a sprzedawca nie odpowiedział na reklamację w 14
    >> dni, to w ten sposób automatycznie uznał reklamację.
    >> Więc nawet jeśli byłby w stanie udowodnić, że wada powstała później, to i
    >> tak już miał pozamiatane.
    >
    > Tak czy inaczej musialby udowodnic ze zepsucie nie nastapilo z jego
    > winy, co moze byc trudne, bo w zasadzie z czyjej.
    > No chyba ze np kupujacy zaniedbal serwisu co 15kkm, zgodnie z
    > licznikiem.

    I to już zapewne nie byłoby ciężko udowodnić, mało kto robi serwis w
    używkach, a już szczególnie z wpisami w książce gwarancyjnej.
    Już nie mówiąc o braku ad blue czy co tam mogło spowodować, że dpf nie
    zadziałał.
    Zresztą pewnie idzie określić czy zapchanie filtra było pierwotną przyczyną,
    a jeśli tak, to czy samochód mógł jeździć 10 kkm z zapchanym filtrem.
    Pewnie nie.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: